Викладачі та студенти ТНПУ ім.В.Гнатюка - учасники дискусійної платформи «Проблема формування еґалітарної особистості: виклики часу» (ФОТО)




Викладачі та студенти ТНПУ ім.В.Гнатюка -
учасники дискусійної платформи
«Проблема формування
еґалітарної особистості: виклики часу»



 

17 жовтня 2018 року у Тернопільській обласній універсальній бібліотеці (ТОУНБ) відбулася дискусійна платформа на тему «Проблема формування еґалітарної особистості: виклики часу», на якій обговорювалися питання рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, забезпечення національного механізму досягнення ґендерної рівності як невід’ємної умови дотримання основоположних прав і свобод людини. 


Дискусійна платформа_Проблеми формування егалітарної особистості
Дискусійна платформа "Проблеми формування егалітарної особистості: виклики часу"



У дискусії взяли участь:

Оксана Кікінежді – професорка, докторка психологічних наук, завідувачка кафедри психології ТНПУ ім.В.Гнатюка, директорка Науково-дослідного центру з проблем гендерної освіти та виховання учнівської та студентської молоді НАПН України – ТНПУ ім.В.Гнатюка;

Віктор Сіткар – кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка,

Тетяна Четвертак – заступник директора Тернопільського обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
;

Оксана Шлюсар – тренер, консультант Тернопільського міського жіночого клубу «Відродження нації»
;

Володимир Ханас – громадський діяч, регіональний координатор міжнародного фестивалю документального кіно про права людини
;

Надія Купина – педагог, науковець, член громадської організації «Козачка»
;

студенти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира  Гнатюка (факультету іноземних мов, психолог
ії і педагогіки та географічного факультету).

Студенти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка на дискусійній платформі
Студенти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка на дискусійній платформі


Оксана Кікінежді — модератор заходу, професор, доктор психологічних наук, директор науково-дослідного центру з проблем гендерної освіти та виховання учнівської та студентської молоді НАПН України

Оксана Кікінежді — модератор заходу,
професор, доктор психологічних наук, 
директор науково-дослідного центру 
з проблем гендерної освіти та виховання 

учнівської та студентської молоді НАПН України



Окреслюючи проблемне коло питань, модераторка заходу Оксана Кікінежді зазначила, що євроінтеграція як нова соціальна реальність потребує переосмислення феномену ґендеру у системогенезі освітньо-професійної підготовки та громадянської позиції підростаючого покоління, що передбачає створення  ґендерно-справедливого середовища для дітей та молоді на принципах рівноцінності та паритетності статей. Побудова суспільства паритетної демократії як нової парадигми «єдиної спільноти рівноправних людей» перш за все пов’язана з низкою вирішення актуальних проблем,як-от: гендерною соціалізацією дітей, домашнім насильством, шкільним булінгом, сексизмом, торгівлей людьми,фемінізацією бідності, надсмертністю чоловіків,  соціально-психологічною допомогою гендерноуразливим групам населення, підготовкою молоді до еґалітарної сімї та відповідального батьківства.

Метою національної освіти проголошено пріоритет особистісної орієнтації на розвиток дитини як суб’єкта власного життя, креативної, самодостатньої особистості згідно чинних законодавчих документів (Закони України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», «Про освіту»,  Концепція Нової української школи, Стратегії «Освіта: гендерний вимір – 2020» тощо).

Під час Регіональної робочої наради щодо пріоритетів держаної ґендерної політики, Віце-прем’єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Іванна Климпуш-Цинцадзе наголосила, що «недискримінація, рівність, права людини, – все це починається з освіти. Наші діти повинні усвідомлювати значення цих цінностей уже в середній школі. Ми робимо це не для наших закордонних партнерів. Ми робимо це для свого майбутнього, де немає місця таким ганебним речам, як, приміром, сексизм чи домашнє насилля».

Сучасний етап розвитку українського суспільства спричиняє амбівалентне ставлення до системи ґендерних ролей, конфлікт між давнім дихотомічним їх розподілом та новими, еґалітарними викликами до них. Спостерігається посилення патріархальних викликів паритетній демократії, «ґендерна еклектика», ґендерна асиметрія в «маскулінізації» та «фемінізації» студентського контингенту, стереотипізація суспільної свідомості тощо, що потребує знаходження дієвих механізмів інституалізації вітчизняної ґендерної освіти, формування гендерних компетентностей як ключових життєвих компетентностей у підростаючого покоління, оскільки саме вони визначають конкурентоспроможність на ринку праці, здатність утверджувати у приватному і публічному житті демократичні засади.

Виставка наукових, науково-популярних та художніх видань з тематики гендерної рівності із фонду ТОУНБ
Виставка наукових, науково-популярних та художніх видань з тематики гендерної рівності із фонду ТОУНБ

Саме на вчителя покладена головна місія розвитку ідеології рівних прав і можливостей статей. Президент НАПН України Василь Кремень наголошує, що «культура дитиноцентризму та інноваційності повинна визначати всю діяльність сучасного вчителя як у школі, так і поза її межами», що є співзвучним практиці особистісно-орієнтованого (ненасильницького підходу) в освіті, гуманістичній спрямованості процесу соціалізації дітей та молоді у вихованні еґалітарної особистості. Видатний педагог-гуманіст Василь Сухомлинський свого часу писав: «Виховання справжніх чоловіків і справжніх жінок починається з формування громадянських якостей особистості».

Реалізація особистісно-еґалітарного підходу у зміст навчально-виховної роботи освітніх закладів на засадах «ґендерної матриці» національної педагогічної спадщини є соціально-психологічною детермінантою становлення еґалітарної особистості, розширення культуротворчого ментального простору всіх учасників педагогічної взаємодії на засадах демократичних цінностей, щоб «жити разом у рівності та гідності» («Біла книга Ради Європи з міжкультурного діалогу»),  долучитися глобалізованого «Ми» й водночас зберегти самобутній життєвий світ, відчуття власного національного «Я».

Видання, які Оксана Кікінежді подарувала ТОУНБ
Видання, які Оксана Кікінежді подарувала ТОУНБ

Упродовж заходу присутні переглянули відеоролики про гендерну рівність жінок та чоловіків, протидію торгівлі людьми, трудову експлуатацію, сексизм. Працівники відділу міського абонементу підготували книжкову виставку, присвячену даній тематиці.



Більше фото можна переглянути в альбомі

 

 

Оксана Кікінежді,
професор
ка, докторка психологічних наук,
завідувач
ка кафедри психології 
ТНПУ ім.В.Гнатюка.

директорка Науково-дослідного центру
з проблем гендерної освіти та виховання
учнівської та студентської молоді
НАПН
України – ТНПУ ім.Володимира Гнатюка.


Фото із сайту Тернопільської обласної універсальної наукової бібліотеки:
http://library.te.ua/2018/10/17/news135-abon/



До списку

Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси