Перший проректор ТНПУ ім.В.Гнатюка
презентував онлайн-платформу
для вимірювання якості
процесу викладання та навчання
Сьогодні, 25 квітня, у ТНПУ ім.В.Гнатюка перший проректор університету, доктор педагогічних наук, професор Терещук Григорій Васильович презентував студентському активу он-лайн платформу для вимірювання якості процесу викладання та навчання. У презентації взяли участь голова студентського уряду Боднар Михайло, студентські декани та керівник навчально-методичного відділу Киданюк Андрій Володимирович.
Голова студентського уряду ТНПУ ім.В.Гнатюка Михайло Боднар
Керівник навчально-методичного відділу Киданюк Андрій Володимирович
З технічними вимогами та інструкцією щодо застосування цієї платформи ознайомив студентів Габрусєв Валерій Юрійович – керівник Центру дистанційної освіти та електронного навчання.
З вітальним словом виступив перший проректор Терещук Г.В. Зокрема, він зазначив, що 2-3 роки тому появились неоднозначні і навіть критичні оцінки відомих міжнародних рейтингів закладів вищої освіти. Визнається, що основними параметри оцінювання університетів мають бути не лише ті, що вимірюються публікаціями в індексованих наукометричними базами виданнях, а рівною мірою й індикатори, що вимірюють процес викладання та навчання. Адже університет – це не науково-дослідна установа, а заклад, що надає освітні послуги – готує фахівців.
Однією з сучасних спроб вирішення цієї проблеми можна вважати розроблені аналітиками Таймс у 2018 році Європейські рейтинги викладання (THE Europe Teaching Rankings). Саме на ці розробки зорієнтована он-лайн платформа для вимірювання якості процесу викладання та навчання, яку презентував Терещук Г.В. Насправді, це лише один з елементів системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в університеті.
Загалом ця система орієнтована на такі три стратегічні взаємопов’язані напрями:
1) інституційні зміни, що стосуються навчального процесу з метою стимулювання викладачів і здобувачів вищої освіти до забезпечення якості;
2) перебудова підходів в організаційному забезпеченні якості викладання і навчання, зокрема за рахунок рефлексії – отримання зворотного зв’язку про якість освітніх програм та процес викладання від здобувачів вищої освіти;
3) впровадження студентоцентрованого навчання через забезпечення вільного вибору здобувачами компонентів освітніх програм та практичну спрямованість змісту освіти.
Під час презентації онлайн-платформи для вимірювання якості процесу викладання та навчання
Студентський актив університету
Презентація інноваційної онлайн-платформи у ТНПУ ім.В.Гнатюка викликала у присутніх жвавий інтерес.
Присутні прийшли до висновку, що використання цілісної, багатокомпонентної системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в університеті підвищить ефективність навчально-наукових комунікацій та підвищить об'єктивність оцінки освітньої складової функціонування університетів.