Магістранти спеціальності «дошкільна освіта» ТНПУ ім. В.Гнатюка знайшли «Заповіт нащадкам» (ФОТО)



Магістранти спеціальності
 «дошкільна освіта» ТНПУ
знайшли «Заповіт нащадкам»

 

У рамках святкування Дня української писемності та мови та у межах вивчення навчальної дисципліни «Актуальні проблеми дитячої психології» магістранти спеціальності «дошкільна освіта» заочної і денної форм навчання взяли участь в етно-квесті «З Україною у серці». Змагалося п’ять куренів: «Багряна калина», «Соколята», «Сонце», «Вишиваночки», «Віночок», кожен з яких очолювала курінна отаманша. 

Козацькою радою факультету педагогіки і психології напередодні етно-квесту було обрано компетентних і справедливих суддів, право називатись якими вибороли студенти групи ПО-21 спеціальності «початкова освіта». 

За «Легендою квесту» учасниці мали віднайти ключ до стародавньої скрині, у якій надійно заховано від злого Лиходія «Заповіт нащадкам». Пересуваючись майданами і станціями, курені проходили непрості випробування. Так, на станції «Українські символи» розв’язували кросворди про державні та народні символи України, а «На привалі» співали українських народних пісень. На станції «Українське слово» складали вірші із запропонованими римованими словами, а на станції «Пушка» без слів розповідали бувальщину, використовуючи лише засоби невербального спілкування.

ою мовою ми можем величатись перед світом, бо між мовами ця мова-мов троянда поміж цвітом
Тою мовою ми можем величатись перед світом, бо між мовами ця мова - мов троянда поміж цвітом


На станції «Українська хустина» одній зі своїх учасниць пов’язували оригінальним способом хустку, а на станції «Дівоча коса» обирали учасницю з найдовшим волоссям і мірялись довжиною коси (до речі, перемогу у цьому випробуванні здобула студентка групи мПО-11 Герівська Інна із довжиною волосся 95 см і довжиною дівочої коси 80 см!).

Подаруй мені, мамо, хустину із червоним, як мак, бережком
Подаруй мені, мамо, хустину із червоним, як мак, бережком


На станції «Українська минувшина» за світлинами впізнавали предмети стародавнього національного побуту і описували їх використання, а «У цілительки» впізнавали лікарські рослини та називали їх зцілюючу дію. На станції «Віночок» називали квіти та кольори стрічок, які мають бути в українському віночку, та розповідали про їх символічне значення. 

Випробування на станції _Український віночок
Випробування на станції  "Український віночок"

У цілительки
"У цілительки"


На станції «Українська Дошкіляндія» демонстрували рівень знань про роль народної творчості та дитячого ігрового фольклору у психічному розвитку та особистісному становленні сучасного дошкільника, із великою любов’ю відбирали із багатої скарбниці перлини, краса яких доступна розумінню дитини: співали українських колискових пісень, промовляли заклички, демонстрували забавлянки і потішки, розповідали прозивалки (дражнилки) і мирилки, складали загадки про героїв українських народних казок за переліком їхніх рис характеру та особистісних якостей, розігрували рухливі українські народні ігри. 

Маршрутна карта вела кожен курінь до мети через 10 випробувань, завдяки чому було знайдено аж п’ятдесят ключів (по десять – кожним куренем). Із великим хвилюванням курінні отаманші підбирали ключі до замка знайденої «СКРИНІ». І коли п’ять правильно підібраних ключів водночас повернули – скриня відчинилася і «Заповіт нащадкам» було знайдено. 

Злого Лиходія учасниками етно-квесту подолано назавжди! А в знайденому Заповіті – повчання: «Потрібно згадати і пам’ятати своє коріння, відродити рідну культуру та шанувати свої традиції, любити рідну українську мову, в якій схована магія єдності, величі, сили і могутності нашого народу».


Заповіт нащадкам знайдено
Заповіт нащадкам знайдено!

Щиро сподіваємось, що магістранти спеціальності «дошкільна освіта» усвідомлюють свою особливу місію у культурному плеканні ЛЮДИНИ, котра має бути спроможною у дорослому віці відповідати за власну долю та долю держави, відстоювати інтереси українського народу, захищати загальнолюдські цінності, творити власними вчинками гуманний світ, шанобливо ставитись до своєї родини, цінувати себе та інших, уміти навчатися упродовж життя. 



Довідково 

Квест – це інтелектуально-динамічна захоплююча гра для дорослих чи дітей, що розгортається за певним сюжетом і полягає у проходженні командами вказаного маршруту шляхом долання перешкод та виконання спеціальних завдань змагального характеру. Гра передбачає згуртування команди, спільне досягнення мети, командний успіх та радість від перемоги. За допомогою квесту можна досягти освітніх (засвоєння нових й актуалізація наявних знань, доцільне використання знань в ході виконання практичних завдань, реалізація проєктної та ігрової діяльності; пошук, аналіз та систематизація інформації, генеруваня ідей тощо), розвиваючих (сприяє підвищенню мотивації до навчання та пізнавальної активності, розвиткові творчих здібностей і креативності, формуванню дослідницьких навичок, самореалізації дорослих чи дітей) та виховних цілей (виховується любов до України, повага до традицій; формуються навички взаємодії і взаємодопомоги; плекаються найкращі людські чесноти, зокрема толерантність, жертовність, довіра, вболівання за спільну справу, взаємоповага, самоповага; це потужнє джерело позитивних емоцій і наснаження тощо). Завдання повинні мати прямий стосунок до обраної теми і за своїм змістом відповідати віковим можливостям учасників. 



Кандидат психологічних наук,

доцент кафедри психології 

факультету педагогіки та

психології ТНПУ

Ольга Кізь


До списку

Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси