Педагогічна практика в ТНПУ: вчасно, змістовно, з використанням сучасних технологій
Педагогічна практика в ТНПУ:
вчасно, змістовно,
з використанням сучасних технологій


Сьогодні, 30 березня 2020 р., в  ТНПУ відбулося засідання ректорату, на якому представлено та проаналізовано 
результати проходження педагогічної практики студентами університету та застосування дуальної форми здобуття вищої освіти протягом 2019-2020 навчального року.

Особливістю стало проходження практики частиною студентів в форс-мажорних усовах  з використанням дистанційних технологій. Викладачі-методисти спільно з студентами розробляють кейси для вивчення учнями шкільного матеріалу дистанційно. Для цього вони широко задіюють навчальні платформи університету, інші сучасні технології.  Ситуацію, що склалася,  можна ефективно використати для підготовки документації та доопрацювання програм з педагогічної практики для ефективного її проведення в умовах карантину. 

Педагогічна практика студентів нашого університету відбувалася відповідно до вимог навчальних планів, програм та графіків, затверджених першим проректором. 12 вересня 2019 року проведено загальноуніверситетський навчально-методичний семінар для керівників та методистів. Всі учасники семінару отримали відповідні сертифікати.

Педагогічна практика здобувачів вищої освіти першого та другого рівнів проходила здебільшого в навчальних закладах м.Тернополя, з дозволу деканатів окремі студенти проходили практику у відповідних закладах нашої та інших областей. Згідно з вимогами п.2.3. «Положення про організацію та проведення практик», педагогічна практика відбувалася виключно на підставі підписаних двосторонніх договорів.

На кожному факультеті були проведені настановчі, а після завершення – підсумкові конференції, інформація про  хід практики широко висвітлювалась на сайті університету та в мережі facebook. Студенти брали участь в соціально-волонтерському педагогічному проекті на базі Тернопільської загальноосвітньої школи №4. Насамперед мова йде про спеціальності: «Математика», «Українська мова і література», «Англійська мова». 


Дуальна форма здобуття освіти запроваджена в нашому університеті з 1 вересня 2019 року. Дуальна форма здобуття освіти (ДФЗО) — це спосіб здобуття освіти, що передбачає поєднання навчання осіб у закладах освіти з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації. Дуальна форма здобуття освіти передбачає навчання на робочому місці з виконанням посадових обов’язків відповідно до трудового договору.

ДФЗО реалізується відповідно до Законів України «Про освіту» та «Про вищу освіту», Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти та інших нормативних документів. Відповідно до вимог названої Концепції виділено три етапи для її реалізації. У 2019-2020 р. триває  ІІ етап - розроблення типових моделей дуальної форми здобуття освіти у закладах освіти, реалізація пілотних проектів моделей дуальної форми здобуття освіти, проведення оцінки ефективності.

В нашому університеті дуальна форма здобуття освіти здійснюється відповідно до «Положення про підготовку фахівців із застосуванням дуальної форми здобуття освіти в ТНПУ» затверджене вченою радою університету (протокол №8 від 29.01.2019 р.). Переведення студента на ДФЗО відбувається на підставі його заяви, довідки з місця роботи із зарахуванням на посаду, що відповідає майбутній кваліфікації та підписаної тристоронньої угоди. Для навчання студента дуальної форми на робочому місці, повинна бути затверджена разом із роботодавцем відповідна програма підготовки, складений та затверджений першим проректором індивідуальний графік освітнього процесу. Під час оцінювання студента викладачі зобов’язані врахувати висновок роботодавця. 



І.Г.Каплун



До списку

Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси