ЗМІ про нас. Відбулось засідання з питань гендерної освіти у комітеті Верховної ради України


ЗМІ про нас

Відбулось засідання з питань гендерної освіти 

у комітеті Верховної ради України




2 жовтня 2017 року
у комітеті Верховної ради України за підтримки міжфракційного об’єднання  «Рівні можливості» відбулось засідання з питань гендерної освіти під час якого було нагороджено учасників конкурсу, оголошеного Інститутом проблем виховання НАПН України спільно з Національною Радою жінок України, на написання методичних розробок щодо формування гендерної культури  в учнів різного віку.



Головувала на засіданні-зустрічі з вчителями початкових класів, правознавства, біології, української і зарубіжної літератури, соціальними педагогами, практичними психологами з різних областей України п. Світлана Войцеховська.



Потужну команду науковців представляли доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри психології, директор науково-дослідного Центру з гендерних проблем молоді НАПН України - Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка п.Оксана Кікінежді; кандидат педагогічних наук, доцент кафедри управління освітою Луганського обласного ІППО (м.Сєвєродонецьк) п.Ірина Калько; декан факультету соціальної та педагогічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини п.Оксана Кравченко; кандидат педагогічних наук, доцент кафедри природничо-математичної освіти КЗ ЛОР «Львівський ІППО» п.Ніна Новикова; кандидат педагогічних наук, доцент, завідувачка лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПНУ п.Ольга Рейпольська; кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПНУ, член Правління, експерт з питань освіти і виховання НРЖУ п.Тетяна Тарасова.


Голова НРЖУ доктор медичних наук, професор п. Людмила Порохняк-Гановська відзначила, що рівність статей як у правах, свободах, обов’язках, можливостях, відповідальності за результати діяльності є яскравим показником розвитку демократії і одночасно умовою творення нового суспільства.


Своїми думками на фоні історичного поступу творення суспільства гендерної рівності поділився академік, директор Інституту проблем виховання НАПНУ п. Іван Бех. Зокрема він зауважив на необхідності виховання гендерної компетентності у дітей, починаючи із дошкільного віку, як важливої складової соціально-громадянської компетентності, що сприятиме виробленню правильної життєвої траєкторії у майбутньому. Координатор проекту п. Тетяна Тарасова зупинилася на статистичних даних: на конкурс надійшло 145 робіт; переважно із районних центрів, містечок та сіл України, лише 9 розробок надіслали педагоги із загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів Горішноплавнівської міської ради Полтавської області; активно представлена початкова школа (39 робіт); 10 матеріалів щодо формування гендерної культури студентської молоді ПНТЗ і ВНЗ відібрало компетентне журі конкурсу-проекту до збірника методичних матеріалів для педагогів дошкільної, початкової, основної, старшої ланки освіти та викладачів ПНТЗ, ВНЗ «Від гендерних міфів до гендерних переконань»; 7 робіт присвячено розкриттю специфіки роботи з батьками. 



Жвава дискусія як обмін реалізації досвіду гендерних перетворень на місцях ілюструвалася цікавими спогадами з вчительської практики (написання твору про маму на випускному екзамені і її фото, яке допомогло дівчинці «на відмінно» справитися із завданням, оскільки мама була на заробітках (Івано-Франківська обл.); специфіка роботи з дітьми із родин ромів (Рівненська обл.); досвід анкетування школярів «Кого вони більше люблять: педагогів чоловічої чи жіночої статі» - «чоловіків будь-якого віку, жінок – лише молодих» (Рівненська обл.) та ін.) доповнювалася пропозиціями, як-то: долучитися науковцям представлених інститутів до гендерної експертизи законодавчої бази, що регламентує діяльність освітніх закладів (п. Світлана Войцеховська), сприяти введенню факультативного курсу з означеної тематики (п. Галина Волосянко), підвищити правову відповідальність батька і матері за виховання дитини (п. Тамара Котеля), вирішити питання оплати праці вчителів ДНЗ, НВК і ЗОШ (п. Станіслав Рожко); активізувати діяльність тріади: школа-сім’я-громада (п. Оксана Кікінежді); широке впровадження методик з проблем гендерного виховання дітей та педагогічний супровід батьків (п. Ольга Рейпольська). 


За активну діяльність по формуванню гендерно освіченого середовища рішенням Правління НРЖУ народний депутат п. Світлана Войцеховська була нагороджена золотим орденом «Поступ миру та любові».


Організатори зустрічі вручили пам’ятні сертифікати учасникам проекту-конкурсу «Від гендерних міфів до гендерних переконань» та кожен автор отримав подарунки від міжфракційного об’єднання ВР України «Рівні можливості». Представники з Сумської, Тернопільської, Рівненської, Кіровоградської, Одеської, Луганської, Львівської, Київської, Полтавської областей мали також змогу побувати на екскурсії у Верховній Раді.



Інститут проблем виховання НАПН України





До списку

Гаряча лінія
телефон: 43-58-80 email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси
Natural Natural Natural