Питання реалізації в ТНПУ принципів і механізмів забезпечення академічної доброчесності постійно перебувають в зоні пильної уваги адміністрації університету, викладачів та студентів.
Процес забезпечують базові нормативні документи:
- Кодекс корпоративної культури;
- Кодекс академічної доброчесності;
- Положення про академічну доброчесність та етику академічних взаємовідносин;
- Положення про Комісію з академічної доброчесності і університетську Комісію з етики та управління конфліктами;
В ТНПУ управління процесом дотримання академічної здійснюють такі органи:
- Група сприяння АД;
- Постійно діюча університетська Комісія з етики та управлінням конфліктами,
- одноразово сформовані комісії з академічної доброчесності.
Зокрема, функції групи сприяння АД передбачають:
- проведення популяризаційних та інформаційно-технологічних заходів (тренінгів, семінарів, відкритих лекцій, навчальних модулів з академічного письма та дотримання принципів АД тощо);
- забезпечення функціонування ефективної університетської системи забезпечення АД, а також системи запобігання та виявлення академічного плагіату в навчальних та наукових роботах здобувачів вищої освіти і НПП ЗВО як частини університетської системи забезпечення академічної доброчесності;
- моніторинг та опитування щодо випадків порушення АД здобувачами вищої освіти і співробітниками закладу вищої освіти;
- оприлюднення періодичних відкритих звітів щодо рівня дотримання принципів АД у закладі вищої освіти;
- надання консультаційних послуг із формування культури АД в структурних підрозділах ЗВО;
- проведення наукових досліджень за тематикою АД;
- розробка інформаційного матеріалу (пам’яток, дорожніх карт тощо) з питань АД
Інформаційна база, за допомогою якої здійснюється популяризація принципів АД в ТНПУ, розміщена на сайті університету в розділі «Академічна доброчесність» і включає:
- інформаційні та методичні матеріали, присвячені інформаційній грамотності та попередженню плагіату, які створені спільно з представниками компаній-розробників програм перевірки робіт на унікальність;
- інформаційні матеріали щодо корпоративної культури на робочому місці та переваг чесного навчання, які створені спільно з представниками роботодавців;
- матеріали, присвячені популяризації принципів академічної доброчесності серед осіб, що здобувають вищу освіту (банери, інфографіка, роздаткові матеріали тощо).
Інструментами впровадження принципів АД та контролю ефективності є:
- інформаційно-консультативний супровід НПП та здобувачів вищої освіти університету;
- масові відкриті онлайн-курси за тематикою академічної доброчесності та основ інформаційної грамотності;
- реалізація програми підвищення кваліфікації НПП, наприклад, за тематикою «Етика та академічна доброчесність в освіті і науці», «Інформаційна грамотність, робота з бібліографічними менеджерами та введення у наукометрію»;
- анкетування учасників наукового та освітнього процесів на предмет порушень академічної доброчесності;
- обов’язкову перевірку наукових, навчально-методичних, кваліфікаційних та навчальних робіт на наявність ознак академічного плагіату відповідно до створеної нормативної бази.
Проводяться заходи з удосконалення академічного письма, передбачено використання програмного додатку Mendeley для оформлення списку цитувань, пропонуються онлайн курси на тему АД, використовуються програмні ресурси антиплагіату.
У випадку порушень принципів академічної доброчесності передбачено відповідні санкції - зниження кількості балів, повторного виконання академічної роботи, зниження сумарної оцінки за курс, а також догана, відрахування.
Особиста вмотивованість учасників навчального процесу є запорукою дотримання академічної доброчесності, адже здобувачі вищої освіти зорієнтовані не на формальне проходження окремих етапів формування фахівця, а на оволодіння знаннями та набуття компетентностей для подальшого особистого розвитку в світі, що швидко розвивається і ставить нові виклики.