На вченій раді ТНПУ обговорили
підсумки освітньої діяльності університету
в І семестрі 2020/2021 н.р.
Сьогодні, 23 лютого 2021 року, під головуванням проф. В.П.Кравця відбулось планове онлайн-засідання вченої ради Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. «Про підсумки освітньої діяльності університету в І семестрі 2020/2021 н.р.» інформував перший проректор університету, проф. Г.В.Терещук.
Основне у тезах:
Академічна успішність студентів
В І семестрі поточного навчального року, як відзначив Г.В.Терещук, завдяки застосуванню гнучкого графіку навчального процесу та оперативній його корекції відповідно до рівнів епідемічної небезпеки поширення COVID-19 вдалось забезпечити належну якість підготовки майбутніх фахівців і водночас уникнути спалахів захворювання здобувачів вищої освіти та працівників ТНПУ.
Академічна успішність студентів денної форми навчання за першою спробою становила 71,6%. Найвища успішність на факультетах: педагогіки і психології (85,4%), філології і журналістики (80,3%), мистецтв (79,9%).
Центр післядипломної освіти ТНПУ
Центр післядипломної освіти ТНПУ також надавав якісні освітні послуги. За перший семестр на курсах підвищили кваліфікацію 514 слухачів.
Цифрові інструменти, сервіси і платформи, що застосовуються в освітньому процесі
Результати освітньої діяльності суттєво залежали від запровадження інноваційних технологій і засобів навчання, успішної діджиталізації університету. Освітнє середовище ТНПУ за минулий семестр стало ще потужнішим і досконалішим, здатним забезпечити навчання здобувачів у гнучких і мобільних форматах.
Центральним компонентом цього середовища, як і раніше, є сервер електронних ресурсів Moodle – система дистанційного навчання, що забезпечує поєднання різноманітних порталів, сервісів і ресурсів. У порівнянні з І семестром 2019/2020 н.р. у І семестрі 2020-2021 н.р. кількість електронних курсів збільшилась на 27,6% (з 2085 до 2880), а активність їх використання зросла більш ніж у 3 рази. За даними сервісу Google Analytics, у І семестрі було проведено близько 619 тисяч робочих сеансів у системі Moodle. Кардинально активізувалось використання викладачами діяльнісних (ігрових) компонентів системи: 79,3% з них використовують «кросворди», 16,3% — «гонку за лідером», 13% — «мільйонер», 6,5% — «судоку».
Окрім системи електронного навчання Moodle, яку використовує 92,4% викладачів, у освітньому процесі застосовуються й інші цифрові інструменти, сервіси і платформи. Результати опитування свідчать, що наймасовішими є платформи: Zoom – 79%, Google Meet – 42%, BigBlueButton – 17%. Також активно використовуються Google сервіси (57,6%), електронні дошки (32,6%), цифрові інструменти Mentimeter.com, Kahoot.com, Socrative.com, Wordwall, Learningapps.org. За допомогою хмарних сервісів G Suite for Education з корпоративною поштою tnpu.edu.ua створено середовище цифрового навчання, яке забезпечує учасникам освітнього процесу власну траєкторію саморозвитку.
Результати опитування студентів стосовно якості викладання та освітніх програм
У ТНПУ задля моніторингу якості викладання навчальних дисциплін систематично проводяться опитування здобувачів вищої освіти. Вітаємо науково-педагогічних працівників, які отримали від студентів найвищі оцінки.
Забезпечення якості вищої освіти ТНПУ
За словами першого проректора ТНПУ, проф. Г.В.Терещука, у І семестрі 2020-2021 н.р. основні напрями діяльності університету були підпорядковані забезпеченню якості вищої освіти на двох рівнях: внутрішньому й зовнішньому.
Внутрішня система забезпечення якості реалізовувалась у рамках імплементації та удосконалення її інституційної моделі. У контексті зовнішнього забезпечення якості ТНПУ спільно з НАЗЯВО проведено вебінар «Інституційна модель системи внутрішнього забезпечення якості освіти: структура та досвід упровадження в ТНПУ» (доповідач – голова комісії якості ТНПУ Бойко М.М.).
Важливим показником здатності університету забезпечити якість вищої освіти на рівні зовнішніх нормативних вимог стала успішна акредитація освітніх програм другого (магістерського) рівня: «Середня освіта (Природничі науки)», «Спеціальна освіта (Фізична реабілітація)», «Режисура івент-проєктів». Спільно з НАЗЯВО для гарантів освітніх програм та членів груп забезпечення проведено вебінар «Акредитація: як підготуватися та уникнути помилок?». Серію семінарів онлайн і вебінарів протягом І семестру було організовано в ТНПУ.
Діджиталізація всіх видів послуг наукової бібліотеки
У І семестрі 2020-2021 н.р. інформаційні послуги надавала й бібліотека. На сайті бібліотеки представлено низку електронних сервісів, до всіх ресурсів бібліотеки і замовлення онлайн-послуг забезпечено доступ користувачів з їх мобільних пристроїв. Бібліотека впевнено розвиває свою нішу в освітньому середовищі ТНПУ: переводить у цифровий формат всі види послуг і водночас розширює можливості для роботи читачів з книгою.
Цифровізація освітньої діяльності ТНПУ
Для надання процесу діджиталізації університету повномасштабного характеру актуальним стає створення науково-педагогічної й технічно обґрунтованої концептуальної моделі «Smart-TNPU». У зв’язку із зміною акцентів у освітній діяльності в напрямку її цифровізації змінились функції наукової бібліотеки університету, насамперед розширилась сфера онлайн обслуговування, тому на порядку денному, як відзначив перший проректор Г.В.Терещук, структурна реорганізація бібліотеки, створення коворкінг-центру, оптимізація кадрового складу.
На вченій раді університету були розглянуті і інші робочі питання.
Пресслужба ТНПУ