Зміст та структура освітніх програм факультету педагогіки і психології ТНПУ  в контексті вимог та запитів учасників освітнього процесу (ФОТО)

Зміст та структура освітніх програм 

факультету педагогіки і психології ТНПУ

в контексті вимог та запитів 

учасників освітнього процесу



Упродовж березня-квітня 2024 року відбулися засідання програмних рад освітньо-професійних програм «Початкова освіта» першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів зі спеціальності 013 Початкова освіта; освітньо-професійних програм «Дошкільна освіта» першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів зі спеціальності 012 Дошкільна освіта; міждисциплінарної освітньо-наукової програми «Початкова освіта. Дитяча психологія» другого (магістерського) рівня зі спеціальностей 013 Початкова освіта, 053 Психологія; освітньо-наукових програм «Початкова освіта» зі спеціальності 013 Початкова освіта та «Дошкільна освіта» зі спеціальності 012 Дошкільна освіта третього (освітньо-наукового) рівня за участю гарантів, викладачів, здобувачів освіти, зовнішніх стейкголдерів, рецензентів.

У ході обговорення учасники зустрічей акцентували увагу на унікальності програм, відповідності освітнім стандартам, новітнім освітнім тенденціям, вимогам ринку праці, усім нормативно-правовим документам, що регулюють освітній процес ЗВО. 

Зокрема, до освітньої програми «Дошкільна освіта» першого (бакалаврського) рівня було долучено нові освітні компоненти, унесено зміни до назв навчальних дисциплін відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти», а також враховано побажання здобувачів освіти та зовнішніх стейкголдерів щодо змістового наповнення дисциплін професійної підготовки.

До міждисциплінарної освітньо-наукової магістерської програми «Початкова освіта. Дитяча психологія» (гарант д. пед. н., проф. Наталія Лупак) теж внесені зміни відповідно до запитів усіх учасників освітнього процесу. Зокрема, поглиблено практико орієнтовану складову шляхом розширення баз практик для здобувачів, активно долучено до роботи над освітніми компонентами практикуючих фахівців із психології та початкової освіти – Проць Надію, практичного психолога Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 3 із поглибленим вивченням іноземних мов, Турків Мар’яну, вчителя початкових класів Тернопільського академічного ліцею «Генезис».

Освітня програма «Початкова освіта» першого (бакалаврського) рівня (гарант к. пед. наук, доц. Ірина Жаркова) відповідає, як зазначили учасники програмної ради, усім вимогам щодо структури, змісту, співвідношення компетентностей та освітніх компонентів, програмних результатів тощо. До освітньо-професійної програми «Початкова освіта» другого (магістерського) рівня внесені зміни відповідно до затвердженого 8.04.2024 року Стандарту вищої освіти. Зовнішні стейкголдери із числа роботодавців Оксана Добровольська (директор Тернопільської загальноосвітньої школи № 14 імені Богдана Лепкого) та Оксана Палига (директор Тернопільської початкової школи «Ерудит») у прикладному аспекті проаналізували освітні компоненти, підкреслили важливість постійної професійної комунікації із закладами освіти. Світлана Пільгун (заступник директора з навчально-виховної роботи Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 3 із поглибленим вивченням іноземних мов) наголосила на необхідності доповнення вибіркових компонентів освітніх програм, а саме запровадження програми minor, що дозволить здобувачам освіти отримати додаткову кваліфікацію з інших галузей та/або спеціальностей, і створить додаткову д. пед. н., проф. конкурентну перевагу на ринку праці.

Гарант освтньо-наукової програми «Початкова освіта» д. пед. н., проф. Ярослава Кодлюк, підкреслила необхідність готувати науково-педагогічних працівників, які добре знають проблеми початкової школи, є науковцями і вчителями.


У рамках удосконалення названих освітніх програм завідувач кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти, гарант освітньої програми «Дошкільна освіта» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти д. пед. н., проф. Олександра Янкович побувала у Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії, де аналізувала освітні програми спільно з гарантом освітньої програми 013 Початкова освіта другого (магістерського) рівня вищої освіти цього закладу д. пед.н., проф. Оксаною Шквир, завідувачем кафедрою дошкільної педагогіки, психології та фахових методик, д. пед.н., проф. Ларисою Зданевич, деканом факультету дошкільного виховання кандидатом педагогічних наук, доц. Леонідою Пісоцькою. В обговоренні освітніх програм взяли участь ректор Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії д. пед.н., проф. Інна Шоробура, проректор з наукової роботи д. пед.н., проф. Олександр Галус.  


Спільне обговорення змісту та структури освітніх програм сприяє удосконаленню не лише самих освітніх програм, відтак навчальних планів, але й навчальних дисциплін, що становлять своєрідний взаємозв’язок між ЗВО – роботодавцями – здобувачами.

І. Жаркова анонсує зміни до ОП 013
 І. Жаркова анонсує зміни до ОП 013

Гаранти Н. Лупак та Я. Кодлюк пропонують зміни до ОП
Гаранти Н. Лупак та Я. Кодлюк пропонують зміни до ОП

У Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії
У Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії

Обговорення ОП 012, 013 у ХГПА
Обговорення ОП 012, 013 у ХГПА


О. Хома бере участь в обговоренні ОП
 О. Хома бере участь в обговоренні ОП

Ольга Турко – 
доц., завідувач кафедри філологічних дисциплін
початкової та дошкільної освіти ТНПУ


До списку

Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси