Виконувач обов’язків ректора
Кравець Володимир Петрович
Доктор педагогічних наук, професор,
Дійсний член (академік) НАПН України
Заслужений працівник освіти України
e-mail: kravets@tnpu.edu.ua
Профілі: Google Scholar
ORCID
ResearcherID
Народився 1947 року в м. Гусятин Тернопільської області. Закінчив з Золотою медаллю Кременецьку загальноосвітню школу №4 (1965 р.), з відзнакою фізико-математичний факультет Тернопільського державного педагогічного інституту (1970 р.), аспірантуру НДІ педагогіки УРСР (1978 р.). Пройшов військову службу в армії (1970 -1971 рр.). Працював на наукових, викладацьких і керівних посадах ТДПІ, зокрема доцентом кафедри педагогіки, завідувачем кафедри педагогіки, деканом фізико-математичного факультету, проректором з навчальної роботи. Впродовж 1990-2017 рр. ректор Тернопільського національного педагогічного університету. За роки його керівництва інститут реорганізовано в університет (1997 р.), який здобув статус національного вищого навчального закладу (2004 р.). З 2018 р. радник ректора ТНПУ. З 2001 по 2017 роки член президії Національної Академії педагогічних наук України, з 2005 по 2017 роки член Атестаційної колегії Міністерства освіти та науки, з 2010 по 2017 роки член президії Спілки ректорів вищих навчальних закладів України, голова ради ректорів Тернопільщини, з 2011 по 2017 роки член комісії з призначення Державних премій в галузі освіти. 28 жовтня 2024 року Наказом Міністра освіти та науки на Володимира Кравця – радника ректора покладено виконання обов’язків ректора ТНПУ.
Доктор педагогічних наук (1997), професор (1994), заслужений працівник освіти України (1997). З 1999 р. - член-кореспондент Академії педагогічних наук України. В 2010 р. обраний дійсним членом (академіком) Національної Академії педагогічних наук України. Обраний академіком Міжнародної Слав’янської академії освіти ім. Я.А. Коменського (2004 р.), почесним доктором Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди (2012 р.). Фахівець у галузі теорії та історії педагогіки. Його наукова діяльність присвячена проблемам психології статі, сімейної педагогіки, дошлюбної підготовки учнівської молоді. Опублікував понад 250 наукових праць. Має найбільший в університеті коефіцієнт Хірша (індекс посилань на його праці). Проходив стажування в Центральному інституті підвищення кваліфікації викладачів психолого-педагогічних дисциплін Міністерства освіти СРСР (м. Москва, 1982 р.), університеті Сорбонна (Париж, Франція, 1996 р.), Центральному інституті підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти України (2000, 2005, 2010 рр.), університеті Гете (Франкфурт, Німеччина, 2012 р.), Львівському національному університеті ім. І.Франка (2005 р), Харківському національному педагогічному університеті ім. Г. Сковороди (2014 р.).
Під науковим керівництвом професора Кравця В.П. було зреалізовано науковий проект «Психологія статі та сексуальності» (фонд «Відродження»), науковий проект «Підтримка та збереження репродуктивного здоров’я дітей-сиріт, планування родини», проведено низку наукових конференцій зі статусом Міжнародних та Всеукраїнських з ґендерної проблематики та збереження репродуктивного здоров’я. З 2001 року здійснював наукове керівництво держбюджетними темами, що фінансувалися Міністерством освіти та науки України:
- 2001–2002 рр. – “Психолого-педагогічні основи підготовки майбутніх педагогів до статевого виховання дітей та юнацтва як передумови формування особистості сім’янина”.
- 2003–2006 рр. – “Ґендерна соціалізація дитини та виховання ґендерної рівності дітей та юнацтва”.
- 2008–2011 рр. – “Ґендерні компетенції в освітньо-професійному зростанні молоді” (№0109U002308)
- 2009 р. – “Ґендерна освіта та виховання: перспективи розвитку” (№0106U002384)/
- 2012–2014 рр. – “Ґендерно-освітні технології у гуманітарному знанні: досвід і перспективи” (№0112U000276).
- 2015–2017 рр. – “Реалізація ґендерного підходу в освітньо-виховний простір “навчальний заклад – родина - громада” в контексті європейської моделі демократії” (№0115U000193)
- З 2008 року керівництво центром ґендерної освіти та виховання учнівської та студентської молоді НАПН України та ТНПУ ім. В. Гнатюка
- З 2013 року патронат проекту Tempus "ELITE" - Education for Leadership, Intelligence and Talent Encouraging ( Освіта для лідерства, інтелігентності та розвитку таланту).
- 2017–2021 рр. – “Психолого-педагогічні механізми створення гендерно-справедливого середовища для дітей та молоді у контексті реалізації Концепції Нової української школи” (№ 0119U100477)
В. П. Кравець очолював впродовж 20 років спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських і докторських дисертацій у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка, під його керівництвом захищено 20 докторських і кандидатських дисертацій. Організатор численних міжнародних та всеукраїнських наукових конференцій з ґендерної проблематики. Організатор численних міжнародних та всеукраїнських наукових конференцій з ґендерної проблематики. Виступав з доповідями на численних зарубіжних міжнародних конференціях, а саме, в Польщі у 2011, 2013, 2015,2018, Латвії у 2016 та 2020, Словенії у 2019 та 2020, Словаччині у 2017 та 2020, Англії, Канаді, Японії, Болгарії, Німеччині, Іспанії, Швеції, Греції у 2020 році. Під його науковим керівництвом в університеті спільно з НАПН України створено науково-дослідний центр з проблем ґендерної освіти та виховання учнівської та студентської молоді. За сумлінну творчу працю нагороджений орденами "За заслуги" ІІ (2008) та ІІІ (2015) ступенів, Почесною Грамотою Верховної Ради України (2017), Почесною Грамотою Кабінету Міністрів України (2010), Почесною Грамотою Центрального комітету Профспілки працівників освіти та науки України (2017), нагрудним знаком МОН України “Петро Могила”(2007), нагрудними знаками Національної академії педагогічних наук України ”Костянтин Ушинський” (2007), ”Григорій Сковорода” (2012), ”Володимир Мономах”(2017) та “Іван Франко”(2022), відомчими нагородами Міністерства внутрішніх справ, місцевих органів самоврядування, спортивних федерацій та церковних організацій. У 2001 році став «Людиною року», у 2015 році увійшов до складу 100 кращих тернополян. У 2016 році присвоєно звання “Почесний громадянин міста Тернополя”. Нагороджений медаллю "За жертовність та любов до України" Української православної церкви та Відзнакою Президії Федерації Футболу України. У 2020 році нагороджений пам’ятним знаком Тернопільського національного університету “Гордість університету” за № 1.Основні наукові праці:"Психологія сімейного життя" (41,5д.а.,1995 р.)"Психолого-педагогічні основи підготовки школярів до сімейного життя" (11,5д.а.,1997 р.) "Діяльність шкільного психолога з дошлюбної підготовки школярів" (10,0д.а.,1997 р.)"Теорія і практика дошлюбної підготовки молоді" (43,0д.а.,2000 р.), "Психофізичні та психологічні аспекти формування усвідомленого батьківства" (15,25д.а.,2001 р.), "Гендерна педагогіка" (2003 р.), "Історія гендерної педагогіки" (2005 р.), "Статева соціалізація дітей і підлітків: закономірності та гендерні особливості" (29,75д.а., 2008 р.), "Статева соціалізація та підготовка учнівської молоді до сімейного життя у педагогіці та шкільній практиці зарубіжних країн" (11, 2д.а., 2009 р.), "Ґендерна соціалізація молодших школярів" (12 д.а., 2011 р.), "Ґендерні дослідження: прикладні аспекти" ( 22,5 д.а., 2013 р.), "Педагогіка: базовий підручник для студентів вищих навчальних закладів ІІІ і ІУ рівнів акредитації" (30,82 д.а., 2015 р.), “Сексуальна педагогіка” ( 22,87 д.а., 2016 р.), “Professional competency of modern specialist: means of formation, development and improvement”(22 д.а., 2018); “Theory and practice of future teacher’s training for Work in new Ukrainian school“(42 д.а., 2020), “Актуальні проблеми управління закладами освіти в контексті стратегії модернізації освітньої галузі: колективна монографія”(19,3 д.а., 2020), “Підготовка учнівської молоді до сімейного життя в зарубіжній школі та педагогіці: історія та сучасність” (13,6 д.а., 2019 р.), “Підготовка учнівської молоді до сімейного життя в Україні ХХІ століття: стан, тенденції, шляхи вдосконалення” (40,0 д.а., 2021), “Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка: від витоків до сьогодення” (28,4 д.а., 2024).
Посадові обов'язки виконувача обов’язки ректора:1. Здійснює керівництво діяльністю університету і несе персональну відповідальність за його розвиток, якість підготовки спеціалістів, проведення наукових досліджень, нормальний психологічний клімат в колективі, за кадрову політику.2. Представляє університет у всіх державних органах, установах і громадських організаціях.3. Керує роботою Вченої ради університету, ректорату, приймальною комісією.4. Приймає на роботу і звільняє з роботи працівників, визначає їх функціональні обов'язки.5. Заохочує працівників університету і притягає до дисциплінарної відповідальності.6. Видає накази, які регламентують діяльність університету.7. Є розпорядником майна і коштів університету.8. Забезпечує охорону праці, дотримання правил внутрішнього розпорядку в університеті.9. Відраховує з університету та поновляє на навчання студентів і аспірантів.
Підрозділи, що безпосередньо підпорядковані в.о.ректора:
1. Відділ кадрів.2. Загальний відділ.3. Архів.4. Бухгалтерія5. Служба ученого секретаря.