Музична історіографія та джерелознавство
у навчальних курсах і в наукових працях
доцента ТНПУ Богдана Жулковського
Усталеним у вищій школі стало правило, що наукові праці педагога повинні корелюватися з тематикою освітніх компонентів, закріплених за ним. Особливо це стосується третього (освітньо-наукового) рівня, вимоги до функціонування якого повсякчас удосконалюються.
З-поміж обов’язкових навчальних дисциплін підготовки аспірантів за освітньо-науковою програмою «Музичне мистецтво» Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка – «Музична історіографія та джерелознавство», впроваджена кандидатом мистецтвознавства, доцентом Богданом Жулковським.
Супрасльський Ірмологіон 1598–1601 років, київська п'ятилінійна нотація
Освітній компонент поділено на три змістові модулі: «Історична та музична історіографії», «Теорія музичного джерелознавства», «Музичне джерелознавство та українські богослужбові кодекси».
Троїцький Кондакар початку ХІІІ століття, кондакарна невменна нотація
На підставі збережених бібліотечних і музейних пам’яток Львова та Києва Богдан Жулковський захистив дисертацію на тему «Жанр кондака в українському церковно-монодійному співі XV – XIX століть» та видав музично-медієвістичні розвідки, зокрема «Жанр кондака в українських монодійних рукописах і стародруках ХІ – XVIII століть: джерелознавчий аспект дослідження» (Web of Science), «Семітсько-сирійсько-грецький кондак і києво-руський кондакарний спів у західноєвропейській та американській візантиністиці й палеославістиці» (Scopus).
Шартрський Стихирар ХІ століття, палеовізантійська невменна нотація
На основі епістолярію і щоденників українського церковного діяча архімандрита Антоніна (Капустіна) він реконструював забуті сторінки творчої біографії відомого українського композитора, поета-перекладача Петра Ніщинського (літературний псевдонім – Байда).
Меморіальна дошка на будинку в Одесі, де жив Петро Ніщинський
На підставі листування, особових джерел та англомовної наукової бібліографії Богдан Жулковський поновив відомості щодо релігії у житті знаного композитора-космополіта Ігоря Стравінського.
Артоб'єкт на честь Ігоря Стравінського в музеї його імені в Устилузі
Вищезазначені наукові праці також застосовуються в обов’язкових освітніх компонентах «Історія музики» й «Музичні стилі та жанри», які викладає автор на першому (бакалаврському) і другому (магістерському) рівнях вищої освіти для студентів факультету мистецтв.
Доцентка Оксана Гиса