Завершилося навчання фахівців ТНПУ з психологічної стійкості у Зимовій школі проєкту Erasmus + BURN   (ФОТО)
Завершилося навчання 
фахівців ТНПУ з психологічної стійкості 
у Зимовій школі проєкту Erasmus + BURN  


З 13 по 23 січня 2025 року представники проєкту від Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка навчалися у зимовій школі. Основна мета школи – підготовка фахівців, які надаватимуть психологічну підтримку в Центрах психологічної стійкості та благополуччя в п’яти українських університетах. 

Офіційне відкриття зимової школи провів професор Ларс Кульчинке з Міжнародного психоаналітичного університету Берліна (IPU Berlin GmbH), який представив структуру навчання та надав рекомендації для ефективного освоєння матеріалу.

Представники п’яти університетів упродовж двох тижнів інтенсивно навчалися та досліджували реакції людини на травматичні події та вивчали терапевтичні стратегії для клієнтів, які переживають наслідки травм. Окрім того, вони працювали з літературою, присвяченою цій тематиці, та знайомилися з відповідними протоколами. 

Чотири дні працювали з Марком Грантом – клінічним психологом з Австралії. Марк Грант має 30-річний досвід лікування стресу, травм і болю, використовує інтегративний, інформований про травму підхід, що означає підхід, який визнає часто дисоційоване походження незрозумілого з медичної точки зору болю та потребу в лікуванні, яка стосується соматичних, нервово-афективних і функціональних аспектів («глибинна фізіологія Поргеса»). Марк досліджував і писав про застосування EMDR до болю, включаючи дві книги, і створив серію додатків Healing trauma. 

Марк Грант розповідає про можливості EMDR-терапії
Марк Грант розповідає про можливості EMDR-терапії


Проф. Др. Луц Віттман представив власну теоретичну основу психотерапевтичного втручання, яка ґрунтується на концепції невідомого Біона та спирається на психоаналітичні перспективи, які наголошують на тематичному досвіді, а не на суб’єктивному описі травматичних подій індивіда. Він представив свою оригінальну модель, засновану на статистичному аналізі даних, зібраних від клієнтів, які пережили різні травматичні події. Доктор Віттман підкреслив важливість роботи з переносом у терапії та наголосив на значенні автентичних моментів, коли клієнти розривають контакт із терапевтом. Загалом під час занять досліджувалися різноманітні психодинамічні техніки та підходи, що використовуються в роботі з травматичним досвідом. Було обговорено кілька тематичних досліджень, які представляли різні клінічні сценарії, які вимагали всебічного розуміння походження травми та стратегії втручання терапевта.

  Лекція від проф. Луц Віттмана
Лекція від проф. Луц Віттмана


Фахівці обговорювали вплив травми на людей, аналізували ефективні терапевтичні підходи та працювали з практичними кейсами. 

Кармен Шер та проф. др. Філ Лангер наголосили на важливості рефлексії та самотурботи у професійному житті. Учасники мали змогу обговорити свій досвід та шляхи пошуку ресурсу. 


Кармен Шер та Філ Лангер про самотурботу
Кармен Шер та Філ Лангер про самотурботу


Розповідає проф. др. Філ Лангер
Розповідає проф. др. Філ Лангер


Вільфред Рупрегт Біон британський психоаналітик. Піонер у досліджені групової динаміки,
Вільфред Рупрегт Біон британський психоаналітик

Учасники зимової школи високо оцінили ці ресурси та визнали їх надзвичайно корисними, а також щиро вдячні європейським партнерам з Міжнародного психоаналітичного університету Берліна за можливість навчатися та отримати цінний досвід.




Ольга Логвись,
асистент кафедри психології розвитку
та консультування ТНПУ


До списку

Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси