Заочна магістратура ТНПУ ім.В.Гнатюка:
успішним може стати кожен!
В славному Тернополі, місті студентів та фестивалів, так чи інакше завжди в центрі уваги педагогічний університет, і не лише під час вступної кампанії. Чому так відбувається і як це вдається, ми поцікавилися у першого проректора Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка доктора педагогічних наук, професора Григорія Васильовича Терещука.
- В центрі уваги нашої альма-матері завжди студент! Вчитися у нас цікаво, спеціальності перспективні та різноманітні, ми щороку намагаємося розширити можливості для наших студентів.
- Що нового пропонуєте цьогоріч?
- Ми вперше отримали ліцензії на освітню діяльність за низкою спеціальностей, зокрема, з професійної освіти (сфера обслуговування), готельно-ресторанної справи, менеджменту соціокультурної діяльності, філософії, захисту і карантину рослин.
І ще: відкрито заочну магістратуру майже з усіх спеціальностей.
- З усіх? А що, є така потреба?
- Потреба є, і вона зумовлена перш за все тим, що багато, дуже багато наших студентів вже на старших курсах знаходять роботу. Педагогічна освіта в сучасному суспільстві затребувана, наші знання необхідні в найрізноманітніших сферах. І часто перед студентом-старшокурсником постає дилема: навчання чи робота? Заочна форма начання в магістратурі дозволяє отримати і диплом магістра, і досвід, і заробітну плату, а це теж важливо. Молодь прагне самостійності, багато хто сам оплачує своє навчання, допомагає батькам, благо зарплата вчителя зараз висока.
- А яка вартість навчання в заочній магістратурі?
- Це залежить від обраної спеціальності, але якщо мінімальна зарплата в країні становить 3200 грн., то вартість цілком доступна, оскільки складає стосовно переважної більшості спеціальностей трохи більше 6 тис.грн. на рік.
- Але чи не страждатиме при цьому якість підготовки?
- Жодним чином! Якість освіти в певному розумінні навіть підвищується, особливо її практичної складової. Це зумовлено двома чинниками: по-перше, магістрант, який працює, є більш вмотивованим, сумлінніше ставиться до своїх обов’язків, ретельніше планує час, усвідомлено виконує навчальні завдання, проекти. А по-друге, магістрант одночасно застосовує набуті знання у професійній діяльності, а тому глибше розуміє їх функціональну значимість, закріплює на практиці (це ж закони дидактики). Більше того – в нього сформовані запити на певні компетентності, він підходить до опанування матеріалу самокритично і творчо – а завдяки цьому, в свою чергу, вдосконалюються методи викладання, стає дієвою педагогіка співробітництва.
- Григорію Васильовичу, але ж поєднувати навчання та роботу надзвичайно важко…
- Для сучасної молоді це не питання! Головне – бажання! А для навчання, в тому числі заочного, дистанційного, в нас створені всі умови. В ТНПУ ім.В.Гнатюка діє Центр дистанційного навчання. Університет повністю комп’ютеризований, розроблено понад 500 онлайн-курсів, в нас потужна наукова бібліотека з великим обсягом електронних ресурсів, яка має свій сайт, репозитарій… Доступ до навчальних матеріалів максимально відкритий. Всі студенти можуть отримати будь-яку консультацію на будь-якій кафедрі. Умови є. А молодь, що прагне знань, у нас поважають, люблять, завжди підуть їй назустріч.
- Тобто, магістратура дозвлоляє отримати ще одну спеціальність при перехресному вступі?
- Саме так! Життя не стоїть на місці! Якщо філолог прагне стати магістрантом, щоб вивчати історію чи журналістику – він має таку можливість. Часто до цього спонукають життєві обставини – наприклад, виник попит на певну спеціальність в школі, або перспективне місце роботи вимагає додаткових знань. Заочна магістратура передбачає так зване паралельне навчання, і всі спеціальності доступні – і точні науки, і природничі, і гуманітарні. Іноземні мови, переклад, дошкільна, музична, технологічна освіта, фізична реабілітація, - абсолютно все.
- Отже, магістром може стати кожен?
Розмовляла Людмила Юрчак
Дата: 06.07.2017