Тільки той може бути незрячим,
в кого серце забрала пітьма
У межах шведсько-українського проекту «Сучасні інформаційні системи для українських користувачів з вадами зору» у листопаді 2015 року на базі Інституту педагогіки і психології ТНПУ ім. В. Гнатюка відбувся науково-практичний семінар за участю представників «Svefi Akademy» (Швеція) і «Ресурсного центру інформаційних технологій для осіб з особливими потребами» Національного університету «Львівська політехніка».
Головна мета семінару полягла у тому, щоб поінформувати викладачів та студентів – майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників про міжнародних досвід інклюзії молодих людей з проблемами зору до навчання у загальноосвітніх та вищих навчальних закладах.
Гості із Швеції продемонстрували можливості оволодіння незрячими людьми інформацією за допомогою аудіокниг у спеціальному форматі DAISY. Учасники семінару мали можливість переконатися в очевидних перевагах аудіокниг у форматі DAIS, вони також мали можливість ознайомитися з принципом дії апаратних і альтернативних програмних Дейзі-плейєрів та діапазоном їх можливостей, а саме: швидкий пошук необхідного матеріалу, гнучка навігація, створення голосових закладок, поєднання та синхронізація різних способів подання книги, online доступ до контенту та інші, що дає змогу учням, студентам, фахівцям та усім незрячим користувачам відкривати нові можливості в оволодінні інформацією.
Учасників семінару було поінформовано про досвід залучення вищих навчальних закладів України до роботи над адаптацією власних фондів наукової літератури до потреб незрячих людей.
Завдання сьогодення – змусити замислитися усіх людей над тим, що поруч із ними, часто залишаючись непоміченими, живуть ті, хто не бачить всіх фарб навколишнього світу. Їм особливо потрібна наша увага, підтримка та допомога. Наполегливість і рішуче бажання зробити світ довкола себе кращим долають перепони на шляху до мети, а підтримка і добре слово зрячих людей додають наснаги і віри у власні сили тим, хто цей складний світ змушений сприймати по іншому.