Студенти німецького відділення
факультету іноземних мов переймають досвід
На шляху вдосконалення та зростання
Осінь дивує золотою красою та дарує нові незабутні враження. А студентів 4-го курсу ця пора вже традиційно запрошує на педагогічну практику, під час якої майбутні фахівці вправляються в набутих знаннях, розвивають свої вчительські таланти і остаточно переконуються в правильності чи, буває, хибності свого вибору.
Вже другий рік поспіль четвертокурсники німецького відділення факультету іноземних мов у ході вивчення методичних дисциплін відвідують шкільні уроки, що є своєрідною пасивною практикою. Вже вкотре для нас відкриваються двері Тернопільських середніх та спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов, а вчителі люб’язно запрошують на заняття німецької мови.
Тільки переступивши поріг, ми пірнаємо в особливу атмосферу шкільних буднів, сповнену дитячим сміхом, підкреслену суворими і водночас добрими поглядом вчителя. До класу входимо ще під час перерви, тому, як правило, стаємо свідками підготовки до уроку вчителя та учнів. Здавалося б звичайна формальність навчального процесу, однак, як виявилось, – необхідна передумова успішної та продуктивної співпраці педагога та вихованців. Вчителі, як правило, ретельно перевіряють наявність та справність всіх необхідних матеріалів, пристроїв, а далі, звертаються до вихованців, ставлячи їм різноманітні запитання. Таким чином успішно створюється сприятливий клімат для співпраці на уроках. Разом з дзвоником лунає й німецька мова – чиста і милозвучна як зі сторони вчителя, так і від учнів, рівень знань яких нас не раз вражав і приємно дивував. Починається активна робота, в ході якої застосовуються різноманітні методичні прийоми, які в сукупності функціонують, як годинниковий механізм. Учні будують асоціації, описують й аналізують, читають та відповідають на запитання….. – і все це мовою Гете та Шіллера.
Безцінним для нас став досвід учителів Мариніної О.М., Тимчак Н.М., Бойко І.Л., Пакуляк І.І. та ін., яким вони щиро ділилися з нами.
Значення присутності на такого рівня уроках є очевидним, а все почуте та побачене неодмінно допоможе нам якнайкраще провести майбутню педагогічну практику.
та Задонська Уляна (група мНМ)