В ТНПУ ім.В.Гнатюка відбувся
науково-практичний семінар
«Місце медіаосвіти
в процесі викладання зарубіжної літератури»
для викладачів зарубіжної літератури
Тернопілля
Актуальність теми зумовлена тим, що впровадження медіаосвіти в навчальний процес дозволяє активно використовувати можливості інформаційного поля телебачення, радіо, відео, кінематографа, преси, інтернету, розвиває критичне мислення.
У своєму виступі к.ф.н. Чуловський Б. С. ознайомив гостей семінару із структурою навчального процесу, акцентувавши увагу на період новітньої зарубіжної літератури. Цікавою була й інформація про сучасні часописи для методичного забезпечення занять викладачів зарубіжної літератури.
К.ф.н. Чуловський Б. С.
Логічним продовженням теми став виступ д.ф.н., професора Куцої О.П. Чільне місце її доповіді посіла актуалізація Слова. Вона відмітила, що швидко змінюються етапи у методиці викладання літератури і сучасний – це етап критичного мислення. Професор відзначила таку проблему у вивченні новітньої літератури як недостатність критичних статей та досліджень художніх творів сучасності. Також була відмічена ще одна цікава тенденція, яку необхідно розвивати в Україні – це європейський досвід сімейного читання. Викладачі кафедри теорії і методики української та світової літератури у своїх виступах зазначили ще про один потужний засіб сучасного навчання – медіаосвіту.
Д.ф.н., професор Куца О.П.
Питання медіаосвіти та медіа грамотності ґрунтовно були висвітлені у доповіді к.ф.н. Дащенко Н.Л.. Виступ був побудований від усвідомлення простого до засвоєння складного. Для початку оратор з’ясувала що таке медіаграмотність, та її дві складові: творчість та естетика. Далі прозвучала слушна рекомендація про необхідність створення для студентів контенту кращих літературних сайтів та ознайомлення молоді з літературознавчими блогами в інтернет-мережі.
К.ф.н. Дащенко Н.Л.
Продовжила тему попереднього доповідача к.н. із соціальних комунікацій Синоруб Г.П. Зокрема, вона відзначила, що нові мобільні та інтернет-технології не тільки змінюють наше життя, але й активно впливають на форми і зміст освіти. Справило враження на викладачів зарубіжної літератури твердження сучасної дидактики про інформатизацію гуманітаріїв. Цікавим було й обговорення терміну «гібридна» освіта, яка вимагає застосування різноманітних форм інтернет-ресурсів.
К.н. із соціальних комунікацій Синоруб Г.П.
Д.ф.н. Поплавська Н.М. ознайомила присутніх на семінарі викладачів із навчально-методичним комплексом викладачів кафедри у системі Moodl.
Практичний блок семінару-практикуму був проведений у формі представлення й обговорення сайту викладача-методиста Борщівського агротехнічного коледжу Блозви О.А. Зацікавлення учасників викликала система зворотнього зв’язку зі студентами, а також творчі та відео- роботи викладача та студентів.
Голова обласного методичного об’єднання
викладачів зарубіжної літератури ВНЗ I-II р.а.
Тернопільської області
О.А.Блозва