Реабілітаційна практика студентів-психологів відбулась за нових умов
Кожного навчального року студентки IV курсу в 1 семестрі проходять реабілітаційну практику. Щоправда, у таких незвичних умовах, як цьогоріч, вперше.
Тернопільська міська громадська організація „Спілка батьків та дітей із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності «Дзвіночки»” запропонувала студентам інституту педагогіки та психології взяти участь у роботі з дітками, які мають особливі потреби.
Сама практика проходила в місті Берегово Закарпатської області та тривала один тиждень. Кожен студент мав змогу попрацювати з однією дитиною-аутистом. Дні проходили за таким „сценарієм”: сніданок, заняття в групі (студенти допомагали виконувати завдання дітям), тренінги для батьків, декілька хвилин вільного часу та обід, індивідуальна робота з дитиною, далі волонтери мали змогу відпочити. Емоційно було нелегко, але любов і щирість цих дітей допомагали та надихали. Також велику підтримку студенти отримали від викладачів кафедри практичної психології, які на відстані „телефонного дзвінка” давали корисні поради.
Перебування поруч із дітьми з особливими потребами дало змогу здобути не тільки новий досвід у роботі психолога, а й дещо по-іншому подивитись на світ. Варто схвально відгукнутись про оптимістичний настрій батьків цих дітей, їхню радість за кожен новий крок у розвитку дитини.
Діти-аутисти живуть у „своєму світі”. Тому важливо, аби схожих таборів було якомога більше. Це сприятиме кращому порозумінню з такими дітьми, допоможе їм краще пізнати цей світ,
Із незабутніми враженнями та емоціями, які ще довго не зітруться в пам’яті, студенти повернулись до навчання. Бажання підтримки дітей з особливими потребами, а також досвід роботи із ними, надіюсь, спонукатимуть до організації ще не одного такого навчально-виховного табору.
Зоряна Воєвода