Віч-на-віч з професією
Із щоденників педагогічної практики
студентів-істориків ТНПУ ім.В.Гнатюка
У житті кожної людини важливе місце займає її перше місце роботи. І спробувати власні сили в обраній професії, переконатись у правильності обраного життєвого шляху студентам доводиться, як правило, під час практики. У майбутніх істориків шлях від азів до професіоналізму досить тернистий.
11 листопада 2016 р. у стінах історичного факультету відбулася настановча конференція щодо майбутньої практики, адже із хвилюванням ще із початку навчального року чекали студенти цього відповідального моменту. Завдяки мудрим порадам і зрозумілим поясненням методистів практики канд. педагогічних наук, доц.кафедри нової і новітньої історії та методики викладання історії Ігнатенко Н.В., канд.історичних наук, доц.нової і новітньої історії та методики викладання історії Лахманюк Т.В., канд.психологічних наук, доц.кафедри психології Широкорадюк Л.А., канд.педагогічних наук, викладач кафедри педагогіки та менеджменту освіти Удич З.І. та канд. біологічних наук, доц. кафедри загальної біології та методики навчання природничих дисциплін Чень І. Б. усі страхи залишились позаду.
І вже 14 листопада 2016 року група студентів четвертого курсу історичного факультету (Паньків У., Капуш О., Гавур В. та Рибенчук М.) під пильним оком методиста Лахманюк Т.В. вирушили на педагогічну практику до однієї із найкращих шкіл не лише в Тернополі, але і в Україні – Тернопільської Української гімназії ім.І.Франка, але вже не в якості учнів, а як першопрохідці, котрі торували собі педагогічний шлях,навчаючи учнів, аналізуючи уроки і навіть проводячи свої перші класні години.
Стало доброю традицією щороку співпрацювати з дирекцією, вчительським та учнівським складом гімназії. Директор, пан Анатолій Васильович Крижанівський, та уся адміністрація школи радо зустріли майбутніх педагогів-істориків, та допомогли краще адаптуватись до непростого шкільного життя. Анатолій Васильович ще в перший день знайомства з гордістю розповідав, що «Тернопільська Українська гімназія ім.І.Франка – це не просто навчальний заклад. Це – минуле, сьогодення і майбутнє. Її називають кузнею світових учених і діячів культури, острівцем духовності і волелюбності, оплотом подвижництва і свободи». І впродовж шести тижнів плідної роботи ми і справді в цьому переконали. Тому щиро вдячні за такий досвід та той неоціненний багаж знань, який отримали в стінах гімназії.
Давайте зазирнемо у щоденники з педагогічної практики студентів-істориків, де вони фіксували свої враження, та всі події, що з ними відбувалися безпосередньо на практиці у школі!
Паньків Уляна, студентка IV курсу, 2016 р.:
«… Мені пощастило проходити професійну підготовку в одній з найкращих шкіл Тернополя. Саме педагогічна практика дозволила зрозуміти особливості сучасного виховного та навчального процесів у школі, подивитися на навчальний заклад з позиції вчителя, усвідомити його значення в сучасному світі. Під час практики я провела свій перший урок з історії. Для мене цей урок став своєрідною посвятою у професію викладача. Хочу висловити щиру подяку за постійну підтримку та допомогу вчителю історії та правознавства Мельник Ганні Федорівні та вчителю історії Кутень Оксані Антонівні. Вони допомогли зрозуміти основні педагогічні засоби та методи, а також дали поради, що є основними при викладанні в школі - розуміти учнів, бути дисциплінованими і тримати дисципліну в класі та завжди самовдосконалюватися. Це не просто професіонали у своїй справі, а талановиті педагоги від Бога, що дають учням не лише знання, але і прививають любов до історії.
А після першого проведеного уроку прийшов час і відчути себе у ролі класного керівники. З таким хвилюванням віднеслась до цієї роботи, адже відповідати довелось аж за 36 непосидючих учнів І-В класу. Тут звісно б не справилась без підтримки і таких важливих порад методиста Широкородюк Л.А. Також вдячна за підтримку і допомогу класному керівнику, вчителю трудового навчання Бурбан О.В.»
Рибенчук Михайло, студент ІV курсу. 2016 р.:
«Під час педагогічної практики я познайомився з методикою викладання вчителя історії Томашевської Лариси Анатоліївни, яка сподобалася як вчитель і як людина. Її учительський талант вміти налагоджувати дисципліну у класі - результат тривалої праці над собою. Я намагався дещо копіювати її методи, але, звичайно, з урахуванням свого віку і статусу у школі.
А от налагодити діалог і знайти спільну мову з дітьми, у яких були на час класними керівниками нам не вдалося б без допомоги вчителів гімназії Кутень О.А., Бурбан О.В., Гудима І. М., Бобошко О. І., за що їм безмежно вдячні.»
І ось час швидко збіг. Шість тижнів практики уже позаду. Залишились лише позитивні емоції і, звісно, нотка суму за дверима гімназії, що вже стала рідною і щирими посмішками учнів, що так тепло прийняли та старанно працювали на уроках.
Студентка 42 групи
історичного факультету
Уляна Паньків