ЗМІ про нас
«Афілійований міні-EdCamp Ternopil»:
доцентка ТНПУ про виклики
інклюзивної освіти
«Афілійований міні-EdCamp Ternopil» зібрав майже дві сотні освітян у стінах 19 школи Тернополя. Програма підвищення кваліфікації «Афілійований міні-EdCamp Ternopil School 19» передбачала проведення сесій в інноваційному форматі професійного розвитку «рівний-рівному», на яких піднімали питання освіти в умовах надзвичайних ситуацій, реагування освітян на надзвичайну ситуацію внаслідок війни росії проти України.
Зоряна Удич, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки та менеджменту освіти ТНПУ ім. В.Гнатюка, керівниця інклюзивно-ресурсного центру ТНПУ ім. В.Гнатюка, вела розмову, присвячену інклюзії — «Виклик (не) доступна школа».
«Виклик (не) доступна школа»
Пропри всі виклики, які стоять перед педагогами в умовах війни і освітньої реформи, що триває роками, педагоги стоять стійко, кажуть учасники (Не) конференції. Вони вчаться, діляться власним досвідом, експериментують, що учням було не тільки цікаво, а й корисно перебувати ці 12 років у школі. Щоб кожен учень став гармонійно розвиненою особистістю, каже одна зі спікерів, — кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки та менеджменту освіти ТНПУ ім. В.Гнатюка, керівниця інклюзивно-ресурсного центру ТНПУ ім. В.Гнатюка і водночас випускниця 19 школи Зоряна Удич. Вона головувала на платформі «Виклик (не) доступна школа».
— Є здобувачі з особливими освітніми потребами – самі учасники моєї платформи зробили висновки, що сучасна школа ще недоступна всім школярам, особливо тим, хто має особливі освітні проблеми, — каже Зоряна Удич. — А тема актуальна, бо охоплює дуже велику кількість дітей. І це не тільки учні, які мають особливості за станом здоров’я або порушення розвитку. Ця тема і про внутрішньо-переміщених дітей, які на собі відчули, що таке війна і бачили її на власні очі. Це й дітлахи з тимчасово окупованих територій. Це й обдаровані учні.
Під час тренінгу із Зоряною Удич педагоги визначили основні ознаки інклюзивної школи і обговорили питання, які цікавили вчителів. А їх дуже багато, каже спікерка. Скажімо, стосовно оплати корекційних занять для учнів з особливими освітніми потребами. Або щодо об’єктивної діагностики можливостей учнів та партнерської співпраці з батьками.
Під час тренінгу із Зоряною Удич
Ірина Бєлякова
Під час тренінгу із Зоряною Удич
Ірина Бєлякова