На історичному факультеті ТНПУ провели науково-методичний семінар, присвячений актуальним проблемам методики навчання історії (ФОТО)



На історичному факультеті ТНПУ 
провели науково-методичний семінар, 
присвячений актуальним проблемам 
методики навчання історії 


У вересні 2017 р. в Україні було ухвалено новий Закон "Про освіту", який регламентує основні засади Нової української школи (НУШ). У лютому 2018 р. Кабінет Міністрів затвердив новий Державний стандарт початкової освіти, за яким з 2018/2019 н.р. розпочали навчання першокласники по всій Україні. На черзі - ухвалення нового закону "Про загальну середню освіту"....

Саме цей факт зумовив проведення 20 листопада 2019 р. на базі історичного факультету шестигодинного науково-методичного семінару " Актуальні проблеми методики навчання історії в умовах сучасного освітнього середовища та реалізації концепції "Нова українська школа".

Ініціаторами й організаторами заходу виступили кафедра всесвітньої історії та релігієзнавства і Тернопільський районний методичний кабінет.

У семінарі взяли участь учителі Тернополя і Тернопільського району, наукові працівники ТНПУ та ТОКІППО, студенти історичного факультету.

Учасники семінару
Учасники семінару


Робота семінару проходила у трьох тематичних напрямках:

1. Теоретичні засади НУШ.
2. Шляхи реалізації концептуальних положень НУШ в освітній галузі " Громадянська та історична освіта".
3. Особливості організації освітнього процесу в умовах НУШ.

У процесі обговорення з центрі уваги були такі питання:

- концептуальні особливості НУШ (Кодлюк Я.П., проф. кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти ТНПУ );

- теоретичні засади педагогіки партнерства, як основи НУШ (Кубелко Г.І., завідувач ТРМК);

- принципи реалізації інтегрованого підходу до вивчення історії (Ігнатенко Н.В., доц. кафедри всесвітньої історії та релігієзнавства ТНПУ); Бабенко О.В., вчитель історії Тернопільської ЗОШ І-ІІІ ст. 28);

- особливості організації вивчення історії в умовах інклюзивного класу (Удич З.І., доц. кафедри педагогіки та менеджменту освіти ТНПУ);

- реалізація принципів педагогіки партнерства в роботі вчителя історії НУШ (Василинчук О.В., вчитель історії Острівської ЗОШ І-ІІІ ст.);

- інформаційно-методичний супровід учителя в НУШ (Сіньковська І.М., завідувач науково-педагогічної бібліотеки ТОКІППО).

Виступ проф.Кодлюк Я.П.
Виступ проф.Кодлюк Я.П.

В процесі обговорення учасники семінару дійшли висновку, що трансформація змісту шкільної історичної освіти на компетентнісних та інтеграційних засадах заявлених НУШ вимагає компетентнісно орієнтованих стандартів та створення нових організаційно-педагогічних систем орієнтованих на формування у школярів здатності використовувати набуті знання в житті і практичній діяльності.

Конструктивне обговорення в дружній атмосфері
Конструктивне обговорення в дружній атмосфері 

У цьому контексті варто замислитися і над новою роллю учителя, який з транслятора і джерела знань має перетворитися на наставника і помічника здатного допомогти учневі у виборі власної освітньої траєкторії.

Сподіваємося, наша зустріч матиме продовження
Сподіваємося, наша зустріч матиме продовження!

Більше фото дивіться 
тут

Дякуємо усім учасникам за роботу, цікавий досвід та позитивні емоції! 


Доц.Ігнатенко Н.В.


До списку

Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси