На історичному факультеті ТНПУ
провели науково-методичний семінар,
присвячений актуальним проблемам
методики навчання історії
У вересні 2017 р. в Україні було ухвалено новий Закон "Про освіту", який регламентує основні засади Нової української школи (НУШ). У лютому 2018 р. Кабінет Міністрів затвердив новий Державний стандарт початкової освіти, за яким з 2018/2019 н.р. розпочали навчання першокласники по всій Україні. На черзі - ухвалення нового закону "Про загальну середню освіту"....
Саме цей факт зумовив проведення 20 листопада 2019 р. на базі історичного факультету шестигодинного науково-методичного семінару " Актуальні проблеми методики навчання історії в умовах сучасного освітнього середовища та реалізації концепції "Нова українська школа".
Ініціаторами й організаторами заходу виступили кафедра всесвітньої історії та релігієзнавства і Тернопільський районний методичний кабінет.
У семінарі взяли участь учителі Тернополя і Тернопільського району, наукові працівники ТНПУ та ТОКІППО, студенти історичного факультету.
Учасники семінару
Учасники семінару
Робота семінару проходила у трьох тематичних напрямках:
1. Теоретичні засади НУШ.
2. Шляхи реалізації концептуальних положень НУШ в освітній галузі " Громадянська та історична освіта".
3. Особливості організації освітнього процесу в умовах НУШ.
1. Теоретичні засади НУШ.
2. Шляхи реалізації концептуальних положень НУШ в освітній галузі " Громадянська та історична освіта".
3. Особливості організації освітнього процесу в умовах НУШ.
У процесі обговорення з центрі уваги були такі питання:
- концептуальні особливості НУШ (Кодлюк Я.П., проф. кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти ТНПУ );
- теоретичні засади педагогіки партнерства, як основи НУШ (Кубелко Г.І., завідувач ТРМК);
- принципи реалізації інтегрованого підходу до вивчення історії (Ігнатенко Н.В., доц. кафедри всесвітньої історії та релігієзнавства ТНПУ); Бабенко О.В., вчитель історії Тернопільської ЗОШ І-ІІІ ст. 28);
- особливості організації вивчення історії в умовах інклюзивного класу (Удич З.І., доц. кафедри педагогіки та менеджменту освіти ТНПУ);
- реалізація принципів педагогіки партнерства в роботі вчителя історії НУШ (Василинчук О.В., вчитель історії Острівської ЗОШ І-ІІІ ст.);
- інформаційно-методичний супровід учителя в НУШ (Сіньковська І.М., завідувач науково-педагогічної бібліотеки ТОКІППО).
Виступ проф.Кодлюк Я.П.
- концептуальні особливості НУШ (Кодлюк Я.П., проф. кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти ТНПУ );
- теоретичні засади педагогіки партнерства, як основи НУШ (Кубелко Г.І., завідувач ТРМК);
- принципи реалізації інтегрованого підходу до вивчення історії (Ігнатенко Н.В., доц. кафедри всесвітньої історії та релігієзнавства ТНПУ); Бабенко О.В., вчитель історії Тернопільської ЗОШ І-ІІІ ст. 28);
- особливості організації вивчення історії в умовах інклюзивного класу (Удич З.І., доц. кафедри педагогіки та менеджменту освіти ТНПУ);
- реалізація принципів педагогіки партнерства в роботі вчителя історії НУШ (Василинчук О.В., вчитель історії Острівської ЗОШ І-ІІІ ст.);
- інформаційно-методичний супровід учителя в НУШ (Сіньковська І.М., завідувач науково-педагогічної бібліотеки ТОКІППО).
Виступ проф.Кодлюк Я.П.
В процесі обговорення учасники семінару дійшли висновку, що трансформація змісту шкільної історичної освіти на компетентнісних та інтеграційних засадах заявлених НУШ вимагає компетентнісно орієнтованих стандартів та створення нових організаційно-педагогічних систем орієнтованих на формування у школярів здатності використовувати набуті знання в житті і практичній діяльності.
Конструктивне обговорення в дружній атмосфері
У цьому контексті варто замислитися і над новою роллю учителя, який з транслятора і джерела знань має перетворитися на наставника і помічника здатного допомогти учневі у виборі власної освітньої траєкторії.
Сподіваємося, наша зустріч матиме продовження!
Більше фото дивіться тут
Конструктивне обговорення в дружній атмосфері
У цьому контексті варто замислитися і над новою роллю учителя, який з транслятора і джерела знань має перетворитися на наставника і помічника здатного допомогти учневі у виборі власної освітньої траєкторії.
Сподіваємося, наша зустріч матиме продовження!
Більше фото дивіться тут
Дякуємо усім учасникам за роботу, цікавий досвід та позитивні емоції!
Доц.Ігнатенко Н.В.