Студенти ТНПУ презентують
власний досвід
23 квітня 2021 р. у контексті вивчення навчальних дисциплін «Основи інклюзивної освіти», «Інклюзивна педагогіка» (викладач: Удич З.І.) студенти факультету педагогіки та психології Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка презентували власний досвід, який вони вже здобули, працюючи у сфері інклюзивної освіти.
Аналіз робіт учня з особливими освітніми потребами
Асистентськмй супровід
Асистент учителя
Презентація досвіду
Спікерками онлайн-зустрічі були:
-
Лесик Зеновія (група ПО-22, асистент вчителя ОЗЗСО І-ІІІ 3, місто Броди, Львівська область);
-
Хома Ірина (група ПО-41, Довгенська ЗОШ І-ІІ ст., що знаходиться у комунальній власності Теребовлянської міської ради, вчитель мистецтва);
-
Горобйовська Ірина (група ДО-22, вихователька інклюзивної групи, Тернопільський дошкільний навчальний заклад №3);
-
Петрушенко Зоряна (група ДО-22, асистент вихователя в інклюзивній групі, Тернопільський дошкільний навчальний заклад №3);
-
Фреяк Юлія (група ПО-22, асистент вихователя, заклад дошкільної освіти «Калинонька» місто Заліщики);
-
Філик Віра (група центр розвитку мовлення та комунікативних навичок «Мозаїка» м. Тернопіль).
Студентки, які вже працюють за фахом, розповіли про реалії інклюзії у дошкільній сфері, закладах загальної середньої освіти, приватних проєктах.
Серед основних загальних висновків зустрічі:
- інклюзія в освіті – це еволюція усієї освітньої галузі;
- чим раніше дитина отримує якісний корекційно-реабілітаційний та психолого-педагогічний супровід, тим легше їй адаптуватися до освітнього середовища та розвиватися;
- важливе значення у впровадженні інклюзивної освіти відіграє професійна підготовка педагогічного колективу та загальний рівень культури у закладі освіти;
- за підтримки та рівноправного партнерства із батьками можна досягнути значних успіхів у соціалізації дитини;
- в закладах освіти є ще чимало дітей із особливими освітніми потребами, які не отримують фахового супроводу та індивідуального підходу через відсутність відповідних документів зі сторони батьків та ін.
Як бачимо, є ще перешкоди у впровадженні інклюзивної освіти, які необхідно усім нам долати. Але вже є і позитивний досвід, у якому представлено динаміку розвитку дітей та налагодженню ними контакту із оточенням.
Професійне самовдосконалення
Щиро дякуємо нашим спікеркам за об'єктивне висвітлення інформації, за те, що віднайшли своє покликання, постійно зростаєте професійно і намагаєтеся віднайти оптимальні рішення тих викликів, які стоять перед вами.
Успіху вам та задоволення від праці!
Зоряна Удич