Започатковано новий освітній модуль «Сучасні інноваційні підходи до сімейного виховання» у Центрі підвищення кваліфікації ТНПУ (ФОТО)

Започатковано новий освітній модуль
«Сучасні інноваційні підходи
до сімейного виховання»
у Центрі підвищення кваліфікації ТНПУ


Центр післядипломної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка 19 квітня 2021 року започаткував нову програму підвищення кваліфікації вчителів «Сучасні інноваційні підходи до сімейного виховання (професійно-педагогічна компетентність)», яка була розроблена у відповідь на запит освітян щодо реалізації нової освітньої програми «Основи сім’ї» як курсу за вибором, факультативу у закладах середньої освіти, в гуртковій роботі, за рахунок класних годин, годин психолога. Основною метою курсу «Основи сім’ї» є особистісний розвиток учнів, формування у них життєвої, соціальної, громадянської компетентностей з питань шлюбу, сім’ї та батьківства, розбудова гармонійних сімейних (чоловічо-жіночих і дитячо-батьківських) стосунків.

Не має сумніву у нагальній необхідності запровадження цього курсу в освітньому процесі сучасної школи. Перший запит поступив від освітян м. Збаража та Збаразького району. Зважаючи на це, керівник Центру післядипломної освіти ТНПУ проф. Калаур С.М. і викладачі кафедри психології розвитку та консультування проф. Радчук Г.К., проф. Шпак М.М. та доц. Свідерська Г.М., яким довірили цю важливу справу, з усією відповідальністю взялися за розробку та впровадження програми підвищення кваліфікації вчителів «Сучасні інноваційні підходи до сімейного виховання». 

Під час представлення освітньої програми керівник Центру проф. Калаур С.М. познайомила учасників із особливостями діяльності Центру післядипломної освіти, організацією та проведенням занять, а також зі змістом освітньої програми та  викладачами, які її реалізують.

C:\Users\Galina\Desktop\зображення_viber_2021-04-19_17-41-22.jpg 

Керівник Центру проф. Калаур С.М. знайомить учасників з особливостями освітнього модулю


Представлення змісту освітньої програми


Ознайомлення з особливостями видачі сертифікатів про проходження курсів


Загалом освітній модуль спрямований на ознайомлення вчителів із сучасними підходами у сфері сімейного виховання, удосконалення педагогічних діалогічних умінь та навичок професійної самоосвіти і оволодіння інноваційними технологіями ґендерного виховання дітей. Зміст програми має практичну спрямованість і охоплює теоретичну, практичну (практико зорієнтовану) і ресурсну (методичну) складові підвищення кваліфікації педагогічних працівників. 

Особливий інтерес у слухачів викликав інтерактивний метод подачі теми «Сім’я як середовище становлення особистості дитини» проф. Галини Кіндратівни Радчук. 

У творчій невимушеній атмосфері педагоги критично аналізували стереотипи сімейного виховання, розглянули три шляхи виховання дитини в сім’ї: владу, поступливість, діалог. 

Ознайомлення з деякими ефектами сімейного виховання на підставі владних стосунків

Багато уваги було приділено роботі над проблемою діалогу як умови становлення повноцінної особистості дитини в сім’ї та розвитку діалогічних батьківських умінь: описової похвали, емпатійного активного слухання, «Я – висловлювань».

Розвиваємо діалогічні уміння описової похвали


Активне емпатійне слухання – ключ до серця дитини

Розвиваємо діалогічні уміння активного емпатійного слухання


Батьківська підтримка як невичерпний ресурс становлення повноцінної особистості дитини 

На заняттях проф. Марії Мирославівни Шпак слухачі мали змогу попрацювати над проблемою усвідомленого батьківства. Зокрема, розглянули питання психологічної готовності юнаків та дівчат до сімейного життя та виконання ними батьківських ролей; розкрили види батьківства та його структурні компоненти. Особливий інтерес викликали матеріали, які стосувалися психологічного клімату сім’ї та шляхів його формування. Цікаві дискусії торкнулися емоційної компетентності батьків як чинника успішного сімейного виховання дітей, а за допомогою творчих вправ у групах та практичних завдань педагоги працювали над удосконаленням вміння висловлювати любов та емоційну підтримку членів сім’ї. 

Аналіз типів сімей за ступенем негараздів


Розгляд особливостей формування батьківської компетентності


На занятті доц. Свідерської Г.М. «Сім’я як інститут гендерної соціалізації дитини» слухачі курсів мали змогу розкрити основні стратегії статевого виховання особистості: директивну, біологізаторсько-фізіологічну та стратегію виховання свідомого ставлення до сексуальності, їх переваги та недоліки у сімейному вихованні. 

Сексуальне виховання – невід’ємна частина сімейного виховання 


На конкретних прикладах вчились грамотно та ефективно проводити  статеву просвіту у сім’ї відповідно до віку дитини, її потреб та запитів.

Аналіз основних посібників для статевого виховання дітей


У підсумковій конференції, яка відбулася 5 травня, взяли участь проректор ТНПУ І. Гевко та заступник Голови Збаразької міської ради І. Чорний, які наголосили на важливості співпраці між ТНПУ і Збаразькою міською радою щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Особливу увагу вони звернули на перспективність співпраці  в рамках реалізації освітньої програми «Сучасні інноваційні підходи до сімейного виховання».

 
Вітання від заступника Голови Збаразької міської ради І.Чорного

Керівник Центру післядипломної освіти проф. Калаур С.М., яка модерувала підсумкову зустріч,  подякувала усім учасникам і висловила надію на розширення співпраці щодо підвищення кваліфікації вчителів. Під час конференції виступили викладачі – проф. Радчук Г.К.,  проф. Шпак М.М. та доц. Свідерська Г.М., які подякувала слухачам за активність та велику  зацікавленість в процесі реалізації освітнього модулю. У свою чергу педагогічні працівники – учасники освітньої програми поділилися враженнями від онлайн-занять і висловили велику вдячність за отримані знання.

Учасники діляться враженнями під час підсумкової зустрічі


Загалом реалізація освітнього модулю у рамках підвищення професійно-педагогічної компетентності вчителів показала глибоку зацікавленість і високу потребу слухачів щодо осмислення сучасних інноваційних підходів до сімейного виховання. Дякуємо шановним учасникам курсів за такий неймовірно позитивний досвід і запрошуємо до співпраці усіх освітян, яким цікаві проблеми шлюбу, сім’ї, сімейного та статевого виховання. 


Зав. кафедри психології розвитку та консультування 
проф. Радчук Г.К.,
доц. кафедри психології розвитку та консультування 
Свідерська Г.М.

До списку

Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси