Софт-культура – міст між академічною освітою і перформансом
Тривалий період тотального конформізму і адаптації сучасної людини у цифровому світі фактично постав процесом її церебральної переорієнтації – аж до помітної «злиденності мозку» (С.В. Савелєв). Це спровокувало суперечність між технологією як інструментом професійного росту особи, з одного боку, і технологією як концепцією адаптації суб’єкта до нав’язуваного нового сценарію досягнення успіху, з іншого. Реалізація сучасного вчителя в ролі суб’єкта-інструмента (коуча, т’ютора) нової інформаційної ситуації веде до витіснення самостійно і системно мислячої творчої особи, зорієнтованої на принцип сотеріологічної перформативності.
Напередодні світлого свята Вознесіння Христового, 9 червня, магістранти факультету мистецтв (спеціальність 014 Середня освіта – Музичне мистецтво) провели вебінар на тему: «Софт-культура – міст між академічною освітою і перформансом». Предметом емоційної дискусії постав досвід проходження педагогічної практики на базі Тернопільської загальноосвітньої школи 16 ім. В. Левицького, зокрема проведення інтегрованих уроків мистецтва і християнської етики (під керівництвом учителів-методистів Безкоровайної Ірини Вячеславівни, Вирсти Оксани Володимирівни і Герман Галини Іванівни).
У результаті критичного аналізу сучасних технологій викладання мистецтва магістранти прийшли до осмислення ідеї: розкриття у процесі навчання закладених у природі людини ресурсів – це чинник реалізації її призначення, з метою прийняття своєї гідності і здійснення свобідного вибору в житті.
Професор кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Кондрацька Л. А.