У нас – практикум креативності!
У нас – практикум креативності!

У рамках днів факультету мистецтв ТНПУ імені В. Гнатюка, впродовж минулого тижня заняття з курсу «Основи музично-педагогічних досліджень» (к.п.н., доц. Гринчук І.П., група СОММск-22, куратор к.п.н., доц. Ороновська Л.Д.) стали своєрідним «практикумом креативності». 

Так, ми набували досвіду ставити запитання (адже, ключем до науки є знак запитання!), давати на них відповіді, особисті судження, аналізувати, аргументувати, дискутувати. Відповідно, були задіяні інноваційні форми: квест, рейтинг, оцінювання-диспут, презентація аналізу-інтерпретації твору.

Перша і друга з них були присвячені функціям мистецтва, музичного мистецтва зокрема. Студенти визначали і уточнювали дефініції за методом ключового слова, укладали та аргументували власний рейтинг «Топ-3 функцій музичного мистецтва». На питання «Чи потрібні такі форми?» наведемо відповідь: «Однозначно «Так!», це необхідно для того, щоб уміти глибше осмислювати мистецтво, аналізувати себе і людину загалом, відповідно гармонійно з нею співпрацювати» (Т. Голояд). 
Оцінювання-диспут «Скульптура чи пам’ятник? Ідея? Образ? Символ?» було присвячене трьом артефактам сучасного мистецтва і мало на меті формування критичного судження щодо творів різних видів мистецтва, загальнокультурної компетентності загалом.
   
Серед артефактів: скульптура Францу-Ксаверу Моцарту, «львівському» Моцарту, композитору, диригенту, який присвятив місту 30 років свого творчого життя. Одразу ж після встановлення у рамках проєкту LvivMozArt, артефакт «розділив» містян, поставив запитання, наскільки «зчитуються» усі приховані символи складної долі сина В.-А. Моцарта? 

Другий артефакт – пам’ятник-образ Блаженнішому Любомиру Гузару, усі деталі-символи якого творять цілісний образ великої Особистості. «На пам’ятнику є слова Блаженнішого, що особисто для мене вже 3 роки є credo мого життя: «Найголовніше – бути Людиною» (Тетяна Гевко).

Третій артефакт – 3D-модель американського митця та віртуального художника Чада Найта як присвята батькові. «Її основна ідея – жертовність батьків заради щасливого життя їхніх дітей. Син складається із частинок свого батька, що останній добровільно віддав йому» (Тетяна Гевко). Студенти запропонували і власні назви до 3D-скульптури: «Захисник», «Жертовність батьків», «Другий я», «Породження нового», «Відданість». Додатковим запитанням було: «Який музичний твір є співзвучним?».

Творчо проявили себе студенти при захисті презентації аналізу-інтерпретації твору. Були підібрані якісні зразки виконання музичних творів, відповідний музикознавчий супровід, асоціативний вербальний та візуальний ряд. Методичними «знахідками» стали: віртуальна екскурсія залами музею Ю. Словацького, поетичні рядки якого були використані до пояснення мазурки Ф. Шопена (Анна Нижник), відео із власним виконанням композитора та музичними ілюстраціями ноктюрнів різних епох (як еволюція жанру) при поясненні ноктюрну Р. Лісової (Тетяна Гевко).

Отже, ми формуємо свої «4 С» (communication, creativity, critical thinking and cooperation/collaboration), а ви з нами?

Гринчук І.П., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва ТНПУ імені В. Гнатюка

У нас – практикум креативності!

У нас – практикум креативності!

У нас – практикум креативності!


До списку

Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси