Реалізація проєкту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність» викладачами ТНПУ (ФОТО)

Реалізація проєкту
«Вивчай та розрізняй:
інфомедійна грамотність»
 викладачами ТНПУ

У п’ятницю, 11 лютого 2021 року, відбулася Естафета чемпіонів проєкту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність», на якій свої досягнення і здобутки презентувала команда Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.

З жовтня 2019 року викладачі університету учасники проєкту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність», що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX in Ukraine за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією української преси. Проєкт націлений на формування навичок критичного сприйняття інформації, протидії маніпуляціям та усвідомлення цінності високоякісної інформації. У його реалізації на сьогодні задіяно кафедри журналістики, англійської філології і методики навчання англійської мови та географічний факультет ТНПУ.

На початку зустрічі виступила менеджерка з розвитку потенціалу проєкту IREX, кандидатка філологічних наук, доцентка  Олена Тараненко, яка увиразнила роль і значення його учасників у контексті різновекторного суспільного дискурсу. 

З вітальним словом виступив ректор Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, доктор філософських наук, професор Богдан Богданович Буяк, який подякував організаторам та усім учасникам проєкту за плідну співпрацю. 

Виступ ректора Б. Буяка
Виступ ректора Б. Буяка

Завідувачка кафедри журналістики, докторка філологічних наук, професорка Наталія Миколаївна Поплавська наголосила на актуальності інфомедійної грамотності для студентів різних спеціальностей ЗВО, закцентувала на низці важливих заходів, які проводили викладачі кафедри журналістики.

Доповідає проф. Н. Поплавська
Доповідає проф. Н. Поплавська

Упродовж зустрічі було представлено результати імплементації інфомедійної грамотності в навчальний процес ТНПУ.

Кафедра журналістики презентувала різноаспектні напрямки реалізації проєкту:

  • Інтеграція інфомедійної грамотності в освітній процес університету (доц. Н. Дащенко).

  • Інфомедійна грамотність, інтегрована до фахової підготовки студентів-журналістів (доц. О. Кушнір).

  • Проєктна діяльність здобувачів вищої освіти в контексті медіаграмотності: онлайн-медіашкола «В Етері» (доц. Г. Синоруб, студентка  4 курсу спеціальності «Журналістика» А. Кисіль). 

  • Неформальна освіта студентів-журналістів (доц. О. Мединська). 

  • Колаборація кафедри журналістики з Центром післядипломної освіти ТНПУ ім. В. Гнатюка, Тернопільським регіональним Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій та Тернопільським комунальним методичним центром науково-освітніх інновацій і моніторингу (доц. О. Мединська). 

  •  Медіаосвіта дорослих (доц. Т. Решетуха).

  • Тематичні науково-методичні студії учасників проєкту (доц. Г. Йордан).

    Доповідає доц. Синоруб
    Доповідає доц. Г.Синоруб

    Доповідає доц. О. Кушнір
    Доповідає доц. О. Кушнір

    Доповідає доц.О. Мединська
    Доповідає доц.О. Мединська


Результати діяльності колективу кафедри журналістики: 

  • Сертифіковано робочу програму навчальної дисципліни «Інфомедійна грамотність» для майбутніх освітян за предметними спеціалізаціями. 

  • Включено навчальну дисципліну «Інфомедійна грамотність» у перелік вибіркових освітніх компонентів для студентів різних факультетів університету. На основі вибору здобувачів вищої освіти навчальну дисципліну слухали у п'яти академічних групах стаціонарної та заочної форм навчання.

  • Інтегровано 24 теми з інфомедійної грамотності в дисципліни професійної підготовки спеціальності 061 Журналістика.

  • Викладачами кафедри журналістики розроблено вправи з ІМГ для студентів журналістського фаху.

  • Створено онлайн-медіашколу «В Етері» майданчик для інтерактивного спілкування слухачів із тренерами, фахівцями медіасфери, експертами, профорієнтаційний курс для вступу за спеціальністю «Журналістика» у ТНПУ.

  • Участь студентів-журналістів у Всеукраїнській олімпіаді з протидії дезінформації у форматі брейн-рингу.

  • Проведення курсів підвищення кваліфікації для педагогічних, науково-педагогічних працівників та державних службовців. 

  • Розроблено навчальний план та програму підвищення кваліфікації «Інфомедійна грамотність» для педагогічних, науково-педагогічних працівників закладів передвищої освіти та науково-педагогічних працівників, працівників професійної (професійно-технічної) освіти. 

  • Викладачами кафедри (Н. Поплавською, О. Кушнір, О. Мединською, Г. Синоруб) прочитано 25 лекцій (50 годин) з тематики інфомедійної грамотності для державних службовців у межах співпраці з Тернопільським регіональним Центром перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій. Кількість учасників курсів підвищення кваліфікації становить понад 1000 осіб. 

  • Імплементація політики неформальної освіти у навчальний процес. Участь студентів-журналістів у різних видах неформальної освіти: на освітніх платформах (vseosvita.ua, EdEra, Сoursera, Prometheus), у вебінарах, тренінгах, семінарах тощо. 

  • Впровадження медіаосвіти дорослих. Учасники проєкту презентували його результати у програмах тернопільських телеканалів та під час зустрічей із членами територіальних громад. 

  • Опубліковано низку науково-методичних досліджень з інфомедійної грамотності. 


Колектив кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови представив такі результати діяльності:

  • Сертифіковано робочу програму навчальної дисципліни «Медіаграмотність» для студентів спеціальності 014.021 Середня освіта (англійська мова і література).

  • Розроблено нову навчальну дисципліну «Основи медіаграмотності» для студентів першого курсу спеціальності 014.021 Середня освіта (англійська мова і література).

  • Інтегровано інфомедійну грамотність у навчальні курси «Література Англії», «Лексикологія», «Теоретична граматика», «Стилістика», «Методика навчання англійської мови», «Концепції та школи літературознавства: контекст США», Практичний курс англійської мови».

  • Розроблено вправи з ІМГ для студентів англійського відділення факультету іноземних мов.

  • Проведено майстер-класи та воркшопи для освітян.


Здобутки команди географічного факультету в межах проєкту
«Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність» презентував декан, кандидат географічних наук, доцент Андрій Васильович Кузишин. Він виокремив такі результати діяльності: 

  • До освітньої програми 242 Туризм першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у вибірковий блок було внесено навчальну дисципліну «Інфомедійна грамотність», програму якої розробили викладачі кафедри журналістики.

  • Інтегровано теми з інфомедійної грамотності в навчальні дисципліни «Географічні основи ринкової економіки» (доц. І. Поплавська), «Політична географія з основами геоглобалістики» (доц. А. Кузишин), «Теорія країнознавства та світосистем» (доц. Я. Мариняк), «Культурна спадщина в туризмі» (викл. С. Задворний).

  • На факультеті впроваджується нова освітня програма «Міжнародний туризм і  кроскультурні комунікації».


Менеджерка з розвитку потенціалу проєкту IREX Олена Тараненко подякувала керівництву та науково-педагогічним працівникам Тернопільського національного педагогічного університету ім.В.Гнатюка за плідну співпрацю щодо реалізації завдань міжнародного проєкту. 



К. філол. н., доц. Олеся Мединська



До списку

Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси