з програмотворення та підручникотворення
11 червня 2022 року для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП 013 Початкова освіта Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка в рамках викладання навчальної дисципліни «Організація та управління в початковій школі: правові аспекти управління» відбулася гостьова онлайн-лекція «Програмотворення та підручникотворення як результати здійснення інноваційної освітньої діяльності. Нормативно-інструктивна визначеність процесу».
Розпочинає лекцію Мієр Тетяна Іванівна, професор кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор
Онлайн-лекцію проводили:
- лектор, який викладає навчальну дисципліну «Організація та управління в початковій школі: правові аспекти управління», – Мієр Тетяна Іванівна, професор кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор;
- гостьовий лектор – Кодлюк Ярослава Петрівна, професор кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти, доктор педагогічних наук, професор, завідувач науково-дослідної лабораторії шкільного підручника Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Гостьовий лектор – Кодлюк Ярослава Петрівна, професор кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти, доктор педагогічних наук, професор, завідувач науково-дослідної лабораторії шкільного підручника ТНПУ
Онлайн-лекцією було передбачено обговорення питань, які стосувалися програмотворення та підручникотворення, зокрема:
- програмотворення в контексті нормативно-інструктивної визначеності процесу;
- програмотворення як інноваційний процес;
- вітчизняний та зарубіжний досвід програмотворення;
- підручникотворення: нормативно-інструктивна визначеність інноваційного процесу;
- сучасне розуміння сутності підручника;
- підручник як модель цілісного процесу навчання;
- технологічність підручника як ознака його інноваційності у розрізі таких структурних компонентів:
-
підручник – стратегічна і тактична модель процесу навчання;
-
підручник – самовчитель;
-
функціональність навчальної книги;
-
узгодженість підручника з технологіями навчання;
-
технічність підручника;
- проблемні питання, пов’язані з процесом підручникотворення для Нової української школи;
- підручникознавство як процес та результат; презентація напрацювань з підручникознавства науково-дослідної лабораторії шкільного підручника Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Лектор Мієр Тетяна Іванівна вдало використовує засоби активізації пізнавальної діяльності студентів під час лекції
Полілог у ранзі організаційної форми проведення онлайн-лекції сприяв активному залученню студентів до обговорення порушених питань та висловлювання власних міркувань.
Обговорюємо проблемні питання, пов’язані з процесом підручникотворення для Нової української школи
Дякуємо Кодлюк Ярославі Петрівні, професору кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти, доктору педагогічних наук, професору, завідувачу науково-дослідної лабораторії шкільного підручника Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, за змістовне, різнобічне, актуальне й професійне розкриття теорії підручникотворення та підручникознавства, а також за інформацію про напрацювання науково-дослідної лабораторії шкільного підручника Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
Професор кафедри початкової освіти
Педагогічного інституту Київського університету
імені Бориса Грінченка,
доктор педагогічних наук, професор
Мієр Тетяна Іванівна