Зустріч зі стейкхолдерами і роботодавцями   освітніх програм спеціальності 014. Середня освіта хіміко-біологічного факультету ТНПУ (ФОТО)

Зустріч зі стейкхолдерами і роботодавцями

освітніх програм
спеціальності 014. Середня освіта 

хіміко-біологічного факультету ТНПУ



Зустріч зі стейкхолдерами та роботодавцями відбулася 8 березня 2022 року з ініціативи факультетської комісії із забезпечення якості вищої освіти (голова доц. Барна Л.С.) та гарантів освітніх програм першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти: Середня освіта (Біологія та здоров’я людини, хімія) доц. Барна Л.С., Міщук Н.Й.; Середня освіта (Природничі науки) доц. Жирська Г.Я, проф. Степанюк А.В.; Середня освіта (Хімія, біологія та здоров’я людини) доц. Хоменчук В.О, Гладюк М.М. Тема цьогорічного засідання «Підготовка вчителів ЗЗСО природничої освітньої галузі до професійної діяльності в умовах Нової української школи».


Відкрила зустріч декан хіміко-біологічного факультету ТНПУ, доктор біологічних наук, професор Дробик Н.М., яка наголосила на важливості засідання для удосконалення освітньо-професійних програм та оптимізації освітнього процесу з підготовки вчителів для Нової української школи.


Вітальне слово декана факультету Дробик Н.М. до учасників зібрання

Вітальне слово декана факультету Дробик Н.М. до учасників зібрання


Налаштовані на співпрацю щодо якісної підготовки вчителів природничої галузі гаранти ОПП, стейкхолдери, роботодавці та здобувачі

Налаштовані на співпрацю щодо якісної підготовки вчителів природничої галузі гаранти ОПП, стейкхолдери, роботодавці та здобувачі


Стейкхолдер ОПП Середня освіта (Природничі науки) Козловська Л.І., консультант-супервізор з біології, географії, основ здоров’я, «Основ сім’ї» Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу, презентувала доповідь на тему «Предметний інтенсив», у якій наголосила на важливості особливого підходу до учнів 5 класу, який є адаптивним для школярів. 


Педагог виділила основні елементи, які необхідно використовувати у педагогічній діяльності даної вікової групи: 

  • діяльнісний підхід;

  • формувальне оцінювання;

  • емоційний інтелект.

Предметний інтенсив від стейкхолдера ОПП Середня освіта (Природничі науки) Козловської Л.П.

Предметний інтенсив від стейкхолдера ОПП Середня освіта (Природничі науки) Козловської Л.П.


Крім того, Лариса Петрівна наголосила на важливості застосування інструментів формувального оцінювання для продуктивного засвоєння інформації учнями та залучення їх до здобуття знань через діяльність. Головна роль відводиться не зовнішнім мотивам, таким як оцінки, а внутрішнім - через мотивацію та любов до предмету. Педагог пропонує чергувати форми діяльності кожні 7-10 хв з метою задіяння максимальної кількості психічних процесів та переключення активності лівої та правої півкуль головного мозку.


Тарас Н.І., вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист, вчитель хімії Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 22, консультант-супервізор з хімії Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу у своїй доповіді про «Впровадження державного стандарту базової середньої освіти» зазначила, що сучасний вчитель повинен мати певні якості, щоб могти реалізовувати потреби сучасної школи, адже без них стандарти будуть лише формальністю.

Шляхи, які ведуть до статусу педагога в якості Нового вчителя:

  • підвищення кваліфікації через освіту (зустрічі з професійними коучерами);

  • саморозвиток;

  • зацікавленість в оволодінні новими навичками і вміннями використання новітніх технологій (додатки, програми, сайти тощо);

  • самоменеджмент вчителя (аналізувати і оцінювати власний рівень знань та вмінь, вміння керувати своєю самореалізацією);

  • методична робота (створення навчального продукту, що відповідає потребам сучасних учнів).

Інновації професійного розвитку педагогів від консультанта ТКМЦНОІМ Тарас Н.І.

Інновації професійного розвитку педагогів від консультанта ТКМЦНОІМ Тарас Н.І.


Також Наталія Іванівна приділила увагу темі «Системи оцінювання освітньої діяльності» та пояснила відмінності між традиційним і формувальним оцінюванням. Основними компонентами формувального оцінювання, на яких наголосила Тарас Н.І., є цілепокладання, розробка критеріїв, зворотній зв’язок, само- та взаємооцінювання.


В обговоренні проблеми взяли участь партнери і добрі друзі хіміко-біологічного факультету. Стейкхолдер ОПП Середня освіта (Біологія та здоров’я людини. Хімія) Турчин Ольга Василівна, методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти звернула увагу на низку організаційних питань підготовки та професійного розвитку сучасного вчителя біології. 


Гайдук Дмитро Володимирович, консультант комунального закладу «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Великоберезовицької селищної ради Тернопільської області поділився досвідом мотивації школярів до вивчення предметів природничої галузі. Коляса Роман Іванович, директор комунального закладу Буцнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Великоберезовицької селищної ради Тернопільської області позитивно оцінив міжпредметну спрямованість наших освітніх програм, які дають випускнику можливість вибору закладу для працевлаштування й високу конкурентоспроможність на ринку праці.


Знанням проблеми зсередини поділилися молоді педагоги-практики з Великоберезовицької селищної ради Тернопільської області Гайдук Д.В та Коляса Р.І.

Знанням проблеми зсередини поділилися молоді педагоги-практики з Великоберезовицької селищної ради Тернопільської області Гайдук Д.В та Коляса Р.І.


Слова вдячності від гарантів ОПП Середня освіта усім зацікавленим  удосконаленням підготовки педагогів нової генерації 

Слова вдячності від гарантів ОПП Середня освіта усім зацікавленим удосконаленням підготовки педагогів нової генерації


Зустріч була цікавою для здобувачів освіти, внутрішніх стейкхолдерів і старост академічних груп, які висловили низку побажань, важливих для спільної праці щодо якісної підготовки педагогів нової генерації.


Тримаємо освітянський фронт. Разом до Перемоги!



Магістрантка, член Програмної ради ОПП Середня освіта (Біологія та здоров’я людини, хімія) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Софія Лечаченко

Гарант ОПП Середня освіта (Природничі науки), доцент кафедри загальної біології та методики навчання природничих дисциплін Галина Жирська



До списку

Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси