ТНПУ ім.В.Гнатюка –
співорганізатор конференції
у Бердянському педагогічному університеті
Шановні колеги!
Прошу підтримати наших колег з Бердянського педагогічного університету, який зараз працює у Запоріжжі. Дуже прошу взяти участь Всеукраїнській онлайн науковій конференції «Провідництво і нова Просвіта – місія освіти ХХⅠ століття», яка відбудеться 08 листопада 2023 року. Наш педагогічний університет є співорганізатором конференції.
Заявку та тези необхідно відправити на електронну адресу jules.kondratenko@gmail.com
Мета конференції: висвітлення теоретичних і практичних результатів досліджень щодо проблем провідництва в освіті України (ХІХ-ХХI ст.) та актуалізації нового Просвітництва в суспільстві вільної особистості, суспільстві знань та цивілізації штучного інтелекту.
Напрями роботи конференції:
Секція 1. Філософська синтеза феномену провідництва:
історіографічні аспекти генези провідництва;
теоретичні основи провідництва в освіті;
герменевтичний дискурс поняття «провідництво»;
філософське осмислення ролі провідництва в освіті;
роль провідництва в розвитку української держави та освіти;
розвиток провідницьких рис у суб'єктів освіти;
провідники – антименеджери освіти;
провідництво в різних цивілізаціях та культурах;
роль національних еліт в провідницькому русі;
жертовність – визначна риса провідників;
позапарадигмальні риси провідників освіти;
спроби методологування ідеї провідництва;
формати провідництва;
героїзація буденності в освіті.
Секція 2. Нове просвітництво - виклик XXI століття:
«філософія серця» як передчуття нового Просвітництва;
криза класичних уявлень прогресивного розвитку суспільства та пропозиції постмодерну;
основні конроверзи управління освітою в новій Просвіті;
відкритість та здатність до діалогу - атрибути нового Просвітництва;
візії Римського Клубу у доповіді 2017 року «Come On! Капіталізм, короткозорість, населення і руйнування планети»;
проблема нових форм відповідальності в просторі освіти;
ідея свободи особистості - символ сучасної освіти. Осмислення досвіду втілення цієї ідеї;
трансформації ідеї гуманізму в світовій культурі; український контекст;
нове Просвітництво як руйнація класичних уявлень про можливості та різновиди мислення;
емоційне мислення: чи існує воно насправді?
проблема критеріїв якості освіти в постмодерністській педагогіці;
концептуальні засади реформування історичної освіти;
«філософія для дітей»: чи має вона шанс в Україні?
пріоритети системи освіти в дискурсах нового просвітництва.
Оксана Боднар,
професор кафедри педагогіки та менеджменту освіти,
доктор педагогічних наук, професор