Стартова зустріч проєкту Erasmus+ KA2 BURN (№101129379)
У Тартуському університеті, Естонія, відбулася стартова зустріч проєкту Еразмус+ KA2 “Boosting University Psychological Resilience and Wellbeing in (Post-) War Ukrainian Nation (BURN)” / «Посилення психологічної стійкості і благополуччя університетів у (після)воєнній Україні» (№101129379-BURN-ERASMUS-EDU-2023-CBHE). Захід тривав з 12 по 14 лютого 2024 р., університет представляли проректор з наукової роботи та міжнародного співробітництва проф. Ірина Задорожна (менеджер проєкту) і керівник навчально-наукового центру проєктної та науково-технічної діяльності Юлія Костюк.
Проєкт має на меті пом'якшити наслідки впливу повномасштабної війни на психічне здоров'я студентів та співробітників українських університетів, підвищити рівень обізнаності про травму, розвиток досвіду надання інституційної психологічної допомоги та заохочення психологічної стійкості та усвідомленості серед 5 українських ЗВО, зокрема трьох переміщених. Завданнями проєкту є професіоналізація кризової психології в університетах шляхом запровадження нових курсів; покращення психологічної підтримки в університетах; створення Центрів психологічної стійкості і благополуччя; а також поширення досвіду в громадах та інших ЗВО.
Стартова зустріч зібрала 18 представників восьми партнерів з чотирьох країн: ТНПУ, Тартуський університет (Естонія), Латвійський університет (Латвія), Міжнародний психоаналітичний університет Берліна (Німеччина), Криворізький державний педагогічний університет, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Херсонський державний університет, Горлівський інститут іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет». Ще 16 учасників проєкту взяли участь у стартовій зустрічі в онлайн-форматі.
У перший день із вітальними словами виступили Ірина Задорожна (координатор, ТНПУ) й Олександра Головко (співкоординатор, Тартуський університет). Учасники проєкту мали змогу краще познайомитися як інституційно (завдяки коротким презентаціям університетів), так і особисто (завдяки спеціально підготовленому бінго). Після екскурсією бібліотекою Тартуського університету координаторка проєкту Ірина Задорожна ознайомила присутніх із загальною інформацією про проєкт, окреслила ключові ідеї, очікування та результати, підкресливши важливість спільної роботи. Співкоординаторка Олександра Головко розповіла про основні принципи співпраці та комунікації, які забезпечать успішну імплементацію проєкту.
З вітальним словом виступила координаторка Національного Еразмус+ офісу в Україні Світлана Шитікова, яка приєдналася до зустрічі онлайн. Пані Світлана наголосила на особливостях реалізації проєктів Erasmus+ KA2 в Україні, особливостях юридичних процедур реєстрації проєкту та обмежень, зумовленим дією воєнного стану на території України.
Далі команда перейшла до обговорення першого робочого пакету, присвяченого менеджменту проєкту, під керівництвом Тернопільського національного педагогічного університету за участю Тартуського університету. Команда розглянула завдання, deliverables, milestones, а також план реалізації проєкту, закладаючи основу для його ефективного виконання.
Другий день було присячено обговоренню наступних робочих пакетів. Робочий пакет 2 «Професіоналізація кризової психології в університеті», представлений Латвійським університетом, спрямований на підвищення кваліфікації викладачів і створення 2 нових курсів і 1 модуля для підготовки психологів на різних рівнях освіти. Учасники взяли участь у ґрунтовному обговоренні детальних завдань та цілей цього аспекту проєкту.
Тартуський університет, який є співкоординатором проєкту та керівником робочого пакету 3 «Вдосконалення університетської психологічної служби», представив план упровадження вдосконалення психологічних служб в українських ЗВО, зокрема в переміщених університетах.
Міжнародний психоаналітичний університет Берліна GGMBH керує робочим пакетом 4 «Центри психологічної стійкості та благополуччя», спрямованим на створення в українських ЗВО Центрів психологічної стійкості та благополуччя. Під час сесії обговорено завдання пакету і загальна стратегія їх реалізації.
Під час третього дня стартової зустрічі Криворізький державний педагогічний університет презентував робочий пакет 5, присвячений дисемінації. Це включало обговорення розробки комплексного плану ефективного поширення результатів проєкту. Робочий пакет 6 під керівництвом Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» був зосереджений на якості. Pатверджено склад ради з контролю якості та план контролю якості для забезпечення високих стандартів результатів проєкту.
Після екскурсії головним корпусом Тартуського університету учасники зосередилися на найважливіших аспектах проекту, включаючи формалізацію адміністративних процедур, звітування та роботи з фінансами, а також огляд документів і шаблонів. Консорціум спільно обговорив і визначив основні завдання і дедлайнти на 2024 р.
Висловлюємо вдячність Тартуському університету і менеджеру проєкту від цієї установи Олександрі Головко за організацію стартової зустрічі, гостинність і насичену культурну програму, спільну вечерю і екскурсію університетом.
Проєкт BURN – «Посилення психологічної стійкості і благополуччя університетів у (після)воєнній Україні» (№101129379-BURN-ERASMUS-EDU-2023-CBHE), підтримано ЄС у рамках конкурсу Erasmus+ KA2 CBHE (координатор і грантхолдер — ТНПУ, співкоординатор — Тартуський університет).
Дисклеймер: Проєкт фінансовано Європейським Союзом. Однак висловлені погляди та думки належать лише автору (авторам) і не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу чи Європейського виконавчого агентства з освіти та культури (EACEA). Ні Європейський Союз, ні EACEA не можуть нести відповідальність за них.