Новини
EN_Co-funded_by_the_EU

«Фінансується Європейським Союзом. Проте висловлені погляди та думки належать лише авторам(ів) і не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу чи Європейського виконавчого агентства з питань освіти та культури (EACEA). Ні Європейський Союз, ні грантодавець не можуть нести за них відповідальність».

«Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them».


DigiFLEd: нові виклики – нові можливості

27 травня 2025 року для здобувачів факультету іноземних мов ТНПУ відбулася кар’єрна зустріч «DigiFLEd: нові виклики – нові можливості», організована кафедрою англійської філології та методики навчання англійської мови у співпраці з Бюро кар’єри ТНПУ та Тернопільським обласним центром зайнятості. Ця подія зініційована у межах реалізації проєкту Erasmus+ KA2 “Модернізація університетських освітніх програм з іноземних мов на основі інтеграції з інформаційними технологіями” / DigiFLEd. 

Менеджерка проєкту Ольга Довбуш наголосила, що однією із цілей проєкту є усунення невідповідностей між вимогами ринку праці та пропозиціями ЗВО, що й стало рушійною силою для організації цього заходу.Під час заходу студенти мали можливість поспілкуватися з фахівцями-практиками та дізнатися більше про актуальні можливості старту професійного шляху. Спікерами події виступили –
Олена Рак, начальниця відділу профорієнтації ТОРЦЗ, яка ознайомила присутніх із сучасними тенденціями працевлаштування молоді та ресурсами, які пропонує служба зайнятості;
Оксана Гороховська, психолог центру зайнятості, поділилася порадами щодо підготовки до співбесіди з роботодавцем, а також запропонувала учасникам створити власну «візитку шукача роботи» або відео-резюме, що підкреслює професійні компетентності та особисті переваги кандидата;
Оксана Паньків, заступниця начальника відділу надання послуг роботодавцям, презентувала «Єдиний портал вакансій» та розповіла про умови отримання ґрантової підтримки.

Особливу увагу фахівці звернули на важливість розвитку soft навичок – таких як комунікабельність, вміння працювати в команді, адаптивність, тайм-менеджмент і емоційний інтелект, які часто є вирішальними під час прийняття рішення роботодавцем.

Модерувала захід керівниця Бюро кар’єри Марія Бойко, яка підкреслила важливість партнерства з обласним центром зайнятості у забезпеченні успішної комунікації між студентами та ринком праці, що сприяє підвищенню їхньої мобільності та конкурентоздатності.

У ході зустрічі студенти активно цікавилися тим, як знайти роботу в умовах сучасного ринку, тож нетворкінг переріс у жваву дискусію про нові вимоги до молодих фахівців.

Висловлюємо вдячність нашим партнерам за підтримку й співпрацю!



Натхненні DigiFLEd: відкриваємо світ цифрових можливостей для вивчення мов та досліджень

Сучасна мовна освіта та філологічні дослідження невід’ємно пов’язані з цифровими інструментами, що розширюють горизонти викладання, навчання та наукового пошуку. 22 травня 2025 року в межах проєкту DigiFLEd представники кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови та кафедри теорії і практики перекладу представили власні розробки, що демонструють практичне застосування цифрових ресурсів у фаховій діяльності.

Оксана Даниленко, викладач кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови, представила доповідь на тему «Розширення можливостей дослідників шляхом оптимізації процесів управління бібліографічною інформацією», в якій наголосила на важливості впровадження цифрових інструментів для ефективного менеджменту наукових джерел та формування академічної доброчесності.

Старший лаборант цієї ж кафедри Ірина Бейгер поділилася власним досвідом використання Google Sites для вдосконалення викладання дисциплін. У своєму виступі «Google Sites для покращення викладання курсу: приклад реалізації в DigiFLEd» вона продемонструвала, як ефективно організовані навчальні платформи можуть сприяти підвищенню мотивації та результативності здобувачів освіти.

Асистент кафедри теорії і практики перекладу Марта Заболотна виступила з темою «Цифрові застосунки у підготовці перекладачів», презентуючи сучасні онлайн-інструменти, які покращують якість навчального процесу та сприяють формуванню ключових перекладацьких компетентностей.

Особливу зацікавленість аудиторії викликала інтерактивна презентація Каріни-Марії Русіної, магістрантки кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови, яка продемонструвала креативний підхід до організації навчального процесу через тему «Створи власну пригоду: використання Google Forms для інтерактивних історій». Її проєкт ілюструє, як за допомогою простих інструментів можна створити захопливе, персоналізоване освітнє середовище.

Цей семінар у межах проєкту DigiFLEd був спрямований на здобувачів другого рівня вищої освіти спеціальностей: «Середня освіта (Англійська мова, німецька/французька мови та літератури, зарубіжна література)» та «Англійська мова і література», і стала прикладом поєднання теорії, практики та технологічних інновацій у сучасній освіті.
Захід підтвердив: цифрові технології – не лише виклик, а й можливість для вдосконалення фахової підготовки, розвитку критичного мислення та наукової активності здобувачів освіти.





Успішно відбувся семінар професійного розвитку в рамках проєкту Erasmus+ KA2 DigiFLEd на факультеті іноземних мов

23 квітня 2025 року на кафедрі англійської філології та методики навчання англійської мови пройшов семінар професійного розвитку для викладачів факультету іноземних мов, організований у межах проєкту Erasmus+ KA2 “Модернізація університетських освітніх програм з іноземних мов на основі інтеграції з інформаційними технологіями” / DigiFLEd.

Доцентки Бабій Л.Б., Кондратьєва Т.Б., Бойчук М.І. та Шонь О.Б. поділилися цінним досвідом участі у вебінарах і розповіли про інноваційні інструменти для вивчення англійської мови, створення інтерактивних освітніх продуктів та оптимізації комунікації в освітньому просторі. Зокрема, учасники дізналися більше про гейміфікацію в навчанні англійської мови – як ігрові елементи можуть мотивувати студентів; цифрові застосунки для вивчення іноземних мов (TTSMaker, Screen Pal, Learning Apps, H5P) – інструменти, які роблять навчання ефективнішим та інтерактивним.

Захід пройшов у теплій, дружній атмосфері активного обговорення, натхнення та професійного зростання. З нетерпінням чекаємо наступного семінару для обміном досвідом з колегами факультету іноземних мов!




Навчаємось у DigiFLEd!

Продовжуємо здобувати цінні знання та навички в межах проєкту DigiFLEd! Це неймовірний досвід, який допомагає опановувати сучасні цифрові інструменти для навчання англійської мови, створення інтерактивного контенту та ефективної комунікації в освітньому просторі.
Тренінги присвячені вивченню інноваційних підходів до викладання, зокрема гейміфікації, віртуальної та доповненої реальності, ефективної розробки курсів у Moodle, мультимедійного навчання, цифрового сторітелінгу та використання сучасних технологій у навчанні англійської мови та літератури.
Однак попереду ще багато нового та цікавого! Дякуємо колегам з Університету Тампере (Фінляндія), Національного Університету в Мейнут (Ірландія), Університету Західної Македонії (Греція) за можливість здобувати цінні знання!
З нетерпінням чекаємо на подальше навчання та готові застосовувати набуті навички на практиці!




22-23 листопада 2024 року відбулася дисемінація проєкту DigiFLEd на IV міжнародній науково-практичній конференції «Мова, освіта, наука сучасності: виклики міжкультурної комунікації» в ТНПУ

На пленарному засіданні конференції Юлія Костюк, керівник навчально-наукового центру проектної та науково-технічної діяльності  ТНПУ, презентувала доповідь, присвячену багатомовності, цифровим гуманітарним наукам та діджиталізації освіти. Вона зазначила, що кафедра англійської філології та методики навчання англійської мови має значний досвід у цій сфері завдяки реалізації проєкту Erasmus+ KA2 CBHE DigiFLEd 2024–2026 — «Модернізація університетських освітніх програм з іноземних мов через інтеграцію інформаційних технологій». Основні цілі проєкту включають впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій і гейміфікації у викладанні іноземних мов, перекладу, комунікацій і літератури, а також розробку онлайн-курсу з української мови та культури.



20 листопада 2024 року в ТНПУ відбувся методичний семінар про реалізацію проєкту «DigiFled» Erasmus+ 

20 листопада 2024 року відбулося засідання науково-методичної ради Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка під головуванням першого проректора, голови НМР Надії Дробик. 
Менеджерка проєкту Довбуш Ольга Іллівна провела методичний семінар про реалізацію проєкту «DigiFled» Erasmus + на факультеті іноземних мов, зосередивши увагу на навчальних візитах до Ірландії, Фінляндії, Греції та майбутніх результатах, зокрема розробці інтегрованих навчальних програм, створення сучасних цифрових інструментів для викладання іноземних мов та запуск пілотного онлайн-курсу з української мови та культури. 



24–25 жовтня 2024 року відбулася дисемінація проєкту DigiFLEd на конференції «Співпраця з Україною у сфері гуманітарних наук. Багатомовність, цифрові гуманітарні науки, діджиталізація освіти та інші теми» (Будапешт, Угорщина)

Юлія Костюк, керівник навчально-наукового центру проектної та науково-технічної діяльності  ТНПУ, виступила з доповіддю «Багатомовна освіта, викладання іноземних мов та українські студії в цифровому просторі: досвід ТНПУ» на конференції «Співпраця з Україною у сфері гуманітарних наук. 
Конференція організована Баварським академічним центром Центральної, Східної та Південно-Східної Європи (Bayhost) на базі Будапештського університету ім. Андраші 24–25 жовтня 2024 р.
Юлія Костюк виступила з презентацією про багатомовність, цифрові гуманітарні науки, діджиталізацію освіти. Вона повідомила, що досвід міжнародної співпраці ТНПУ в цій тематиці дійсно потужний, адже триває імплементація проєкту Erasmus+ KA2 CBHE DigiFLEd 2024-2026 — «Модернізація університетських освітніх програм з іноземних мов на основі інтеграції з інформаційними технологіями» (2024–2026), серед завдань якого — використання найновіших інформаційно-комунікаційних технологій та гейміфікації у викладанні іноземних мов, перекладу, комунікацій, літератури, а також створення онлайн-курсу з української мови та культури.


21 жовтня 2024 року ТНПУ долучився до святкування днів Erasmus+ в Україні

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка активно приєднався до святкування днів Erasmus+ в Україні. Захід, організований міжнародним відділом ТНПУ спільно з кафедрою англійської філології та методики навчання англійської мови, відбувся у дружній атмосфері з метою ознайомлення студентів факультету іноземних мов із можливостями міжнародної співпраці та навчальних програм.
Менеджерка проєкту DigiFLEd Ольга Довбуш презентувала інформацію про проєкт, який реалізується в рамках програми Erasmus+. Під час виступу вона розповіла про основні цілі проєкту, а також детально ознайомила з його міжнародними та українськими партнерами. Особлива увага була приділена навчальним візитам до Ірландії, Греції та Фінляндії, де учасники проєкту мали змогу побачити, як провідні європейські заклади вищої освіти здійснюють модернізацію та діджиталізацію навчальних програм з іноземних мов.
Ольга Довбуш наголосила, що ці візити дозволили ознайомитися з передовими практиками інтеграції цифрових технологій у навчальний процес. Важливим аспектом є те, що діджиталізація програм передбачає створення інноваційних платформ для викладання іноземних мов, використання онлайн-курсів, інтерактивних ресурсів, а також вдосконалення методик дистанційного навчання. Це дозволяє студентам отримувати сучасні знання та навички, необхідні для роботи в умовах глобалізованого цифрового світу. Менеджерка проєкту зазначила, що окрім академічних здобутків, візити до Ірландії, Греції та Фінляндії включали насичену культурну програму, що сприяла кращому розумінню національних особливостей цих країн та їхніх освітніх традицій.

Цей захід вкотре продемонстрував відкритість ТНПУ до міжнародної співпраці та надання студентам унікальних можливостей для навчання та професійного зростання у рамках програм Erasmus+.



19 серпня 2024 року стартував навчальний візит викладачів ТНПУ до університету Тампере у рамках проєкту DigiFLEd

З 19 серпня 2024 року викладачі Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Ольга Довбуш, Світлана Кравець та Тетяна Цепенюк перебувають у Фінляндії, де розпочався навчальний візит до університету Тампере. Цей візит є частиною проєкту DigiFLEd, спрямованого на підвищення якості вищої освіти в Україні через удосконалення освітніх програм з іноземних мов інформаційно-комунікаційними технологіями.


Впродовж п’яти днів викладачі кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови і кафедри теорії і практики перекладу братимуть участь у низці тренінгів та зустрічей з фахівцями, які поділяться своїм досвідом і знаннями у сфері цифрової освіти.


Особлива увага буде приділена застосуванню новітніх технологій у письмовому перекладі та академічному письмі. Завдяки змішаному формату до частини заходів інші представники кафедр зможуть долучитися онлайн, що дозволить максимально розширити коло учасників.  



Цей візит є чудовою можливістю для викладачів ТНПУ не лише підвищити свою кваліфікацію, але й налагодити міжнародні контакти, обмінятися досвідом та отримати нові ідеї для подальшого розвитку освітніх програм університету.



Про навчальний візит у Національний університет Ірландії в Мейнут: ділимось враженнями
Навчальні візити в інші університети, а тим більше в інші країни – це завжди яскраві враження.  Уже стало доброю традицією в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка ділитися інформацією з колегами після поїздок.  Так і цього разу учасники проєкту Еразмус+ КА2 «Модернізація університетських освітніх програм з іноземних мов на основі інтеграції з інформаційними технологіями / DigiFLEd» доценти Людмила Бабій і Тетяна Кондратьєва прозвітували викладачам кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови, а професор Любов Струганець – викладачам кафедри української мови та славістики про результати навчального візиту у Національний університет Ірландії в Мейнут (27-31. 05. 2024). Зокрема, було висвітлено проблематику, порушену на семінарах в ірландському університеті-партнері: дизайн сторінки курсу «Moodle», основи гейміфікації в «Moodle», ефективне онлайн-викладання та навчання, вступ до відкритих освітніх ресурсів, використання  цифрових інструментів та соціальних мереж у процесі викладання, цифрова трансформація вищої освіти. Викладачі презентували серію світлин, щоб відобразити багатство історичної спадщини, інноваційне освітнє середовище  в сучасний період та незрівнянні ірландські краєвиди.



















































8 травня 2024 відбулася нарада менеджерів проєкту DigiFlEd.
Під час зустрічі обговорювались наступні питання:
  • затвердження Плану управління проєктом (який був попередньо надісланий на розгляд та обговорення);
  • затвердження нового лого проєкту, перегляд шаблонів DigiFLEd;
  • обговорення майбутніх навчальних візитів (форма та структура звіту з аналізу порівняльної ситуації в університетах України та європейських університетах, затвердження Плану-графіку навчання цифровим технологіям);
  • інші питання/коментарі.
Присутні затвердили План управління проєктом з урахуванням змін та зауважень; затвердили використовувати нове лого проєкту та внести необхідні зміни в документи та шаблони, а також на сторінках проєкту на сайтах; постановили продовжувати підготовку до навчальних візитів, відповідальні партнери мають надати остаточну програму тренінгів та культурних заходів.



22 квітня 2024 р. відбувся семінар “Міжнародне співробітництво: підсумки та перспективи” 
22 квітня 2024 р. відбувся семінар “Міжнародне співробітництво: підсумки та перспективи” на кафедрі англійської філології та методики навчання англійської мови Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка, на якому менеджер проєкту DigiFLED у ТНПУ Ольга Довбуш ознайомила викладачів факультету іноземних мов із метою, цілями проєкту, університетами-партнерами. Особливу увагу менеджерка зосередила на напрямах діяльності та очікуваних результатах участі в проєкті  DigiFLED.

Mizhnarodne_spivrobitnytstvo
Mizhnarodne_spivrobitnytstvo




Mizhnarodne_spivrobitnytstvo
Mizhnarodne_spivrobitnytstvo



4 квітня 2024 р. відбулась онлайн-зустріч представників робочої групи із дисемінації результатів проєкту DigiFLEd.
На зустрічі учасники-партнери проєкту обговорили основні етапи плану дисемінації DigiFLED, зокрема визначили основні заходів на 2024 рік, платформи та ресурси для публічного поширення результатів проєкту та новин щодо етапів реалізації DigiFLED.
Крім того, учасники-партнери визначили терміни наступних зустрічей, форми звіту тощо.

onlain_zustrich
onlain_zustrich
onlain_zustrich


28 березня 2024 р. відбулося засідання Ради з якості проєкту DigiFLEd.
На засіданні головували координатори проєкту Юлія Шумілова, Кетлін Мур (Університет Тампере, Фінляндія), а також були присутні представники девʼяти університетів-партнерів.
Члени засідання Ради обговорили ключові питання щодо затвердження DigiFLEd Project Dissemination Plan, структури сайту проекту, наголосивши на тому, що план дисемінації результатів проєкту сприятиме ефективному просуванню проєкту, прозорості на всіх етапах його реалізації, стратегічних заходів, а результати проєкту будуть більш стійкими та видимими навіть після його завершення.
Веб-сайт DigiFLED https://digifled.eu/ є основним інструментом для публічного поширення інформації про діяльність та досягнення результатів проєкту та новин. Веб-сайт проєкту розробляється університетом Мейнут, Ірландія.

zasidannia_Rady_z_yakosti_proiektu

zasidannia_Rady_z_yakosti_proiektu



12 березня 2024 р. відбулася зустріч менеджерів проєкту DigiFLEd із представниками команд європейських університетів-партнерів. 
Учасники проєкту обговорили та затвердили план навчальних тренінгів із використання цифрових технологій у процесі викладання іноземних мов, літератури та в перекладі для розробників нових навчальних курсів. Тренінги будуть проводитися у ході навчальних візитів до Університету Мейнут (Ірландія), Університету Північної Македонії (Греція) та Університету Тампере (Фінляндія), що заплановані на травень, червень та серпень цього року. 
Спілкування було конструктивним, обидві сторони підійшли до заходу з максимальною зацікавленістю та гнучкістю. Представники європейських університетів виступили з презентаціями своїх пропозицій, які всі учасники детально обговорили. Українські колеги висловили бажання зробити тренінги максимально практичними, щоб розробники нових навчальних курсів отримали стійкі та корисні навички як для успішної розробки якісних курсів, так і їх подальшої реалізації в навчальному процесі.

zustrich_menedzheriv_proiektu_DigiFLEd

 zustrich_menedzheriv_proiektu_DigiFLEd

zustrich_menedzheriv_proiektu_DigiFLEd

30 січня 2024 р. відбулась стартова зустріч в рамках міжнародного проєкту Еразмус+ «Модернізація університетських освітніх програм з іноземних мов на основі інтеграції з інформаційними технологіями» (DigiFLEd) в Tampere University (Фінляндія).
Метою цього проєкту є покращення якості вищої освіти в Україні через посилення освітніх програм з вивчення іноземних мов у взаємозвʼязку із інформаційно-комунікаційними технологіями. Завданнями проєкту є: усунення невідповідностей між вимогами ринку праці та пропозиціями ЗВО; підготовка вчителів іноземних мов та перекладачів; технологічне вдосконалення навчання перекладу, активізація співпраці між університетами-партнерами, ЗЗСО та іншими стейкголдерами; сприяння поширенню української мови та культури на міжнародному рівні.
Учасники зустрічі – представники команд-партнерів з Європи та України: Університет Тампере (Фінляндія), Національний Університет Мейнут (Ірландія), Університет Західної Македонії (Греція), Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Житомирський державний університет імені Івана Франка, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, Горлівський інститут іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Донецький національний університет імені Василя Стуса презентували свої заклади вищої освіти.
ТНПУ представляли менеджер проєкту, доцент кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови Ольга Довбуш та виконавиця проєкту, кандидат філологічних наук, доцент кафедри теорії та практики перекладу Тетяна Цепенюк.




























Menu
Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси