Студентський науковий гурток «Становлення математичних дисциплін»

Науковий гурток «Становлення математичних дисциплін» діє при кафедрі математики та методики її навчання з 2023 року. Цей науковий гурток має на меті занурити студентів у захопливий світ історії математичного аналізу, розкриваючи шлях його розвитку від перших ідей до сучасної строгої теорії, озброїти студентів знаннями та навичками використання широкого спектру цифрових інструментів, які допомагають у вивченні, дослідженні та викладанні математичних дисциплін.
Студенти, які відвідують гурток, беруть активну участь у всеукраїнських конференціях, конкурсах, семінарах, круглих столах як доповідачі, а також залучаються до проведення наукових заходів кафедри.
Цілі гуртка:
- ознайомити студентів з ключовими концепціями, теоремами та методами аналізу через призму їхнього історичного розвитку, що сприятиме кращому розумінню сучасної теорії;
- навчити студентів аналізувати математичні ідеї в контексті епохи, розуміти вплив культурних, філософських та технологічних факторів на їхнє становлення;
- надати студентам практичні вміння для проведення самостійних досліджень, пошуку та аналізу першоджерел, а також підготовки наукових доповідей та публікацій;
- заохочувати студентів до критичного осмислення історичних подій та внеску видатних математиків, виявляти причинно-наслідкові зв'язки в розвитку науки;
- надати студентам практичні навички роботи з онлайн-платформами, що використовуються в математиці;
- показати, як цифрові інструменти можуть спростити та прискорити обчислення, візуалізацію даних, моделювання процесів та проведення експериментів у математиці;
- сформувати у студентів важливі навички, необхідні для успішної кар'єри в сучасних умовах, де цифрова грамотність є ключовою;
- заохочувати студентів до творчого пошуку та застосування цифрових рішень для вирішення складних математичних задач.
Основними завданнями студентського наукового гуртка «Становлення математичних дисциплін» є:
- вивчення історії виникнення та розвитку таких понять, як функція, границя, похідна, інтеграл, ряд, неперервність, диференціальне рівняння тощо;
- детальне ознайомлення з біографіями та науковими досягненнями математиків, що зробили значний внесок у становлення аналізу (наприклад, Архімед, Ньютон, Лейбніц, Коші, Вейєрштрасс, Ріман);
- проведення порівняльного аналізу різних підходів до визначення та доведення математичних тверджень на різних етапах розвитку аналізу;
- ефективне застосування інструментів Desmos, GeoGebra для побудови графіків функцій, дослідження їхніх властивостей, вивчення геометрії;
- вивчення можливостей безкоштовних онлайн сервісів для створення якісних наукових презентацій та інфографіки, що допомагають ефективно доносити математичні ідеї;
- організація практичних завдань, де студенти застосовуватимуть здобуті знання для розв'язання конкретних математичних проблем;
- надання студентам можливості представляти результати своїх досліджень у формі доповідей на засіданнях гуртка, семінарах чи конференціях;
- залучення студентів до участі у всеукраїнських та міжнародних конференціях, конкурсах та олімпіадах.
Головні напрями наукових досліджень гуртка:
- історичні аспекти становлення математичного аналізу;
- цифрові інструменти при вивченні математичних дисциплін.
Основними формами роботи наукового гуртка є:
- засідання наукового гуртка;
- зустрічі з провідними вченими та фахівцями в сфері математики та інформатики, математичної освіти, цифрових технологій;
- участь в наукових семінарах, круглих столах, конференціях та конкурсах;
- заслуховування звітів студентів за підсумками виконаних наукових досліджень;
- обговорення наукових робіт, які рекомендуються до друку.
На сьогодні гурток поєднує здобувачів освіти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти.
Чергові засідання наукового гуртка проводяться один раз на місяць.
Науковий керівник гуртка: доц. Хохлова Л.Г.








































