
У ТНПУ провели
ІV Форум фахівців спеціальної
та інклюзивної освіти
3-4 червня 2025 р. у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка відбувся ІV Форум фахівців спеціальної та інклюзивної освіти. Організаторами виступила кафедра спеціальної та інклюзивної освіти ТНПУ та Інклюзивно-ресурсний центр №1 Тернопільської міської ради.
Початок роботи Форуму
Форм проводився з метою створення майданчику для поширення знань, обміну досвідом роботи, обговорення ініціатив та шляхів вдосконалення освітніх, корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг для дітей з особливими освітніми потребами, підвищення професійної кваліфікації фахівців спеціальної та інклюзивної освіти.
Гібридний формат (очно у ТНПУ та онлайн на платформі Zoom) проведення форуму дозволив об’єднати довкола цікавих майстер класів понад 100 слухачів зі всієї України.
Змішаний формат проведення Форуму
З вітальним словом до учасників звернулася Ірина Павлівна Задорожна, проректор з наукової роботи та міжнародного співробітництва та Зоряна Михайлівна Адамська, декан факультету педагогіки та психології ТНПУ.
Вітальне слово від Ірини Павлівни Задорожної, проректора з наукової роботи та міжнародного співробітництва
Впродовж 2 днів досвідчені і знані в Україні та за її межами науковці та практики ділилися своїми напрацюваннями щодо особливостей роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Зокрема, повноцінні двогодинні зустрічі з учасниками мали;
-
Ольга Гуменюк, засновниця та очільниця логопедичної студії «Планета слова», зовнішня стейкхолдерка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти факультету педагогіки та психології ТНПУ виступила з темою «ВІД ЗВУКОНАСЛІДУВАНЬ ДО ЗВʼЯЗНОГО МОВЛЕННЯ»;
-
Валерія Лаврусь, вчителька, поведінкова терапевтка, фахівчиня з нейрокорекції, тьюторка, консультантка педагогів та асистентів вчителів щодо налагодження навчального процесу у класах з інклюзією – «НАЛАГОДЖЕННЯ СПІВПРАЦІ ТА АДАПТАЦІЯ ДИТИНИ З ООП В НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ»;
-
Анна Гладищук, директорка Інклюзивно-ресурсного центру Теофіпольської селищної ради, асистентка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти ТНПУ, аспірантка ВНУ;
Олексій Рудюк, фахівець (консультант) комунальної установи Інклюзивно-ресурсний центр Теофіпольської селищної ради, ерготерапевт, фізичний терапевт – «МІОФАСЦІАЛЬНИЙ ЛОГОПЕДИЧНИЙ МАСАЖ, ЯК ЕФЕКТИВНИЙ МЕТОД АКТИВІЗАЦІЇ МОВЛЕННЯ»;
-
Олена Синиця, дефектолог, вчитель-логопед, вчитель-методист, викладач логопедії та спеціальної психології –«АВА ТЕРАПІЯ У РОБОТІ ЛОГОПЕДА»;
-
Христина Вигура, логопед-дефектолог, сурдопедагог – «З ЧОГО ПОЧАТИ? ПЕРШІ КРОКИ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА У РОБОТІ З ДИТИНОЮ З ПОРУШЕННЯМ СЛУХУ»;
-
Ганна Ковальчук, засновниця та очільниця логопедичного центру «Країна мовлення» -«СУЧАСНА ЛОГОПЕДИЧНА ДІАГНОСТИКА: МЕТОДИ, ІНСТРУМЕНТИ ТА МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ВЗАЄМОДІЯ»;
-
Лілія Медвідь, вчитель-логопед, асистентка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка – «СИСТЕМА АКТИВІЗАЦІЇ МОВЛЕННЯ У НЕМОВЛЕННЄВИХ ДІТЕЙ: ВІД ВИКЛИКАННЯ ГОЛОСНИХ ЗВУКІВ ДО ЇХ АВТОМАТИЗАЦІЇ ТА ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ»;
-
Юлія Рібцун, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені М. Ярмаченка НАПН України; доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка –
«ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА ДІТЕЙ ЗІ РДУГ»;
-
Ірина Гладченко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені М. Ярмаченка НАПН України; доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка – «ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА ОСВІТНІХ МОЖЛИВОСТЕЙ ДІТЕЙ ІЗ НАБУТОЮ ЧЕРЕПНО-МОЗКОВОЮ ТРАВМОЮ ВНАСЛІДОК ВОЄННИХ ДІЙ»;
-
Марина Михаськова, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри музикознавства, інструментальної підготовки та музичної освіти Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії – «НАПРЯМКИ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА»
Майстер-клас Ольги Гуменюк
Від час лекцій та майстер класів слухачі мали змогу не тільки ознайомитися з тою чи іншою темою, але долучитися до обговорення актуальних викликів та сучасних підходів до роботи з дітьми з ООП, обмінятися практичним досвідом з учасниками з різних регіонів України, отримати відповіді на запитання та професійні поради.
Вручення подяк стейкхолдерам
За результатами роботи Форуму учасники отримають Свідоцтва про підвищення кваліфікації, про що повідомила Світлана Калаур, керівник Центру післядипломної освіти ТНПУ.
Ганна Слозанська,
спеціальної та інклюзивної освіти