Червоний мак вперше використано в Україні на заходах, приурочених до 69-ї річниці завершення Другої світової війни (2014 р.)
Ідея та графічне втілення стало результатом співпраці Українського інституту національної пам’яті та Національної телекомпанії України. Автором логотипу став харківський дизайнер Сергій Мішакін.
Графічне втілення-алюзія, з одного боку червоного маку, з іншого – кривавого сліду від кулі, передає глибину смислу війни, розповідає про страждання, про смерть, про героїзм, про мільйони загиблих – головне, що є у війні. Біля символу логотип містить гасло "Ніколи знову", тому що сьогодні найголовніше - не допустити повторення жахів війни.
За словами директора УІНП Володимира В’ятровича, червоний мак – водночас символ європейський та український. "У наших піснях йдеться, що маки зацвітають там, де пролилася козацька кров", – нагадав він.
Мак також використовується як символ пам'яті про полеглих у війнах у країнах Європи, Канаді, США, Австралії та Новій Зеландії.
За матеріалами ukrinform.ua