Гостьова лекція для здобувачів хіміко-біологічного факультету ТНПУ  «Як зацікавити учнів вивчати біологію в умовах війни і окупації» (ФОТО)

Гостьова лекція для здобувачів 

хіміко-біологічного факультету ТНПУ 

«Як зацікавити учнів вивчати біологію 

в умовах війни і окупації»



В рамках співпраці між університетами в галузі природничої освіти 16 березня 2023 року відбулась гостьова лекція з методики навчання біології на тему «Як зацікавити учнів вивчати біологію в умовах війни й окупації», яку прочитала кандидат педагогічних наук, доцент факультету біології, географії та екології Херсонського державного університету Карташова Ірина Іванівна. 


До зустрічі мали можливість долучились викладачі та студенти спеціальностей 014.05 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини), 014.06 Середня освіта (Хімія), 014.15 Середня освіта (Природничі науки) Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка та Рівненського державного гуманітарного університету.


Лекція в рамках співпраці ЗВО Відкритий міжуніверситетський лекторій

Лекція в рамках співпраці ЗВО Відкритий міжуніверситетський лекторій


Проблема формування інтересу в учнів під час освітнього процесу була актуальною завжди, проте під час війни, а особливо в умовах окупації, вона є надзвичайно важливою. На лекції Ірина Іванівна поділилась з присутніми своїм досвідом, розповіла яким чином потрібно мотивувати навчально-пізнавальну діяльність учнів на різних етапах уроку в умовах дистанційного і змішаного навчання. 


Методичні прийоми мотивації навчально-пізнавальної діяльності

Методичні прийоми мотивації навчально-пізнавальної діяльності


На лекції студенти мали можливість ознайомитись із методичними прийомами, які можна застосовувати у сучасній школі для формування пізнавального інтересу до вивчення живої природи. Студенти почули багато цікавого й інноваційного, що сприяє реалізації компетентнісного, діяльнісного й особисто зорієнтованого підходів до навчання у сучасних закладах загальної середньої освіти. Лектор на конкретних прикладах продемонструвала способи створення проблемної ситуації, використати засоби візуалізації під час узагальнення складного навчального матеріалу, як розкрити культурологічний аспект змісту біології.


Використання методу моделювання у біологічній освіті

Використання методу моделювання у біологічній освіті


Різноманітність прийомів розвитку пізнавального інтересу здобувачів під час вивчення нового матеріалу

Різноманітність прийомів розвитку пізнавального інтересу здобувачів під час вивчення нового матеріалу


Зацікавило студентів те, як під час пояснення нового матеріалу можна враховувати інтереси і вподобання дітей (наприклад мультфільми. Це сприяє кращому сприйманню нової інформації, адже учні починають розуміти, для чого вони вивчають певний предмет. Незвичним виявилось і те, як для зацікавлення учнів можна поєднати науку про природу із мистецтвом та історією.

Ірина Іванівна – чудовий лектор, методист педагог. Насправді, вона є прикладом мужності для нас усіх, адже попри дуже складну ситуацію у рідній країні вона продовжує свою педагогічну діяльність, навчає педагогів та сприяє удосконаленню методичної підготовки майбутніх учителів.


Херсон - це УКРАЇНА!

Херсон - це УКРАЇНА!


Висловлюємо щиру вдячність лектору за важливу інформацію і цінний досвід. Бажаємо натхнення, миру і вдячних студентів. Усім нам очікуваної Перемоги!

Тримаємо освітянський фронт. Все буде Україна!


Христина Підгірна, студентка 3-го курсу хіміко-біологічного факультету

Галина Жирська, доцент кафедри загальної біології та методики навчання природничих дисциплін



До списку

Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси