У ТНПУ відбулась щорічна конференція
«Інклюзивна освіта: ідея, стратегія, результат»
23–24 квітня 2023 р. на базі інклюзивно-ресурсного центру ТНПУ ім. В. Гнатюка відбулася ІІІ Всеукраїнська міждисциплінарна науково-практична конференція з міжнародною участю «Інклюзивна освіта: ідея, стратегія, результат».
Вже традиційно для конференції було обрано гасло і цьогоріч воно звучало так: «Дієва інклюзія – ознака громадянського суспільства!».
Розпочинаємо роботу конференції
Гасло конференці
Мета заходу – консолідація здобутків впровадження інклюзії у сфері освіти в Україні; популяризація передового інноваційного досвіду надання якісних освітніх послуг особам із порушенням здоров’я, особливими освітніми потребами; обмін досвідом психолого-педагогічного та соціального супроводу осіб, які потребують адаптації й модифікації освітнього простору; об’єднання зусиль різних фахівців та суспільних інституцій зі створення інклюзивного освітнього середовища; визначення перспектив розвитку інклюзивної освіти в Україні та актуальних напрямів науково-методичних досліджень окресленої теми.
Робота конференції тривала два дні, а це понад 10 годин ефірного часу. Участь у заході взяло 25 спікерів і понад 400 учасників з усієї України, а також Німеччини, що вкотре підтверджує актуальність заявленої проблематики, яка стосується інклюзії. Серед учасників були науковці, педагоги, психологи, фахівці інклюзивно-ресурсних та навчально-реабілітаційних центрів, логопеди, батьки дітей із особливими освітніми потребами, представники мистецьких та музейних закладів та громадських організацій, здобувачі вищої освіти та ін.
Тематика доповідей спікерів стосувалась різних сфер, що є свідченням міждисциплінарного характеру заходу. Проте, особлива увага була зосереджена на викликах, зумовлених війною, яка сьогодні актуалізує нові напрями для впровадження інклюзії.
Теми виступів
23 квітня
Світлана Калаур: «Методичні засади формування інклюзивної компетентності в системі післядипломної освіти»;
Марія Васюник-Кулієва: «Кращі практики інклюзивно-ресурсних центрів Львівщини»;
Микола Бармак: «Інклюзія, породжена війною»;
Тетяна Думська: «Стратегування інклюзивного розвитку музею: з досвіду Національного заповідника «Замки Тернопілля»;
Людмила Михайлова: «Інклюзивно-ресурсний центр + благодійний фонд = результат»;
Людмила Опанасенко та Лада Захарова: «Інклюзивний простір: у вирі актуальних питань і потенційних рішень»;
Юлія Демидова: «Відновлення та стратегування: кейс Маріупольського університету»;
Лариса Сахно: «Розвиток освітнього середовища закладу загальної середньої освіти на інклюзивних засадах»;
Ірина Шульга: «Міждисциплінарна термінологія інклюзії»;
Олеся Прокоф’єва: «Непомітна інвалідність: не інтерв'ю... з життя»;
Оксана Таран та Надія Кубрак: «Арт-терапевтичний супровід родин дітей з особливими освітніми потребами в абілітаційних таборах».
Спікери конференції 23 квітня
24 квітня
Богдан Буяк: «Мілітаризація ЗВО через структуроване волонтерство в умовах воєнного стану»;
Зоряна Ленів: «Сучасні арттерапевтичні технології підтримки інклюзивного навчання»;
Аліна Торба: «Сучасна послуга раннього втручання. Програма переходу»;
Юлія Рібцун: «Діти з особливими мовленнєвими потребами в умовах інклюзивного середовища»;
Микола Єфименко: «Методичні можливості моторної сфери дітей в поліпшенні психомовленнєвого розвитку»;
Ірина Столяр: «Особливості розроблення інтерактивних дидактичних матеріалів для дітей з ООП»;
Тетяна Валько: «Формування уявлень про сім’ю у дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивного навчання»;
Євгенія Курагіна: «Громадська організація «Асоціація психологів вищої школи України» в контексті інклюзії»;
Зоряна Удич: «Стресогенні фактори у роботі асистента вчителя»;
Ніколай Тойфель: «Цифрове навчання для всіх: Створення безбар'єрних навчальних матеріалів для курсів підвищення кваліфікації вчителів ВНЗ у Баварії»;
Олена Кононенко: «Корекційно-розвиткові послуги та психологічна допомога в умовах воєнного стану»;
Олена Коваль: «Рух Життя Без Меж – руйнування стереотипів про сім'ї, які виховують дітей з інвалідністю».
Спікери конференції 24 квітня
Також у межах конференції відбулось підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» за освітньою програмою «Інклюзивне освітнє середовище», тому учасники мали змогу отримати Свідоцтво про підвищення кваліфікації Центру післядипломної освіти ТНПУ (відповідно до вимог Постанови КМ України від 21.08.2019 р. №800 «Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»).
Результатом роботи конференції стало розроблення та схвалення Резолюції, яка буде направлена до Освітнього омбудсмена, Уповноваженого Президента України з прав дитини та дитячої реабілітації, профільних комітетів парламенту України, органів державного управління освіти, наукових інститутів Національної академії педагогічних наук України, закладів вищої освіти, інститутів післядипломної педагогічної освіти. Сподіваємось, що усі зазначені у документі рекомендації будуть проаналізовані та враховані у роботі відповідних структур.
Запрошуємо ознайомитись зі змістом Резолюції
У свою чергу, організатори конференції висловлюють вдячність спікерам, які віднайшли можливість і час приєднатися до зустрічі й презентувати власні напрацювання, а також усім учасникам за небайдужість до інклюзивних процесів та активну участь у заході.
Додатково повідомляємо, що дедлайн подання матеріалів до збірника продовжено, тому очікуємо Ваші тези до 1 травня 2023 р. Просимо надсилати їх на електронну скриньку: conf.inclusion.tnpu@gmail.com
Запрошуємо приєднатись до спільноти інклюзивно-ресурсного центру ТНПУ у ФБ: https://www.facebook.com/groups/Inclusion.TNPU
Короткі фотозвіти за результатами роботи конференції
– 1 день конференції тут.
– 2 день конференції тут.
Запрошуємо усіх бажаючих переглянути записи конференції 2023:
1 день конференції
Зоряна Удич,
керівниця інклюзивно-ресурсного центру,
доцентка кафедри педагогіки та менеджменту освіти
Ірина Шульга,
методистка інклюзивно-ресурсного центру,
викладачка кафедри педагогіки та менеджменту освіти.