Баранцев Ярослав Антонович

Баранцев Ярослав Антонович

Асистент кафедри романо-германської філології та професійної комунікації









Профілі:




Досвід роботи

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, факультет іноземних мов, асистент кафедри романо-германської філології та професійної комунікації (2025 р. – дотепер).

Освіта

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, аспірантура, спеціальність: 035 Філологія, тема дисертації: «Реалізація лінгвокультурних домінант як маркерів категорії прецедентності в сучасному французькомовному медіадискурсі» (затверджена на Вченій раді ТНПУ імені В. Гнатюка, Протокол № 3 від 22.10.2024 р.), науковий керівник: доктор філологічних наук, професор, доктор габілітований в галузі мовознавства О.В. Косович (2024 р. – дотепер).
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, магістратура, спеціальність: 014 Середня освіта (Французька мова та література, англійська мова та література, зарубіжна література), кваліфікація: вчитель французької мови, англійської мови, зарубіжної літератури, викладач закладу вищої освіти, диплом з відзнакою (2023–2024 рр.).
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, магістратура, спеціальність: 014 Середня освіта (Англійська мова і література), кваліфікація: вчитель англійської мови, диплом з відзнакою (2022–2023 рр.).
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, підготовка на курсах «Іспанська мова» в обсязі 20 кредитів (602 години), отримав право викладати іспанську мову в закладах освіти (2019–2022 рр.).
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, бакалавр, спеціальність: 014 Середня освіта (Французька та англійська мови), спеціалізація: 014.02 Мова і література (французька), кваліфікація: вчитель французької мови і зарубіжної літератури, диплом з відзнакою (2018–2022 рр.).

Підвищення кваліфікації, стажування, тренінги
Курс «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів» (Prometheus, 2024) – 60 годин, 2 ECTS.
Учасник вебінарів «8 ways to make reading happen», «Les (en) jeux de vocabulaire en classe de FLE», «La enseñanza híbrida: requisitos y recursos», «Parlons français… Parlons culture…», «Aprender léxico o memorizar vocabulario: ¿Cómo desarrollar la competencia léxica de mis estudiantes?», «Академічна мобільність та грантова діяльність: можливості та виклики в умовах євроінтеграції» (2020–2023 рр.).

Сфери наукових інтересів
Індоєвропейське мовознавство
Дискурсологія
Культурна лінгвістика
Соціолінгвістика
Методика викладання іноземних мов і культур (TESOL, FLE, ELE)

Забезпечення дисциплін
Практичний курс французької мови
Друга іноземна мова (французька)
Лінгвістика тексту і теорія комунікації

Професійна та громадська діяльність
Учасник VI Крайового форуму освітян «Освіта в умовах воєнного стану: адаптація до викликів та перспективи розвитку» (м. Тернопіль, 20 жовтня 2024 р.).
XVII Всеукраїнський студентський конкурс перекладу «Художнє слово в світовій культурі» – I місце в номінації «Переклад поетичного твору з французької мови на українську мову» (м. Київ, 2023).
Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт зі спеціальності «Соціолінгвістика» 2021/2022 навчального року – I місце (м. Львів, 2023).
Всеукраїнський марафон з української мови імені Петра Яцика, категорія «Студенти ЗВО» – I місце (2021).

Основні публікації

Навчально-методичний посібник

Божко І. С., Баранцев Я. А. Lexicologie française = Лексикологія французької мови : навч.-метод. посіб. з лексикології для студентів ІІІ курсу. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021. 106 с.

Статті

1. Баранцев Я. А., Косович О. В. Лінгвокультурні домінанти як об’єкт дослідження в сучасній медіалінгвістиці. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. Київ : Видавничий дім «Гельветика». 2025. Т. 36 (75). № 4. Ч. 1. С. 121–129.
2. Баранцев Я. Методичні аспекти формування та розвитку гнучких навичок у майбутніх учителів французької мови з використанням інтерактивних технологій / наук. кер. О. В. Косович. Магістерський науковий вісник Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Тернопіль : ТНПУ імені В. Гнатюка. 2024. Вип. 43. С. 93–95.
3. Баранцев Я. А. Мовно-естетичні знаки в художніх творах «Іван Вишенський» І. Франка та «Паїсій» І. Вазова: зіставний аналіз / наук. кер. Т. П. Беценко. Наукові доробки студентів Інституту філології : збірник наукових праць. Київ : Київський університет імені Бориса Грінченка. 2022. Т. 6. С. 2–7.
4. Баранцев Я. А. Осібність підрядного способу французької мови в загальноєвропейському лінґвальному контексті / наук. кер. І. С. Божко. Актуальні питання філології та методології : збірник статей студентів і магістрантів. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка. 2020. С. 3–18.
5. Баранцев Я. А. Принципи інтерпретації оптативних речень французької мови українською (на основі перекладу Сидора Сакидона роману «Легенда про Уленшпігеля») / наук. кер. І. С. Божко. Філологічні студії : збірник статей студентів, магістрантів, молодих учених / за ред. В. В. Герман. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка. 2020. С. 7–15.

Матеріали міжнародних і всеукраїнських конференцій:
1. Баранцев Я. А. Le concept de dominantes linguoculturelles dans le contexte de la théorie contemporaine du discours médiatique. Франкофонія в умовах глобалізації і полікультурності світу : збірник тез VІI Міжнародної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, 15–16 травня 2025 р.). Тернопіль : ТНПУ імені В. Гнатюка, 2025. С. 8–10.
2. Баранцев Я. Аксіологічний підхід до лінгвокультурологійного потрактування сучасного медіадискурсу. Ціннісні орієнтири в сучасному світі: теоретичний аналіз та практичний досвід : збірник тез VІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, 15–16 травня 2025 р.). Тернопіль : ФОП Осадца Ю. В., 2025. С. 91–94.
3. Баранцев Я. А. Les aspects linguodidactiques de l’évaluation et du contrôle de l’acquisition de compétences douces des futurs enseignants de français langue étrangère. Мова, освіта, наука сучасності: виклики міжкультурної комунікації : матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, 22–23 листопада 2024 р.). Тернопіль : ТНПУ імені В. Гнатюка, 2024. С. 306–308.
4. Баранцев Я. L’utilisation des technologies numériques dans la formation des compétences douces (« soft skills ») des futurs enseignants de français langue étrangère. Франкофонія в умовах глобалізації і полікультурності світу : збірник тез VI Міжнародної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, 16–17 травня 2024 р.). Тернопіль : ТНПУ імені В. Гнатюка, 2024. С. 140–143.
5. Баранцев Я. Актуальні підходи до навчання іноземних мов осіб з особливими освітніми потребами. Франкофонія в умовах глобалізації і полікультурності світу : збірник тез VІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, 16–17 травня 2024 р.). Тернопіль : ТНПУ імені В. Гнатюка, 2024. С. 201–203.
6. Баранцев Я. The use of podcast technology for the formation of English sociolinguistic competence of specialised school students. Діалог мов і культур у сучасному освітньому просторі : матеріали VII Всеукраїнської наукової інтернет-конференції (м. Суми, 14 листопада 2023 р.). Суми, 2023. С. 10–13.
7. Баранцев Я. А. Методичний потенціал використання наративних технологій формування англійськомовної комунікативної компетентності студентів ЗВО. Філологічні студії : зб. наук. пр. студентів і магістрантів ф-ту філології та журналістики. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2023. Вип. XІХ. С. 29–32.
8. Barantsev Ya. La métaphore comme un mode de représentation du jargon militaire dans le discours médiatique français. Сучасні тенденції у викладанні іноземних мов у світі : збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Суми, 30 листопада 2022 р.) / відпов. за випуск Л. І. Клочко. Суми, 2022. С. 8–11.
9. Баранцев Я. А. Реалізація наскрізних змістових ліній на уроках французької мови в закладах загальної середньої освіти. Теоретичні та практичні аспекти розвитку сучасної педагогіки та психології : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, 25–26 червня 2021 р.). Львів : ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2021. С. 61–64.
10. Баранцев Я. Інтернет-засоби формування франкомовної граматичної компетентности в учнів 8 класу ЗЗСО. Макаренківські читання: філологічні та методичні студії : матеріали І Всеукраїнської наукової інтернет-конференції (м. Суми, 28‒29 квітня 2021 р.). Суми, 2021. С. 67‒70.

Відзнаки
Іменні академічні стипендії за результатами навчання та наукової діяльності (2021; 2023).

Menu
Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси