Лещук Галина Василівна

кандидат педагогічних наук, доцент
е-mail: h_leshchuk@tnpu.edu.ua
Профілі:
Google Scholar
ORCID
Web of Science
Досвід роботи
28 років
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, доцент кафедри романо-германської філології (2024-дотепер).
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, доцент кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи (2014-2024).
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, асистент кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи (2003-2005 рр.).
Тернопільське ВПУ №1, м. Тернопіль, викладач французької мови та зарубіжної літератури (1998-2003 рр.).
Освіта
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, захищено кандидатську дисертацію на тему «Система професійної підготовки фахівців соціальної сфери у Франції» (2009 р.).
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, аспірантка, спеціальність 13.00.04 – Теорія і методика професійної освіти (2005-2008 рр.).
Тернопільський експериментальний інститут педагогічної освіти, спеціальність «Французька мова та література», кваліфікація – вчитель французької мови та зарубіжної літератури (1994-1999 рр.).
Підвищення кваліфікації, стажування, тренінги
1. Лінгвістичний семінар для викладачів французької мови закладів вищої освіти України у м. Люблін (Польща), 26-27 червня 2025 року.
2. Стажування на тему «Ознайомлення з організацією навчально-виховної, навчально-методичної та науково-дослідної роботи на кафедрі української та іноземних мов Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя в контексті підвищення рівня педагогічної майстерності викладача іноземної мови», 18.11-27.12.2025 р., 180 год., 6 кредитів ECTS, довідка № 2/28-1578 від 27.12.2025 р.
3. Міжнародне стажування «Digital Future: Blended Learning», April 8, 2024 – May 31, 2024, (180 год./6 кредитів ЄКТС). Сертифікат DN 202405393, 31.05.2024
4. Стажування у Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка, кафедра соціальної педагогіки та корекційної освіти (10.03.2023-3.05.2023, 6 кредитів ECTS, 180 год., довідка № 588 від 5.05.2023 ).
5. Закордонне стажування «Digital future: blended learning» (2.10.2023-20.10.2023, 6 кредитів ECTS, 180 год. ).
6. Закордонне стажування на базі Вищого Семінаріуму Духовного університету UKSW, Варшава (23.08-01.10.2021, 6 кредитів ECTS, 180 год., сертифікат KW-011021/009).
7. Учасниця Всеукраїнського науково-практичного симпозіуму «Становлення інклюзивних процесів в Україні: поступ, досвід, перспективи» (2021 р.).
8. Учасник Національного форуму з комунікацій для соціальних та поведінкових змін Shkala 2021 (2021 р.).
9. Міжнародна онлайн платформа дистанційної освіти Coursera: L’innovation managériale en pratique (2020), Entreprendre dans les Industries Culturelles à l’ère du numérique (2020), Disability Awareness and Support (2020), Fundraising and Development Foundations (2020).
10. Учасниця тренінгу для підготовки експертів із забезпечення якості вищої освіти (2019 р.); семінару-тренінгу «Використання діяльнісних компонентів та онлайн комунікацій системи Moodle» (2020 р.).
11. Учасниця вебінарів: «Пошук і аналіз літератури у WOS Core Collection», «Академічна доброчесність – запорука успішного розвитку науки і держави», «Аналітичні інструменти incites для установи та науковця», «Інтервенція інфомедійної грамотності у навчальні матеріали», «Булінг в освітньому середовищі: як розпізнати та як йому протидіяти», «Авторські ідентифікатори Publons/ORCID/ResearcherId та інші», цикл навчальних вебінарів з наукометрії «Головні метрики сучасної науки. Scopus та WOS» (2020-2021 рр).
12. Учасниця онлайн-семінарів: «Практичні рекомендації по публікуванню у міжнародних журналах», «П’ять кроків ефективного дистанційного навчання» (2020 р.); онлайн-курсу з медіаграмотності Verified (2020 р.); 2 сесій онлайн-навчання з інфомедійної грамотності для викладачів ЗВО та ІППО (2020 р.).
13. Стажування у Львівському національному університеті імені Івана Франка, кафедра загальної та соціальної педагогіки (1.10.2014-1.04.2015 року, 6 кредитів ECTS, 180 год., довідка № 1440-В від 6.04.2015 року).
Сфери наукових інтересів
Професійна комунікація фахівців освітньої та соціальної сфери.
Міжкультурна комунікація.
Соціалізаційний потенціал іноземних мов
Забезпечення дисциплін
Практичний курс французької мови
Друга іноземна мова
ПУБЛІКАЦІЇ
Авторка майже 150 наукових та навчально-методичних праць, з них: 7 колективних монографій, з них 1 – зарубіжна, більше 50 статей у наукових фахових виданнях України, стаття у виданні категорії А; 9 навчально-методичних посібників, підручників та методичних рекомендацій (2 одноосібних, 7 – у співавторстві).
Монографії
1. Лещук Г. Соціальна робота в часи криз та надзвичайних ситуацій. Тенденції розвитку соціальної роботи та соціальної освіти в умовах суспільних викликів: колективна монографія / Колектив авторів; за ред. О. Сороки, Г. Лещук. Тернопіль: Осадца Ю.В., 2025. С. 4–37.
2. Лещук Г. Етичні дилеми у теорії та практиці соціальної роботи. Соціальна робота і соціальна освіта в умовах сьогодення: проблеми та перспективи розвитку: колективна монографія / С. Калаур, Н. Олексюк, Г. Олійник, Л. Петришин та ін.; за ред. О. Сороки, Г. Лещук. Тернопіль: Осадца Ю.В., 2023. С. 225–254.
3. Лещук Г.В. Концепт безбар’єрності в теорії та практиці інклюзії. Інклюзія в дії : стратегії впровадження в Україні та світі : колективна монографія / О. Главацька, Н. Горішна, Г. Слозанська [та ін.]. Тернопіль: Осадца Ю. В., 2022. С. 8–28.
4. Лещук Г.В., Сорока О.В. Освітня парадигма суспільства знань. Парадигмальні виклики сучасного розвитку : колективна монографія / за загальною редакцією Дуки А. П. Чернігів: ГО «Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій», 2022. С. 156–169.
Підручники, посібники, навчально-методичні праці
1. Лещук Г.В. Основи професійної комунікації: навч.-метод. посіб. Тернопіль, 2019. 52 с.
2. Łeszczuk H. Praca socjalna we Francji. Praca socjalna. Część druga. Redakcja N.G.Nyczkało, D.Szeligiewicz-Urban, M. Kopsztejn. Siemianowice Śląskie, 2015. 206 s.
3. Лещук Г.В. Форми і методи соціально-педагогічної підтримки дитячих об’єднань у Франції. Зарубіжний досвід підтримки діяльності дитячих громадських об’єднань: навч. посіб. / За заг. ред. В. А. Поліщук. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2011. 273 с. (гриф МОН).
4. Лещук Г.В. Соціалізація особистості. Навчально-методичний посібник. Тернопіль. 2011. 76 c.
Cтатті у зарубіжних та вітчизняних наукових виданнях
1. Tomich, L., Kravets, N., Barladyn, O., Grushko, V., Biriukova, T., & Leshchuk, H. (2024). Adult Bioethics and Pedagogy in Rehabilitation Centre Practice: Neuroethical Factors. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 15(2), 378-394. (WOS)
2. Лещук Г. Мовна соціалізація особистості в контексті вивчення іноземних мов. Social Work and Education. Ternopil: Vector, 2024. Vol. 11. № 3. P. 316-325. (фахове видання категорії Б)
3. Лещук Г., Стефанчук Б. Аудіовізуальний метод у навчанні іноземних мов. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2024. Випуск 2 (55). С. 44-48.
4. Лещук Г., Сорока О. Формування професійно-мовленнєвої компетентності студентів медичних коледжів засобами іноземної мови. Науковий вісник Ужгородського Університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2023. Вип. 1 (52). С. 94-98. (фахове видання категорії Б)
5. Сорока О., Лещук Г. Дискусія як засіб формування професійно-мовленнєвої компетентності молодших фахових бакалаврів у закладах перед вищої освіти. Молодь і ринок. № 9/217 (2023). С. 57–62. (фахове видання категорії Б)
6. 5. Лещук Г.В. Ненасильницька комунікація як механізм ефективної міжособистісної взаємодії в соціономічних професіях. Науковий журнал Хортицької національної академії. № 7 (2022). https://journal.khnnra.edu.ua/index.php/njKhNA/article/view/190 (фахове видання категорії Б)
7. Лещук Г.В. Лещук Г. Інклюзивна комунікація як інструмент формування інклюзивної культури:термінологічний аналіз. Social Work and Education. 2021. Vol. 8, No. 3. pp. 364-372. (фахове видання категорії Б)
8. Soroka О., Shaklier А., Sami S., Leshchuk Н., Demianiuk М.Comparative analysis of future specialists’ image formation in military and civilian institutions of higher education. Laplage em Revista . 2021. 7 (2). С. 346–354.
9. Лещук Г., Кіщук В. Формування професійно-комунікативної компетентності фахівців медичного профілю в умовах ускладнення соціально-професійних взаємодій. Social Work and Education. T.: Vector, 2023. Vol. 10, № 2. С. 111-123. (фахове видання категорії Б)
10. Лещук Г. Медіакомпетентність фахівців соціальної сфери. Інфомедійна грамотність – невід’ємна складова навчального процесу закладу вищої освіти. К.: Академія української преси, Центр вільної преси, 2021. С.218–223.
Матеріали міжнародних та всеукраїнських конференцій
1. Лещук Г. В. Вивчення французької мови в епоху цифрових технологій: як інновації змінюють підхід до мовної освіти. Освітній процес сьогодення: досягнення, виклики, перспективи : збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (м. Тернопіль, 25 квітня 2025 року). Тернопіль : ТОКІППО, 2025. С. 239-241.
2. Лещук Г. В. Використання мнемонічних прийомів при вивченні французької мови. Франкофонія в умовах глобалізації і полікультурності світу: збірник тез VІІ Міжнародної науково-практичної конференції (15-16 травня 2025 р.). Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2025. С. 135-137.
3. Лещук Г. Сучасні підходи до навчання іноземних мов студентів з особливими освітніми потребами. Соціальна робота: виклики сьогодення: збірник наукових праць за матеріалами ХІV Міжнародної науково-практичної конференції (24-25 квітня 2025 р.). Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2025. С. 43-46.
4. Лещук Г.В. Формування компетентностей ХХІ століття через інтерактивне навчання французької мови в системі неперервної освіти. Інноваційні технології розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти. Збірник наукових статей/ За заг. ред. Г. Л. Єфремової. Суми, 2025.
5. Лещук Г. В., Шепітько В. Формування м’яких навичок в учнів середньої школи на уроках французької мови. Франкофонія в умовах глобалізації і полікультурності світу: збірник тез VІІ Міжнародної науково-практичної конференції (15-16 травня 2025 р.). Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2025. С. 137-139.
6. Лещук Г. Нова граматика французької мови: загальні риси. Франкофонія в умовах глобалізації і полікультурності світу : збірник тез VІ Міжнародної науково-практичної конференції (16-17 травня 2024 р.). Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2024. С. 197-200.
7. Лещук Г.В. Фемінітиви у французькій мові як відображення суспільних змін. Франкофонія в умовах глобалізації і полікультурності світу: зб. тез V Міжнар. наук.-практ. конф., м. Тернопіль, 28 квітня 2023 р. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. С. 26-28.
8. Лещук Г. Міжкультурна комунікація в контексті суспільного розвитку. Мова і міжкультурна комунікація: теорія та практика : зб. матеріалів IV Всеукр. наук.-практ. конф., м. Полтава, 22 березня 2023 р.. Полтава : ПДАУ, 2023. С. 147-151.
9. Лещук Г.В. Соціокультурна та громадська діяльність українських мігрантських об’єднань у Франції. Громадський активізм українських мігрантів Європи: згуртовані новими викликами: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф., м. Львів , 24 жовтня 2019 р. Львів: Видавництво «Апріорі», 2019. С.164–167.
Відзнаки
Подяка Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (2011 р.); Грамота Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (2018 р.), Подяка КЗВО «Рівненська медична академія» (2021 р.), Подяка міського голови Тернополя (2024 р.), Грамота Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка з нагоди 85-річчя (2025 р.).