Ачкан Віталій Валентинович
Доктор педагогічних наук, професор
e-mail: achkan_vitaliy@tnpu.edu.ua
Профілі
Google Scholar
ORCID
ResearchID
Scopus
Закінчив Бердянський державний педагогічний університет; спеціальність – педагогіка і методика середньої освіти. Математика (кваліфікація – викладач математики).
З 2005 року асистент кафедри математики та методики навчання математики у Бердянському державному педагогічному університеті.
У 2009 році захистив кандидатську дисертацію з теорії та методики навчання математики на засіданні спеціалізованої вченої ради в НПУ імені М. Драгоманова.
У 2010-2015 роках старший викладач, доцент Бердянського державного університету.
У 2012 присвоєно вчене звання доцента кафедри математики та методики навчання математики.
У 2015-2018 роках навчався у докторантурі Бердянського державного педагогічного університету.
Доктор педагогічних наук із 2019 року. Докторська дисертація з теми «Формування готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності у процесі вивчення дисциплін методичної підготовки» захищена на засіданні спеціалізованої вченої ради у Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького.
З 2020 року професор кафедри математики Бердянського державного педагогічного університету.
У 2022 році присвоєно вчене звання професора кафедри математики та методики навчання математики.
Із 2023 року професор кафедри математики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету.
Має понад 180 науково-методичних праць (із них 3 монографії, 7 навчально-методичних посібників).
Коло наукових інтересів
інноваційна педагогічна діяльність учителя, математики, реалізація компетентного підходу в старшій та вищій школі.
Основні публікації
1. Ачкан В.В. Врахування закономірностей перебігу інноваційних процесів у підготовці майбутніх вчителів математики до інноваційної педагогічної діяльності. Соціально-економічні проблеми просторового розвитку: монографія / За заг. ред. В. Дучмала, Т.П. Несторенко. Бердянськ: Видавець Ткачук О.В., 2015. 344 с.
2. Ачкан В.В. Підготовка майбутніх учителів математики до інноваційної педагогічної діяльності : монографія. Київ: ФОП Маслаков, 2018. 308 с.
3. Ачкан В.В., Панова С.О. Додаткові розділи методики навчання математики (практикум): навчально-методичний посібник. Бердянськ: Видавець Ткачук О.В., 2017. 116 с.
4. Ачкан В.В. Технології навчання математики (практикум) : навчально-методичний посібник. Бердянськ : БДПУ, 2015. 64 с.
5. Ачкан В.В., Панова С.О. Методика навчання математики: загальна методика (методичні рекомендації для самостійної роботи): навчально-методичний посібник: ТОВ «Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні». 2021. 100 с.
6. Методичні рекомендації до виконання курсових робіт із теорії та методики навчання математики / Уклад. Наталя Вагіна, Віталій Ачкан. Бердянськ : Видавництво Ткачук О.В., 2016. 50 с.
7. Вагіна Н.С., В.В. Ачкан, О.Б. Красножон, В.В. Мацюк, О.Г. Онуфрінєнко Підготовка здобувачів першого рівня вищої освіти зі спеціальності 014 Середня освіта (Математика) до підсумкової атестації у формі кваліфікаційного іспиту. навчально-методичний посібник. Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопольської міської лікарні. 2021. 156 с.
8. Ачкан В. В. Інноваційний педагогічний досвід шкільної математичної освіти у країнах Європейського союзу. Український педагогічний журнал. 2016. № 2. С. 112 –119.
9. Ачкан В.В. Навчальна дисципліна “Основи інноваційної педагогічної діяльності вчителя математики” у системі підготовки майбутнього вчителя. Вісник Черкаського університету. Серія Педагогічні науки. № 11. Черкаси : ЧННУ, 2017. С. 97-104.
10. Ачкан В.В. Професійна адаптація як складова формування готовності майбутніх вчителів математики до інноваційної педагогічної діяльності. Актуальні питання природничо-математичної освіти: збірник наукових праць. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. № 1 (11). С. 133-140.
11. Ачкан В.В., Годованюк Т.Л. Мотиваційно-ціннісний компонент готовності майбутніх учителів математики до інноваційної педагогічної діяльності. Зб. наук. праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Умань : Вид.-во УДПУ, 2018. № 1. С. 7-17.
12. Ачкан В.В., Власенко К.В., Лов’янова І.В., Волков С.О. Формування готовності майбутніх учителів математики до інноваційної педагогічної діяльності у процесі першої педагогічної практики. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Вип. 2. Бердянськ : БДПУ, 2021. С. 141-149.
13. Achkan V., Vlasenko K., Lovianova І., Rovenska O., Kovalenko A. Journal of Physics: Conference Series 2288 (2022) 012020 doi:10.1088/1742-6596/2288/1/012020
14. Vlasenko К., Achkan V., Chumak O., Lovianova I., Armash T. Problem-Based Approach to Develop Creative Thinking in Students Majoring in Mathematics at Teacher Training Universities. Universal Journal of Educational Research, 2020. Vol. 8(7). P. 2853-2863.
15. Vlasenko K., Achkan V., Chumak O., Sitak I. and Kondratyeva O. Methods for developing motivational and value-orientated readiness of math students at teacher training universities for implementing educational innovations. Journal of Physics: Conference Series, doi:10.1088/1742-6596/1840/1/012008 2021, 1840 (1), 012008
16. Vlasenko K., Lovianova І., Rovenska O., Achkan V., Armash T. Development of the online course for training master students majoring in mathematics . Journal of Physics: Conference Series, doi: 10.1088/1742-6596/1946/1/012001. 2021, 1946(2021), 012001
17. Achkan V., Vlasenko K., Lovianova I., Sitak I., Armash, T. The method of using the online course Creative Thinking through Learning Elementary Maths in the Mathematics teacher training system. Journal of Physics: Conference Series, 2023, 2611(1), 012003.
18. Vlasenko K., Rovenska O, Lovianova I., Achkan, V., Tkachenko Y. Inquiry-based learning for enhancing students’ interest in mathematical research: a case study on approximation theory and Fourier series CEUR Workshop Proceedings, 2023, 3482, pp. 169–186.
19. Ачкан В.В. Формування готовності майбутніх учителів математики до інноваційної педагогічної діяльності у процесі вивчення математичних дисциплін. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки: зб. наук. пр. Вип. 3. 2023. С. 419–432.
20. Ачкан В.В., Процик Н.І. Задачі орієнтовані на розвиток креативного мислення учнів та студентів у процесі навчання математики. Pedagogical Discourse, (35), 2024. С. 46-54.