Ачкан Віталій Валентинович
Доктор педагогічних наук, професор
e-mail: achkan_vitaliy@tnpu.edu.ua
Профілі
Google Scholar
ORCID
ResearchID
Scopus
Закінчив Бердянський державний педагогічний університет; спеціальність – педагогіка і методика середньої освіти. Математика (кваліфікація – викладач математики).
З 2005 року асистент кафедри математики та методики навчання математики у Бердянському державному педагогічному університеті.
У 2009 році захистив кандидатську дисертацію з теорії та методики навчання математики на засіданні спеціалізованої вченої ради в НПУ імені М. Драгоманова.
У 2010-2015 роках старший викладач, доцент Бердянського державного університету.
У 2012 присвоєно вчене звання доцента кафедри математики та методики навчання математики.
У 2015-2018 роках навчався у докторантурі Бердянського державного педагогічного університету.
Доктор педагогічних наук із 2019 року. Докторська дисертація з теми «Формування готовності майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності у процесі вивчення дисциплін методичної підготовки» захищена на засіданні спеціалізованої вченої ради у Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького.
З 2020 року професор кафедри математики Бердянського державного педагогічного університету.
У 2022 році присвоєно вчене звання професора кафедри математики та методики навчання математики.
Із 2023 року професор кафедри математики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету.
Має понад 170 науково-методичних праць (із них 3 монографії, 7 навчально-методичних посібників).
Основні публікації
-
Ачкан В.В. Врахування закономірностей перебігу інноваційних процесів у підготовці майбутніх вчителів математики до інноваційної педагогічної діяльності. Соціально-економічні проблеми просторового розвитку: монографія / За заг. ред. В. Дучмала, Т.П. Несторенко. Бердянськ: Видавець Ткачук О.В., 2015. 344 с.
-
Ачкан В.В. Підготовка майбутніх учителів математики до інноваційної педагогічної діяльності : монографія. Київ: ФОП Маслаков, 2018. 308 с.
-
Ачкан В.В., Панова С.О. Додаткові розділи методики навчання математики (практикум): навчально-методичний посібник. Бердянськ: Видавець Ткачук О.В., 2017. 116 с.
-
Ачкан В.В. Основи педагогічних вимірювань та моніторингу якості освіти: курс лекцій: навчально-методичний посібник. Бердянськ : ТОВ «Модем», 2013. 64 с.
-
Ачкан В.В. Технології навчання математики (практикум) : навчально-методичний посібник. Бердянськ : БДПУ, 2015. 64 с.
-
Ачкан В.В., Панова С.О. Методика навчання математики: загальна методика (методичні рекомендації для самостійної роботи): навчально-методичний посібник: ТОВ «Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні». 100 с.
-
Методичні рекомендації до виконання курсових робіт із теорії та методики навчання математики / Уклад. Наталя Вагіна, Віталій Ачкан. Бердянськ : Видавництво Ткачук О.В., 2016. 50 с.
-
Вагіна Н.С., В.В. Ачкан, О.Б. Красножон, В.В. Мацюк, О.Г. Онуфрінєнко Підготовка здобувачів першого рівня вищої освіти зі спеціальності 014 Середня освіта (Математика) до підсумкової атестації у формі кваліфікаційного іспиту. навчально-методичний посібник. Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопольської міської лікарні. 2021. 156 с.
-
Ачкан В. В. Інноваційний педагогічний досвід шкільної математичної освіти у країнах Європейського союзу. Український педагогічний журнал. 2016. № 2. С. 112 –119.
-
Ачкан В.В. Інтеграція математичної та методичної підготовки як передумова формування готовності до інноваційної педагогічної діяльності майбутніх вчителів математики. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III(30), Issue: 59, 2015. P. 23–26.
-
Ачкан В.В. Навчальна дисципліна “Основи інноваційної педагогічної діяльності вчителя математики” у системі підготовки майбутнього вчителя. Вісник Черкаського університету. Серія Педагогічні науки. № 11. Черкаси : ЧННУ, 2017. С. 97-104.
-
Ачкан В.В. Професійна адаптація як складова формування готовності майбутніх вчителів математики до інноваційної педагогічної діяльності. Актуальні питання природ-ничо-математичної освіти: збірник наукових праць. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. № 1 (11). С. 133-140.
-
Ачкан В.В., Годованюк Т.Л. Мотиваційно-ціннісний компонент готовності майбутніх учителів математики до інноваційної педагогічної діяльності. Зб. наук. праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Умань : Вид.-во УДПУ, 2018. № 1. С. 7-17.
-
Кугай Н.В., Ачкан В.В. Методологические знания по элементарной математике как основа формирования готовности будущих учителей математики к инновационной педагогичной деятельности. Сборник научни трудове «MATTEX 2016». Шумен: Университетско издателство «Єпископ Константин Преславски», 2016. Том 1. С. 226–235.
-
Ачкан В.В., Власенко К.В., Лов’янова І.В., Волков С.О. Формування готовності майбутніх учителів математики до інноваційної педагогічної діяльності у процесі першої педагогічної практики. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Вип. 2. Бердянськ : БДПУ, 2021. С. 141-149.
-
Achkan V., Vlasenko K., Lovianova І., Rovenska O., Kovalenko A. Journal of Physics: Conference Series 2288 (2022) 012020 doi:10.1088/1742-6596/2288/1/012020
-
Vlasenko К., Achkan V., Chumak O., Lovianova I., Armash T. Problem-Based Approach to Develop Creative Thinking in Students Majoring in Mathematics at Teacher Training Universities. Universal Journal of Educational Research, 2020. Vol. 8(7). P. 2853-2863.
-
Vlasenko K., Achkan V., Chumak O., Sitak I. and Kondratyeva O. Methods for developing motivational and value-orientated readiness of math students at teacher training universities for implementing educational innovations. Journal of Physics: Conference Series, doi:10.1088/1742-6596/1840/1/012008 2021, 1840 (1), 012008
-
Vlasenko K., Lovianova І., Rovenska O., Achkan V., Armash T. Development of the online course for training master students majoring in mathematics . Journal of Physics: Conference Series, doi: 10.1088/1742-6596/1946/1/012001. 2021, 1946(2021), 012001
Text here....