Криськів Мирослава Йосипівна
Кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри української мови та славістики
E-mail: mira.kryskiv@tnpu.edu.ua
Профіль Google Scholar
Біографія
Криськів Мирослава Йосипівна (16.07.1963 р.). Народилася в с. Цицори Козівського району Тернопільської області. Вищу освіту здобула на філологічному факультеті Тернопільського педагогічного інституту (нині національний педагогічний університет ім. Володимира Гнатюка).
Працювала вчителем української мови і літератури у Будилівській середній школі Козівського району, професійно-технічному училищі №1, Інституті експериментальної освіти м. Тернополя. З 1990 по 1996, 2010–2017 роки на викладацькій роботі (за сумісництвом) цього ж інституту. Працювала на посаді старшого лаборанта кафедри методики викладання української мови і культури мовлення (раніше кафедри української мови); доцент кафедри української мови та славістики.
Досвід наукової та науково-педагогічної діяльності
Захистила дисертаційне дослідження «Формування професійного мовлення майбутніх юристів» (2008 р.).
У творчому доробку 65 наукових праць, з них 4 навчально-методичні посібники: «Практичні заняття з української мови для студентів юридичних спеціальностей» (2010 р.), «Навчально-тренувальні вправи з синтаксису складного речення з принагідним повторенням синтаксису простого речення, будови слова і словотвору» (у спів.), (2012 р.), «Навчально-тренувальні вправи з синтаксису складного речення і з інших тем шкільної програми» (у спів.) (2013 р.), «Диференційовані завдання для самостійного опрацювання студентами юридичного профілю» (2015 р.).
Сфера наукових інтересів: гуманітарні науки, педагогіка.
Нагороди:
- У 2011 році за сумлінну багаторічну працю, високий професіоналізм з нагоди Дня працівника освіти оголошено подяку (Н-з № 253 від 30.09.2011 р.).
- 2015 рік з нагоди 75-річчя університету за сумлінну багаторічну працю нагороджено грамотою і оголошено подяку (Н-з № 111 від 21.04.2015 р.).
Основні публікації:
1. Криськів М. Й., Мельничайко В. Я. Проблемне опрацювання навчального матеріалу на уроках української мови // Збірник наукових праць студентів, магістрантів філологічних спеціальностей ВНЗ Рівненщини та учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції «Пріоритети філологічної освіти» (Рівне, 26 жовтня, 2016 р.). Рівне: РДГУ. Вип. 5. 2017. С. 30–35.
2. Криськів М. Й., Мельничайко В. Я. Порушення лексичних норм найхарактерніша ознака суржику // Українська мова та література, № 7–8, 2017. С. 66–74.
3. Криськів М. Формування мовленнєвих умінь майбутніх фахівців // Матеріали Всеукраїнської наукової конференції «Сучасні тенденції розвитку української науки» (Переяслав-Хмельницький, 11–12 квітня, 2017 р.) . Переяслав-Хмельницький, 2017. Вип. 1. С. 166–174.
4. Криськів М. Культура мовлення запорука успішного спілкування// Сборник научных трудов XXIV Международной научной конференции «Актуальные научные исследования в современном мире». Переяслав-Хмельницкий, 2017. Вып. 4 (24). С. 63–71.
5. Криськів М.Наступність під час вивчення української мови (за професійним спрямуванням) між середньою і вищою ланками освіти // Українська мова та література, № 9–10, 2017. С. 85–89.
6. Криськів М. Й., Мельничайко В. Я. Навчальне редагування в системі шкільної мовної освіти // Українська мова та література, № 10–11, 2017. С. 82–87.
7. Криськів М. Й., Мельничайко В. Я. Засоби архаїзації тексту в романі І. Білика «Мея Арея» // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Філологія (мовознавство): збірник наукових праць / [гол. ред. І. Я. Завальнюк]. Вінниця: ТОВ «фірма Планер», 2017. Вип. 24 . С. 55–75.
8. Криськів М. З досвіду роботи репетитора // Матеріали Всеукраїнської наукової конференції «Сучасні тенденції розвитку української науки» (Переяслав-Хмельницький, 21–22 листопада, 2017 р.). Переяслав-Хмельницький, 2017. Вип. 9. С. 175–178.
9. Криськів М. Взаємозв’язок під час вивчення української мови між середньою і вищою школою // Міжнародна науково- практична інтернет- конференція «Культуромовна особистість фахівця у ХХІ столітті» (Суми, 6–7 грудня, 2017 р.). Суми, 2017. Вип. С. 174–179.
10. Проблемний метод у курсі «Методики навчання української мови» / за ред. В. Мельничайка, Л. Струганець // Підготовка вчителя-філолога у педагогічному навчальному закладі: монографія. Тернопіль: Осадца Ю. В., 2017. С. 167–176.
11. Наступність під час вивчення української мови між середньою і вищою ланками освіти / за ред. В. Мельничайка, Л. Струганець // Підготовка вчителя-філолога у педагогічному навчальному закладі: монографія. Тернопіль: Осадца Ю. В., 2017. С. 177–178.
12. Криськів М., Мельничайко В. Яскравий вияв громадянської мужності // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Філологія (мовознавство): збірник наукових праць / [гол. ред. І. Я. Завальнюк]. Вінниця: ТОВ «фірма Планер», 2017. Вип. 25 . С. 84–91.
13. Криськів М. Успішність з мови проблема виховна // Матеріали Всеукраїнської наукової конференції «Сучасні тенденції розвитку української науки» (Переяслав-Хмельницький, 21–22 листопада, 2017 р.). Переяслав-Хмельницький, 2017. Вип. 10. С. 173–176.
14. Криськів М., Мельничайко В. Прийом протиставлення у повісті Богдана Лепкого «Батурин» // Науковий збірник: Studia Methodologica. № 44. С. 92–102.
15. Криськів М. Виховний потенціал уроків української мови // Українська мова та література, № 21–22, 2017. С. 37–45.
16. Криськів М. Особливості проблемного навчання у структурі уроку з мови // Сборник научных трудов XХXIІ Международной научной конференции «Актуальные научные исследования в современном мире». Переяслав-Хмельницкий, 2017. Вып. 12 (32). С. 151–157.