Жирська Галина Ярославівна
Доцент кафедри загальної біології та методики навчання природничих дисциплін
e-mail: gyrska@chem-bio.com.ua
Профілі:
Google Scholar
ORCID
Стажування
Національний педагогічний університет імені М. Драгоманова. Закордонні стажування – у Східноєвропейській державній вищій школі в Перемишлі (Польща), в Університеті Миколая Коперника в Торуні (Польща).
Кафедра природничих наук з методиками навчання Рівненського державного гуманітарного університету (лютий-квітень 2021 р.).
Міжнародне онлайн-стажування на платформі «EUROPEAN ACADEMY OF SCIENCES & RESEARCH» (квітень-липень 2022).
Відзнаки
Нагороджена неодноразово грамотами ТНПУ імені Володимира Гнатюка, грамотами Управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації (2008, 2010 рр.), грамотою Національної академії педагогічних наук України та знаком «Ушинський К.Д.» (2021 р.), подякою та грамотою Міністерства освіти і науки України (2023 р.).
Основні публікації
Автор понад 250 наукових і навчально-методичних праць, у тому числі:
Підручники і посібники
1) Біологія: [підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл.] / Міщук Н. Й., Жирська Г.Я., Степанюк А.В., Барна Л.С. Тернопіль: Підручники і посібники, 2016. 288 с. Рекомендовано МОН України.
2) Біологія: [підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл.] / А. Степанюк, Н. Міщук, Т. Гладюк, Г. Жирська, Л. Барна. Тернопіль: Підручники і посібники, 2009. 288 с. Рекомендовано МОН України.
3) Загальна методика навчання біології: [навч. посібн. для студ. вищих навч. закл.] /І. В. Мороз, А. В. Степанюк, О. Д. Гончар, Н. Й. Міщук, Л. С. Барна, Г. Я. Жирська; за ред. І. В. Мороза. К.: Либідь, 2006. 592 с. Рекомендовано МОН України.
4) Біологія. Зошит для лабораторних досліджень і робіт та дослідницького практикуму: 8 кл. / Н. Міщук, Г. Жирська, А. Степанюк, Л. Барна. Тернопіль : Підручники і посібники, 2018. 32 с. Рекомендовано МОН України.
5) Біологія. Зошит для лабораторних досліджень, практичних та лабораторних робіт. 9 кл. 2 вид. / Н. Міщук, Г. Жирська. Тернопіль : Підручники і посібники, 2020. 32 с. Рекомендовано МОН України.
6) Міщук Н., Жирська Г., Дем’янчук І. Календарно-тематичне планування. Природознавство. 5 клас. Біологія. 6–9 класи. Біологія і екологія. 10-11 класи. Тернопіль: Підручники і посібники, 2021. 160 с.
7) Пізнаємо природу: підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Мідак Л. Я., Фоменко Н. В., Гайда В. Я., Подолюк С. М., Кравець В. І., Кравець І. В., Олійник І. В., Пушкар З. М., Банах С. В., Стахурська В. П., Козловська Л. П. Науковий редактор: Галина Жирська. Тернопіль: Астон, 2022. 272 с. Рекомендовано МОН України.
8) Пізнаємо природу : підручник інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Л. Я. Мідак, Н. В. Кокар, В. І. Кравець, Н. В. Фоменко, І. В. Кравець., Г. Я. Жирська. Тернопіль : Астон, 2023. 254 с. Рекомендовано МОН України.
Монографії (колективні)
1. Stepanyuk Alla, Zhyrska Halyna, Mishchuk Nataliia. The use of blended learning in the formation of professional-methodological competence of future natural sciences teachers. Modern Technologies in the Education System : edited by Michał Ekkert and Iryna Ostopolets. Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts. Katowice School of Technology. Monograph 26. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach, 2019. s. 313–322. http://www.wydawnictwo.wst.pl/oferta_wydawnicza_oraz_zakup_publikacji/wydawnictwa/
2. Stepanyuk Alla, Zhyrska Halyna, Mishchuk Nataliia, Barna Ljubov. Implementation of sustainable development ideas into the content of natural science teachers professional training. Education for achieving Sustainable Development : Edited by Iryna Ostopolets and Michał Ekkert. Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts. Katowice School of Technology. Monograph 35. Publishing House of Katowice School of Technology, 2020. S. 107-121. http://www.wydaw-nictwo.wst.pl/uploads/files/ec320671fb5c9de726256c850d03f8b7.pdf
3. Kravets V. P., Kikinezhdi O. M., Zhyrska H. Ya. Theory and practice of preparing a future teacher to the new Ukrainian school: a gender perspective. Theory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School: monograph / Edit. I. F. Prokopenko, I. M. Trubavina. Prague, OKTAN PRINT s.r.o., 2020. S. 21-35. https://doi.org/10.46489/TAPOFT
Статті у фахових виданнях
1. Kikinezhdi Oksana M., Zhyrska Halyna Ya., Chip Ruslana S., Vasylkevych Yaroslava Z. and Hovorun Tamara V. Psychology of the Gender-Equitable Environment: Research of Problems. Journal of Intellectual Disability – Diagnosis and Treatment. Vol. 8, 2020, No.3, pp. 538-547. https://doi.org/10.6000/2292-2598.2020.08.03.31 https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57219291448. (Scopus,Q3)
2. Vasylkevych Yaroslava Z., Shalnieva Polina O., Ryk Serhii M., Zhyrska Halyna Ya., Kikinezhdi Oksana M. Creativity and uncertainty tolerance as a resource for the psychological well-being of an individual. REVISTA DE LA UNIVERSIDAD DEL ZULIA. 3ª época. Año 12 N 34, 2021. рр. 585-603. http://dx.doi.org/10.46925//rdluz.34.32 http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/22880 (Web of Science)
3. Степанюк А.В., Жирська Г.Я. Організація партнерської взаємодії в системі «ЗВО – школа» у процесі підготовки майбутніх учителів хімії та біології. Біологія і хімія в рідній школі. «Педагогічна преса». 2020. № 2. С. 40-43. http://catalog.library.tnpu.edu.ua/knigi/skanovane/perioduka/Pedagogichna_presa_2020/Biologia_himia_v_ridnij_shkoli/2.pdf
4. Жирська Г.Я., Біла Є.С., Шкіринець В.М. Формування фахових компетентностей майбутніх учителів природничих наук. Інноваційна педагогіка. Випуск 39. 2021. С. 38-45. http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24425 (Index Copernicus)
5. Жирська Г.Я., Фонарюк О.В., Чуб К.Ф. Роль інформаційно-комунікаційних технологій у підготовці майбутніх учителів до дистанційного навчання учнів природничо-математичним дисциплінам. Наукові інновації та передові технології. Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка». № 11 (13). 2022. С. 297-310. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2022-11(13)-297-310 . http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/27787 (Index Copernicus)