Доцент кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови
2012 року захистила кандидатську дисертацію «Методика формування вмінь говоріння у майбутніх учителів англійської мови засобами драматизації» (13.00.02).
Отримала вчене звання доцента у 2015 році.
Брала участь у роботі спеціалізованої вченої ради К 58.053.05 для захисту кандидатських дисертацій за спеціальностями 13.00.02 – «теорія та методика навчання: германські мови, 13.00.02 – теорія та методика навчання: українська мова» у Тернопільському національному педагогічному університеті ім. Володимира Гнатюка. Здійснює рецензування дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» зі спеціальностей 011 Освітні, педагогічні науки та 014 Середня освіта у разових спеціалізованих вчених радах.
З 2023 р. працює у редколегії наукового видання ТНПУ імені Володимира Гнатюка “Studia Methodologica”.
Проєкт MultiEd - Foreign Language Teacher Training Capacity Development as a Way to Ukraine’s Multilingual Education and European Integration (“Розвиток потенціалу підготовки учителів іноземної мови як шлях до впровадження багатомовної освіти та європейської інтеграції України”) 2019-2023
Проєкт Asset (Strength) Based Pedagogies for Quality Holistic Learning (“Холістичні педагогіки для якісного навчання”) 2024
Проєкт DigiFLEd – Modernization of University Education Programmes in Foreign Languages by Integrating Information Technologies (“Модернізація університетських освітніх програм з іноземних мов на основі інтеграції інформаційними технологіями”) 2024-2027
Стажування
2019 р. – підвищення кваліфікації у Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича.
2021 р. – підвищення кваліфікації у Тартуському університеті, Естонія.
2022 р. – навчальний візит до Гейдельберзького університету, Німеччина
2023 р. – міжнародне онлайн стажування “Digital Future: Blended Learning”
2024 р. – підвищення кваліфікації у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника
– підвищення кваліфікації у TESOL Ukraine Teacher Development Institute “Intercultural and Innovative Language Education” (“Міжкультурна і інноваційна мовна освіта”, дистанційно)
– підвищення кваліфікації від UALTA “Emerging Trends in Language Testing and Assessment” (ВУАМТО, “Нові тенденції у мовному тестуванні і оцінюванні”, дистанційно)
– навчальний візит до Університету Північної Македонії, Греція
Навчання іноземних мов і культур, навчання іншомовного говоріння, драматизація у навчанні іноземних мов, технології навчання іноземної мови.
1. Datskiv O. Developing future English teachers’ emotional intelligence via dramatization. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. 2017. № 4. С.49-56.
2. Дацків О.П. Удосконалення вмінь читання майбутніх учителів англійської мови із застосуванням драматизації. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2017. № 2( 57). С. 171-177.
http://mdu.edu.ua/wp-content/uploads/Nauk_visnik-2-57-2017.pdf
3. Datskiv O. Developing Future English Teachers’ Writing Skills Using Checklists. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. 2018. №2. С. 58-65. https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.8
4. Zadorozhna I., Datskiv O., Levchyk N. Development of pre-service foreign languages teachers’ emotional intelligence by means of reflection. Advanced Education. 2018. Issue 10. P. 62-68. https://doi.org/10.20535/2410-8286.144538
5. Nikolaeva S., Zadorozhna I., Datskiv O. Development of Pre-Service English Teachers’ Language Skills and Learner Autonomy via Blended Learning. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2019. Vol.11. No 2. P. 222-239. http://dx.doi.org/10.18662/rrem/126
6. Zadorozhna I., Datskiv O., Shon O. Exploring Students’ Expectations of the University Course. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2020. 12(1Sup1). P. 293-303. https://doi.org/10.18662/rrem/12.1sup1/236
7. Zadorozhna I., Datskiv O., Shepitchak V. Pre-service English teachers’ attitudes to co-teaching. Advanced Education. 2020. 7(15). P. 41-46. https://doi.org/10.20535/2410-8286.197576
8. Дацків О., Чернявська С. Особливості інклюзивного навчання іноземної мови в початковій школі. Іноземні мови. Київ, 2021. № 3. С. 44-50. https://doi.org/10.32589/1817-8510.2021.3.241160
9. Zadorozhna I., Datskiv O. Motivation of pre-service English teachers to learn English as a foreign language in challenging circumstances. Advanced Education. 2022. Vol. 9(21). P. 86-99. https://doi.org/10.20535/2410-8286.261715
10. Дацків О. Комплекс вправ і завдань для вдосконалення професійно орієнтованого говоріння англійською мовою. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. Тернопіль, 2022. Том 1. № 1. С. 149-161. https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.1.18
11. Zadorozhna I., Datskiv O. Motivation of pre-service English teachers to learn English as a foreign language in challenging circumstances. Advanced Education. 2022. Vol. 9(21). P. 86-99. https://doi.org/10.20535/2410-8286.261715
13. Дацків О.П. Використання предметно-мовного інтегрованого підходу до навчання старшокласників публічного мовлення. Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки. Кременець, 2023. Вип. 17. С. 89-97. https://doi.org/10.32782/2410-2075-2023-17.11
14. Дацків О.П. Переваги вправ і завдань з використанням драматизації для розвитку вмінь публічного мовлення старшокласників. Освіта. Інноватика. Практика: науковий журнал. Суми, 2024. Том 12, No. 2. С. 25 - 30. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol12i2-004
15. Datskiv O., Zadorozhna I., Shon O. Developing Future Teachers’ Academic Writing and Critical Thinking Skills Using ChatGPT. iJET. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 2024. Vol. 19 No. 07 P. 126-137. https://doi.org/10.3991/ijet.v19i07.49935
16. Дацків, О. П., Задорожна, І. П. Впровадження освіти для сталого розвитку у підготовку майбутніх учителів іноземних мов. Педагогічна Академія: наукові записки, 2025. № 20. https://doi.org/10.5281/zenodo.16809755