Задорожна Ірина Павлівна
Доктор педагогічних наук
Професор
е-mail: irynazadorozhnai@gmail.com
Профілі
Google Scholar
ORCID
ResearcherID
Закінчила з відзнакою Тернопільський державний педагогічний інститут (1993 р.). Працювала вчителем англійської мови в Тернопільській спеціалізованій школі № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов. З 1998 року – викладач Тернопільського державного педагогічного інституту. У 2002 р. захистила кандидатську дисертацію. У 2007-2010 рр. навчалась у докторантурі Київського національного лінгвістичного університету. У грудні 2012 року захистила докторську дисертацію на тему «Теоретико-методичні засади організації самостійної роботи майбутніх учителів з оволодіння англомовною комунікативною компетенцією» (спеціальність 13.00.02 – теорія та методика навчання (германські мови)) у Київському національному лінгвістичному університеті. У 2014 році отримала вчене звання професора.
Під керівництвом І. П. Задорожної успішно захищено 9 кандидатських дисертацій зі спеціальності 13.00.02 – теорія та методика навчання (германські мови) та 4 дисертації на здобуття ступеня доктора філософії (спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки). З 2014 р. по 2021 р. – голова спеціалізованої вченої ради К 58.053.05 (спеціальності 13.00.02 «Теорія та методика навчання (германські мови)» та 13.00.02 «Теорія та методика навчання (українська мова)») в Тернопільському національному педагогічному університеті ім. Володимира Гнатюка. Член спеціалізованої вченої ради з присудження наукового ступеня доктора наук Д 26.054.01 в Київському національному лінгвістичному університеті (профіль ради: 13.00.02 «Теорія та методика навчання (іноземна мова)).
Член редакційних колегій трьох наукових фахових видань: журналу «Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка», журналу «Іноземні мови», журналу «Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія: Педагогіка та психологія». Член міжнародного наукового комітету Encuentro Journal (ISSN 1989-0796) (Іспанія), що індексується у Web of Science.
Гарант ОНП «Освітні, педагогічні науки».
Керівник проєкту Еразмус+: CBHE (Розвиток потенціалу вищої освіти) «Посилення психологічної стійкості і благополуччя університетів у (після-) воєнній Україні» / BURN (101129379 – BURN – ERASMUS-EDU-2023-CBHE) (2024–2026 рр.), в якому ТНПУ є координатором.
Менеджер проєкту Erasmus + (CBHE) “LECTURE / Introducing Leading European Competence Approach into Teacher Training Curriculum for Ukraine's Resilience”. 2024–2026 рр.
Учасник проєктів:
• «Шкільний вчитель нового покоління» (МОН України та Британська рада в Україні, 2018–2019 рр.);
• «Україна – Польща: міжкультурний діалог у контексті професійного розвитку молоді» (23-29.09.2018 р.);
• Еразмус+: CBHE (Розвиток потенціалу вищої освіти) «Foreign Language Teacher Training Capacity Development as a Way to Ukraine’s Multilingual Education and European Integration / MultiEd (610427-EPP-1-20191-EE-EPPKA2-CBHE-JP)» (2019–2023 рр.);
• «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність» IREX, Посольство США та Посольство Великої Британії а Україні, Міністерство освіти і науки України, Академія української преси, Київ.
• «Методики для професійної майстерності майбутніх учителів англійської мови» (Pre-Service English Teacher Methodology Program for Pedagogical Universities), організованого Міжнародною благодійною організацією «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні» за сприяння Посольства США в Україні (2021–2022 рр.)
Нагороджена Грамотами Тернопільської обласної державної адміністрації (2013, 2017, 2018 рр.), Грамотою Національної академії педагогічних наук України (2015 р.), Подякою Міністерства освіти і науки України (2019 р.), Грамотою Верховної Ради України (2019 р.), медаллю Академії педагогічних наук України “Ушинський К. Д.” (2020 р.), Грамотою Міністерства освіти і науки України (2020 р.), медаллю Академії педагогічних наук України “Григорій Сковорода”, медаллю Академії педагогічних наук України “Володимир Мономах”.
Стажування
Учасник програми для адміністраторів університетів University Administration Support Program (IREX) у 2014 р., завдяки якій у вересні-листопаді 2014 р. пройшла стажування в державному університеті Монтклер (США) та взяла участь у семінарі з питань менеджменту у вищій освіті університету Джорджа Мейсона (США).
Стажування у Вищій школі лінгвістичній у рамках «European Week 2014» (м.Ченстохова, Польща, січень 2014).
Стажування «Багатомовність і не тільки» в Тартуському університеті (Естонія) в липні 2022 р. з метою розробки національних рекомендацій з розвитку багатомовної вищої освіти в Україні в рамках проєкту Еразмус+«Foreign Language Teacher Training Capacity Development as a Way to Ukraine’s Multilingual Education and European Integration (610427-EPP-1-20191-EE-EPPKA2-CBHE-JP)».
«Відновлення системи громадського здоров’я та стійкості», Федерація здоров’я Філадельфії, Університет Темпл (США) (23–27 вересня 2024 р.).
Сфера наукових інтересів
Навчання іноземних мов і культур, психолінгвістичні передумови оволодіння іноземними мовами, технології навчання іноземних мов, навчання другої іноземної мови.
Публікації
Автор та співавтор близько 150 публікацій, з них 2 монографії, 3 підручники з англійської мови для школи, рекомендовані МОН, 5 навчальних посібників, 73 статті у вітчизняних фахових виданнях, 7 статей у міжнародних збірниках з індексом цитування Web of Science, та інші. Індекс цитування в базі даних Google Scholar h-індекс 7; індекс цитування статей у базі Web of Science h-індекс 2.