Кандидат філологічних наук
Доцент
В.о. завідувача кафедри
e-mail: shon_olena@yahoo.com
Профілі
Google Scholar
ORCID
ResearcherID
Закінчила філологічний факультет Тернопільського державного педагогічного інституту (1995), спеціальність: українська мова та література, англійська мова; кваліфікація: вчитель української мови та літератури, англійської мови.
В університеті працює з 1995 року.
1999-2001 рр. навчалася в аспірантурі Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка за спеціальністю 10.02.04 – германські мови.
У 2004 році захистила кандидатську дисертацію «Мовностилістичні засоби реалізації гумору, іронії і сатири в американських коротких оповіданнях» (10.02.04).
Членкиня Всеукраїнської асоціації з мовного тестування та оцінювання (ВУАМТО) UALTA (2016 – по сьогодні).
Членкиня міжнародної наукової організації The International Academic Forum (IAFOR) (з 2020 р.).
1. Стажування у Вищій Лінгвістичній Школі у рамках “European Week 2014” (м. Ченстохова, Польща) (20.01. 2014 р. – 26.01. 2014 р.).
2. Стажування у Львівському національному університеті імені Івана Франка (м. Львів). Тема: «Вивчення педагогічного досвіду, ознайомлення з інноваційними методиками викладання англійської мови, поглиблення і розширення знань з методики викладання профільних дисциплін, вивчення досвіду з викладання елективних курсів в галузі англійської філології та лінгводидактики» (2. 04. 2014 – 01. 05. 2014 р.).
3. Стажування у Вищій Лінгвістичній Школі у рамках “European Week 2015” (м. Ченстохова, Польща) (5.07. 2015 р. – 12.07. 2015 р.).
4. Стажування на кафедрі практики іноземної мови та методики викладання Хмельницького нацiонального унiверситету. Тема: «Професійні компетентності викладача ВНЗ в аспекті сучасних вимог до викладання іноземних мов» (15 травня 2019 – 14 червня 2019 р.).
5. Навчальний візит до Гайдельберзького університету (Німеччина), у межах проєкту Еразмус+: CBHE (Розвиток потенціалу вищої освіти) “Foreign Language Teacher Training Capacity Development as a Way to Ukraine’s Multilingual Education and European Integration” (7 листопада2022 – 11 листопада 2022р.).
6. Міжнародне стажування “Digital Future: Blended Learning”, проект DigIn.Net 2 за підтримки Університету прикладних наук Анхальт (Hochshule Anhalt, HSA) (4 квітня 2023 – 31 травня 2023 р.).
Історія англійської мови, лексикологія, стилістика, лінгвокраїнознавство, лінгвокультурологія, історія Великої Британії, історія США.
Основні публікації
Навчально-методичні посібники:
1. Шонь О.Б. Практикум з історії Англії. Навчально-методичний посібник. Тернопіль: Вид-во ТНПУ, 2019. 40 с.
2. Шонь О.Б. Інтерпретація тексту. Навчально-методичний посібник. Видання 2-е, доповнене і перероблене. Тернопіль: Вид-во ТНПУ, 2017. 126 с.
3. Shon O. Countrystudy through Video: Навчально-методичний посібник. Видання 2-е, доповнене і перероблене. Тернопіль: Вид во ТНПУ, 2012. 96 с.
Статті:
1. Zadorozhna Iryna; Datskiv Olha; Shon Olena. Exploring Students’ Expectations of the University Course. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, [S.l.], 2020, v. 12, n. 1Sup1, p. 293-303 (Web of Science)
2. Olena Shon. Genre and Stylistic Specificity of Fictional Diary (A Study of “The Lost Diary of George Washington: the Revolutionary War Years” by J. Teague). Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 61, том 4, 2023. С. 85-92.
3. Olena Shon. Primary Sources in History Class as Means of Developing Students’ Language Skills. 4th International European Conference on Interdisciplinary Scientific Research. August 8-9, 2021. Warsaw, Poland. Full Text Book Volume II. P. 141-149.
4. Шонь О.Б. Мовностилістичні особливості функціонування рамкових компонентів тексту в літературному творі. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: «Лінгвістика»: Збірник наукових праць. Випуск 27 / Херс. держ. ун-т. Херсон: ХДУ, 2017. С. 105–109. (Index Copernicus)
5. Шонь О.Б. Експресивний синтаксис британської мемуарної прози. Мова і культура. (Науковий журнал). К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2017. Вип. 19. Т. V (185). С. 131–136.
6. Shon O. Linguostylistic Peculiarities of Footnotes Functioning in John Barrowman’s Autodocumentary Prose. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Мовознавство. Тернопіль: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2017. Вип. 2 (28). С. 102–106.
7. Шонь О.Б. Алюзія як засіб формування вертикального контексту. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Мовознавство. Тернопіль: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2016. Вип. 1 (25). С. 113–118.
8. Шонь О.Б. Мовностилістичні засоби вираження образу наратора у романі Л. Прітчард “On the Wings of Paradise”. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Мовознавство. Тернопіль: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2016. Вип. 2 (26). С. 98–103.
9. Shon O. Culturally Marked Information: Challenges and Solutions in Language Teaching. The European Conference on Language Learning 2013: Official Conference Proceedings 2013. – IAFOR, 2013. P. 270-278.
10. Шонь О.Б. Дискурс гумору, іронії і сатири в американському “short story”. Дискурс іноземномовної комунікації / Під заг. ред. К. Кусько. Львів: Вид. центр Львів. нац. ун-ту, 2002. С. 201- 220.