Мешко Галина Михайлівна



Мешко Галина МихайлівнаДоктор педагогічних наук, професор,


в. о. завідувача кафедри педагогіки та менеджменту освіти



E-mail: hal-meshko@ukr.net

Профілі:

    Наука України

    Google Академія

    ORCID

    Web of science

    Scopus 

                                                                  




Аспекти професійної діяльності

У 1984 році закінчила з відзнакою Чортківське педагогічне училище й отримала кваліфікацію вчителя початкових класів. Упродовж 1984-1989 років навчалася на педагогічному факультеті Київського державного педагогічного інституту імені О.М. Горького (нині Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова), де отримала кваліфікацію «Викладач-дослідник з педагогіки і психології». Після закінчення з відзнакою педагогічного інституту скерована за державним розподілом працювати асистентом кафедри педагогіки Тернопільського педагогічного інституту імені Я. Галана (нині Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка). Відтоді і до теперішнього часу незмінно працює на цій кафедрі. У 1998 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Формування індивідуального стилю педагогічного спілкування у майбутніх учителів». У 2001 році присвоєно вчене звання доцента кафедри педагогіки. У 2013 році захистила докторську дисертацію на тему «Теорія і практика підготовки майбутніх учителів до збереження і зміцнення професійного здоров’я». У 2014 році присвоєно вчене звання професора. У цьому ж році очолила кафедру педагогіки, яку невдовзі було перейменовано в кафедру педагогіки та менеджменту освіти. 

Мешко Г. М. – фахівець у галузі теорії і методики професійної освіти, педагогіки і психології вищої школи, формування творчої індивідуальності педагога, педагогіки і психології здоров’я. Розробник таких навчальних курсів: «Вступ до педагогічної професії», «Педагогіка», «Історія педагогіки».  ««Освітологія», «Актуальні проблеми професійної освіти», «Актуальні проблеми загальної педагогіки», «Здоров’язбережувальні технології в освіті», «Професійного здоров’я» для підготовки здобувачів першого (бакалаврського), другого (магістерського) і третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти.

Розробник освітньо-наукових програм для підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії зі спеціальностей 011 Освітні, педагогічні науки і 015 Професійна освіта; освітньо-професійної програми «Управління навчальним закладом» для підготовки здобувачів вищої освіти ступеня магістр зі спеціальності 073 Менеджмент, освітніх програм підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників «Актуальні проблеми сучасної освіти», «Стрес-менеджмент у професійній діяльності», «Народна педагогіка в дії».

Мешко Г.М. – керівник науково-дослідної роботи «Теоретико-методичні засади формування конкурентоспроможності майбутніх педагогічних і керівних кадрів в умовах модернізації освітньої галузі» (державний реєстраційний номер 0125U001210), Вона є організатором та співорганізатором міжнародних і всеукраїнських конференцій. Керівник дев’яти дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук/доктора філософії, чотири з яких успішно захищені. 

У науковому доробку Мешко Галини Михайлівни більше 330 публікацій, серед яких дві одноосібні монографії, п’ять колективних монографій в Україні, п’ять колективних зарубіжних монографій, 9 статей у наукометричних виданнях Scopus і WoS, 105 статей у вітчизняних фахових та зарубіжних наукових виданнях. Вона є автором 15 навчальних і навчально-методичних посібників для вищої школи (7 рекомендовані МОН України), 19 програм навчальних курсів, з яких 5 мають гриф МОН України.. учасник більше 170 наукових конференцій і симпозіумів. Учасник більше 170 наукових конференцій і симпозіумів.

З 2010 р. до 2021 р. – учений секретар спеціалізованої вченої ради Д 58.053.03 та член спеціалізованої вченої ради Д 58.053.01, а з 2022 р. – учений секретар спеціалізованої вченої ради із присудження наукового ступеня доктора наук Д 58.053.01 у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка. Член разових спеціалізованих вчених рад із захисту дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії.

Член редколегії збірника наукових праць «Соціально-економічні відносини в цифровому суспільстві», рецензент збірників наукових праць «Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка», «Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота» та «Педагогічний альманах» КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».

Експерт Міністерства освіти і науки України з проведення наукової та науково-технічної експертизи обʼєктів експертизи у сфері наукової та науково-технічної діяльності.

Мешко Г.М. – керівник Центру педагогічного консалтингу, що функціонує при кафедрі педагогіки та менеджменту освіти https://tnpu.edu.ua/about/pidrozdily/tsentr-pedagog-chnogo-konsaltingu.php?clear_cache=Y, орієнтований на сприяння в особистісно-професійному зростанні педагогів, проведення тренінгів, вебінарів, майстер-класів, круглих столів, консультацій.



Досвід наукової та науково-педагогічної діяльності – 36 років.


Сфера наукових інтересів: проблеми професійної підготовки майбутніх учителів та менеджерів освіти, формування творчої індивідуальності майбутнього вчителя, педагогіка і психологія професійного здоров’я, формування психологічно безпечного освітнього середовища.


Стажування:

Підвищення кваліфікації у Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка на кафедрі економіки та менеджменту, тема: «Теоретичні і прикладні засади  підготовки майбутніх керівників сфери освіти», довідка про проходження стажування, 2020 р.


Міжнародне підвищення кваліфікації в Інституті Науково-дослідному Люблінського науково-технологічного парку (Польща), тема: «Distance Tools on the Example of Zoom and Moodle Platform», сертифікат, 2021 р.


Міжнародне науково-педагогічне стажування (Україна-Узбекистан-Латвія), тема: «Society of Ambient Intelligence – 2021», сертифікат, 2021 р.


Міжнародне підвищення кваліфікації в Куявській Вищій Школі (Влоцлавек, Польща), тема: «Pedagogy and Psychology in  the Modern World: the Art of Teaching and Learning», сертифікат, 2021 р. 


Міжнародне науково-педагогічне стажування (INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND PEDAGOGICAL INTERNSHIP (Ukraine • Uzbekistan • Latvia • Portugal • India), тема стажування: «International scientific-research and educational activity as an integral part of functioning of new generation universities», сертифікат, 2022 р.


Міжнародне науково-педагогічне стажування у Венеціанському університеті Ка Фоскарі (Венеція, Італія), тема: «Управління науковими та освітніми проєктами: міжнародний досвід», сертифікат, 2023 р. 


Міжнародне підвищення кваліфікації у Науково-дослідному інституті Люблінського науково-технологічного парку (Люблін, Польща), тема: «Трансфер освітніх технологій в країнах Європейського Союзу», сертифікат, 2023 р. 


Міжнародне підвищення кваліфікації у Науково-дослідному інституті Люблінського науково-технологічного парку (Люблін, Польща), тема: «Неформальна освіта у підготовці бакалаврів в країнах Європейського Союзу та Україні», сертифікат, 2024 р.


Міжнародне науково-педагогічне стажування у Норвезькому університеті наук про життя (Осло, Королівство Норвегії), тема: «International scientific and pedagogical experience in maintaining academic integrity in educational institutions», сертифікат, 2024 р. 


Підвищення кваліфікації у Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка на кафедрі економіки та менеджменту, тема стажування: «Теорія і практика професійної підготовки конкурентоспроможних фахівців в умовах модернізації освітньої галузі», довідка про проходження стажування, 2025 р.


Міжнародне підвищення кваліфікації в Інституті Науково-дослідному Люблінського науково-технологічного парку та Міжнародна фундація науковців та освітян IESF, тема: «Трансфер освітніх технологій у підготовці магістрів та здобувачів доктора філософії (PhD) в країнах Європейського Союзу та Україні», сертифікат, 2025 р.


Міжнародне підвищення кваліфікації в Інституті справ адміністрації публічної ISAP та Міжнародна фундація науковців та освітян IESF, тема: «Основи грантової діяльності та фандрайзингу: міжнародний досвід», сертифікат, 2025 р. 



Відзнаки:

Подяки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (2001 р., 2011 р.), Подяка Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди (2006 р.), грамота ТНПУ (2015 р.), грамоти Тернопільської обласної державної адміністрації (2014 р., 2016 р.), Подяки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка (2018 р., 2019 р., 2020 р.), Почесна грамота Національної академії педагогічних наук України (2015 р.), Подяка МОН України (2018 р.), нагрудний знак МОН України «Відмінник освіти» (2019 р.), нагрудний знак МОН України «Василь Сухомлинський» (2020 р.), нагрудний знак «К. Д. Ушинський» НАПН України (2025 р.).



Основні публікації


Монографії, розділи в колективних монографіях


1. Мешко Г.М. Підготовка майбутніх учителів до збереження і зміцнення професійного здоров’я: монографія; за заг. ред. В.В. Кравця. Тернопіль : ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2012. 468 с.


2. Мешко Г.М. Чинники професійного здоров’я вчителя. Загальна теорія здоров’я та здоров’язбереження : колективна монографія / за заг. ред. проф. Ю.Д. Бойчука. Харків : Вид. Рожко С.Г., 2017. С. 126–132


3. Meshko H.M., Meshko O.I. Influence of pedagogical activity on the state of professional health of teachers.  European vector of contemporary psychology, pedagogy and social sciences: the experience of Ukraine and the Republic of Poland: Collective monograph. Volume 1. Sandomierz: Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2018. P. 282–300. http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13308 


4. Мешко Г.М. Антистресові саногенні психотехнології в підготовці майбутніх учителів до збереження і зміцнення професійного здоров’я // Сучасні здоров’язбережувальні технології : монографія / за заг. ред. проф. Ю.Д. Бойчука. Харків : Оригінал, 2018. С. 466-474.


5. Мешко Г.М. Теорія і практика підготовки майбутніх учителів до збереження і зміцнення професійного здоров’я: монографія. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка.2018. 438с.


6. Halyna Meshko, Oleksandr Meshko, Halyna Meshko, Myroslava Chorniy. Technology of formation of psychologically safe educational environment in institution of general secondary education // Modern Technologies in the Education System. Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts Katowice School of Technology. Monograph 26. Katowice: Wydawnictwo Wyzszej Szkoly Technicznej w Katowicach, 2019. P. 113-121. http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13318


7. Meshko H., Meshko O. Scientific-methodological Foundations of Future Teachers’ Health Culture Forming. Theory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School: monograph / Edit. I.F. Prokopenko, I.M. Trubavina. Prague: OKTAN PRINT s.r.o., 2020. P. 112-125. DOI: https://doi.org/10.46489/TAPOFT-1


8. Meshko H., Meshko O. A comprehensive program of future teachers' training for the preservation and strengthening of professional health // Modern World tendencies in the development of science: Collective monograph. Volume 2 / ed. M. Babych. London: Sciemeee Publishing, 2019. P. 58-72. http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/13316


9. Мешко Г.М., Мешко О.І. Актуалізація духовно-творчого потенціалу майбутніх учителів у вимірах підготовки до збереження і зміцнення професійного здоров’я // Духовно-інтелектуальне виховання і навчання в XXI столітті: міжнародна колективна монографія / за заг. ред. проф. В.П. Бабича, проф. Л.С. Рибалко. Харків: Вид. ВННОТ, 2019. С. 231-240. http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16496


10. Мешко Г.М., Мешко О.І. Управління розвитком аутопсихологічної компетентності вчителів у закладі загальної середньої освіти. Актуальні проблеми управління закладами освіти в контексті стратегії модернізації освітньої галузі: колективна монографія / за загальною редакцією В.П. Кравця. Г.М. Мешко. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. С. 178-193. http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/16375


11. Мешко Г.М., Мешко О.І. Сучасні підходи до збереження і зміцнення професійного здоров’я фахівців з інклюзивної освіти. Інклюзія в дії: стратегії впровадження в Україні та світі: колективна монографія / О. Главацька, Н Горішна, Г. Слозанська та ін. Тернопіль: Осадца Ю.В., 2022. С. 98-113 http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/25421


Посібники, методичні рекомендації


1. Мешко Г. М., Мешко О. І. Учителю про вивчення і корекцію міжособистісних взаємин в учнівському колективі: методичні рекомендації. Тернопіль, 1991. 28 с.


2. Мешко О. І., Мешко Г. М., Янкович О. І. Короткий виклад курсу «Історія зарубіжної школи і педагогіки»: навчально-методичний посібник. Тернопіль, 1998. 84 с.


3. Мешко О. І., Мешко Г. М., Янкович О. І. Короткий виклад курсу «Історія української школи і педагогіки»: навчально-методичний посібник. Тернопіль, 1999. 95 с.


4. Мешко Г.М., Мешко О.І. Історія педагогіки: тестові завдання: навчально-методичний посібник. Тернопіль, ТДПУ, 2001. 144 с.


5. Мешко Г. Вступ до педагогічної професії: Лекції і практичні заняття: навчально-методичний посібник. Тернопіль: ТДПУ, 2003. 100 с.


6. Мешко Г.М. Державний екзамен з педагогіки: Методичні рекомендації студентам з питань підготовки до державної атестації з педагогіки. Тернопіль: Вид-во ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2006. 39 с.


7. Мешко Г.М. Вступ до педагогічної професії. Практикум. Тернопіль: ТНПУ, 2008. 192 с.


8. Мешко Г. Вступ до педагогічної професії: навчальний посібник. К.: Академвидав, 2010. 200 с.


9. Культура здоров’я особистості: курс лекцій / І.О. Олендер, В.С. Грушко, Т.І. Бережна, Г.М. Мешко та ін. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2010. 196 с.


10. Боднар О.С., Чайка В.М., Мешко, Г.М. Управлінська практика: навчально-методичний посібник. Тернопіль : Крок, 2016. 80 с.


11. Боднар О.С., Мешко Г.М., Чайка В.М. Методичні рекомендації щодо написання магістерської роботи (спеціальність 073 Менеджмент, ОПП Управління навчальним закладом). Тернопіль : Крок, 2016. 64 с.


12. Педагогічна практика : методичні рекомендації з питань організації і проведення / укладачі : Г. М. Мешко, З. І. Удич, І. М. Нестайко, Г. М. Груць. Тернопіль : ТНПУ, 2021. 112 с.


13. Мешко Г.М. Методичні рекомендації для самостійної роботи з вивчення навчального курсу «Педагогіка» для студентів закладів вищої освіти, які навчаються за спеціальностями «Туризм», «Екологія», «Географія», «Науки про Землю». Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2022. 48 с.


14. Мешко Галина. Вступ до педагогічної професії: Практикум: навчальний посібник. Видання 3-тє, виправлене і доповнене. Тернопіль: Осадца Ю.В., 2023. 220 с.


15. Мешко Галина, Мешко Олександр Історія педагогіки: тестові завдання: навчальний посібник; видання третє, виправлене і доповнене. Тернопіль: Осадца Ю.В., 2023. 154 с.


Вибрані статті


1. Мешко Г. М., Мешко О. І. Психолого-педагогічний тренінг як засіб формування індивідуального стилю педагогічного спілкування у майбутніх учителів. Наукові записки ТДПУ. Серія 3: Педагогіка і психологія. № 1(3). 1997. С. 57 60


2. Мешко Г. М. Система формування індивідуального стилю педагогічного спілкування у майбутніх учителів. Наукові записки ТДПУ. Серія 3: Педагогіка і психологія. № 4(3). 1998. С. 48 50.


3. Мешко Г. М., Мешко О. І. Формування індивідуального стилю педагогічного спілкування у контексті теорії інтегральної індивідуальності. Наукові записки ТДПУ. Серія: Педагогіка. 2000. № 6. С. 103-108.


4. Мешго Г. М. Професійне здоров’я педагога як умова ефективної виховної діяльності. Вісник Житомирського державного педагогічного університету ім. І. Франка. №24. 2005. С. 93–96.


5. Мешко Г.М. Емоційний комфорт учнів у школі. Директор школи. 2007. № 11. С. 112-117.


6. Мешко Г.М. Збереження і зміцнення професійного здоров’я педагога в діяльності шкільної психологічної служби. Психологічні перспективи. Вип. 14. Луцьк: РВВ «Вежа» Волинського національного університету імені Лесі Українки, 2009. С. 43–50


7. Мешко Г.М. Професійне здоров’я очима учителів сучасної школи. Практична психологія та соціальна робота.  2010. № 3. С. 6-11.


8. Мешко Г.М. Проблема збереження і зміцнення професійного здоров’я педагога: історичний аспект. Шлях освіти. 2010. № 4(58). С. 43–47.


9. Мешко Г.М. Готовність до збереження і зміцнення професійного здоров’я як показник якості підготовки майбутніх учителів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Випуск 22. К.: НПУ, 2010. С. 280-284.


10. Hałyna Meszko Czynniki zdrowia–niezdrowia zawodowego nauczycieli. Wybrane problemy środowiska pracy i gospodarki / Redakcja naukowa Marek Rybakowski, Jan Stebila. Zielona Gora: Wydawnictwo naukowe Polskiego Towarzystwa profesjologicznego; Instytut Edukacji Techniczno-Informatycznej Uniwersytetu Zielonogorskiego, 2010. s. 65–76.


11. Мешко Г.М. Шляхи гармонізації особистості майбутнього вчителя в системі підготовки до збереження і зміцнення професійного здоров’я. Педагогіка вищої та середньої школи: збірник наукових праць. Випуск 36 / за ред. З.П. Бакум. Кривий Ріг: КПІ ДВНЗ «КНУ», 2012. С. 139–146.


12. Meszko Hałyna Działalność pedagogiczna jako determinant zdrowia zawodowego nauczyciela. Problemy profesjologii. Nr. 1 / 2012. Połrocznik poświęcony problemom rozwoju zawodowego człowieka / Uniwersytet Zielonogorski, Instytut Edukacji Techniczno-Informatycznej. Zielona Gora : «PIXEL Zielona Gora», 2012. S. 147–158.


13. Мешко Г.М., Мешко О.І. Професійні деформації як прояв негативного впливу професії на особистість педагога. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» Додаток 1 до Вип. 29, Том V : Тематичний випуск «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання» / відп. ред. І.П. Маноха. К. : Гнозис, 2013. С. 195–203.


14. Мешко Г.М. Стан здоров’я студентів-майбутніх учителів у вимірах якості педагогічної освіти. Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць. Серія «Педагогіка. Соціальна робота» / гол. ред. І.В. Козубовська. Ужгород, 2013. Випуск 29. С. 99–102.


15. Мешко Г.М. Курс «Вступ до педагогічної професії» в системі підготовки майбутніх учителів до здоров’язбережувальної діяльності. Педагогічний альманах : збірник наукових праць / редкол. В.В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2014. Випуск 21. С. 80–85.


16. Мешко Г.М. Готовність до збереження і зміцнення професійного здоров’я як узагальнений результат здоров’яформувальної педагогічної освіти. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна» / гол. редкол. Чайковський М.Є. – Хмельницький : ХІСТ, 2014. № 1 (9). С. 87–93.


17. Мешко Г.М., Мешко О.І. Формування психотерапевтичної позиції майбутнього вчителя як основи реалізації валеологічних технологій педагогічної взаємодії. Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць. Серія «Педагогіка. Соціальна робота» / гол. ред. І.В. Козубовська. Ужгород, 2015. Випуск 37. С. 113–116.


18. Мешко Г.М. Аналіз мотивів вибору педагогічної професії в контексті підготовки майбутніх учителів до збереження і зміцнення професійного здоров’я. Педагогічний альманах : збірник наукових праць / редкол. В.В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2016. Випуск 29. С. 82–87.


19. Meshko H. Psycho-pedagogical training as means of personality harmonization of the future teacher (International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro).– Suceava (Romania). 2016. Volume 3, Issue 5. S. 85-92. Режим доступу: https://media1.wgz.ro/files/media1:58812ed91ed0a.pdf.upl/Volume_3_Issue_5_IJSEIro.PDF 


20. Мешко Г.М. Управління процесом створення здоров’язбережувального освітнього середовища в загальноосвітньому навчальному закладі. Педагогічний альманах : збірник наукових праць / редкол. В.В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2016. Випуск 32. С. 195–200.


21. Мешко Г.М Мешко О.І. Управління процесом формування соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі загальноосвітнього навчального закладу. Педагогічний альманах :збірник наукових праць / редкол. В.В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2017. Випуск 33. С. 237–243.


22. Мешко Г.М. Формування здоров’язбережувального освітнього середовища як аспект діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладу. Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць. Серія «Педагогіка. Соціальна робота» / гол. ред. І.В. Козубовська. Ужгород, 2017. Випуск 1(40). С. 157–161.


23. Мешко Г.М. Мешко О.І. Формування психічного здоров’я учнів у сучасній школі. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота»: зб. наук. пр. / ред. кол.: Козубовська І.В. (гол.ред.) та ін. Ужгород : Вид-во УжНУ «Говерла», 2018. Випуск 2 (43). С. 177–181.


24. Meshko H.M, Meshko O.I. Formation of autopsychological competency of future teachers in the process of the study of psychological and pedagogical disciplines. European Humanities Studies: State and Society (Poland – Ukraine). Issue 4(I). Krakow : Fundacja im. M. : Reja, 2018. P. 173–187.


25. Мешко Г.М., Мешко О.І. Управління процесом попередження булінгу в закладі загальної середньої освіти. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2019. № 1. С. 154-163. DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.1.20


26. Мешко Г.М., Мешко О.І. Формування професійної стресостійкості майбутніх керівників закладів освіти на етапі магістерської підготовки. Humanitarium. Переяслав-Хмельницький. Том. 43, Вип. 1: Психологія. 2019. С. 103-112. DOI: https://doi.org/10.31470/2308-5126-2019-43-1-103-112


27. Meshko H., Meshko O., Drobyk N., Mikheienko O. Psycho-pedagogical training as a mean of forming the occupational stress resistance of future teachers. E3S Web of Conferences. Volume 166 (2020). https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85084954153&origin=resultslist&sort=plf-f    Scopus


28. Мешко Г. М., Мешко О. І. Формування психологічно безпечного освітньо-наукового середовища в закладі вищої освіти. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. 2020. Вип. 2 (47). С. 100–104.  URL. : https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.100-104


29. Meshko H Meshko O. Prevention of bullying in secondary schools . Social work and education. Ternopil-Aberdeen, 2020. Vol. 7, n. 4. P. 524-–34. DOI: https://doi.org/10.25128/2520-6230.20.4.10


30. Мешко Г. М., Мешко О. І. Формування саногенного мислення як технологія забезпечення професійного здоров’я майбутніх учителів. Педагогічний альманах : збірник наукових праць. Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2020. Вип. 46. С. 68–74 DOI: https://doi.org/10.37915/pa.vi46.114


31. Мешко Г. М., Мешко О. І. Збереження і зміцнення професійного здоров’я вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти. Педагогічний альманах : збірник наукових праць. Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2021. Вип. 47. С. 88–95. DOI: https://doi.org/10.37915/pa.vi47.155 


32. Мешко Г. М., Мешко О. І. Формування професійної відповідальності майбутніх учителів. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота».  Ужгород : Ужгородський нац. ун-т, 2021. Вип. 2(49). С. 103–106. DOI: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.49.103-106


33. Мешко Г. М., Мешко О. І. Формування soft skills студентів непедагогічних спеціальностей у процесі вивчення курсу «Педагогіка». Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота».  Ужгород : Ужгородський нац. ун-т, 2021. Вип.1(48). С. 267–271. DOI: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.267-271


34. Meshko H.. V. Habrusieva N., A. Kryskov A. Research of professional responsibility of students of technical specialities by means of information and communication technologies  Journal of Physics: Conference Series Vol. 1840, Issue 1. URL. : https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85103501852&origin=resultslist  Scopus


35. Trubavina I., Dotsenko S., Naboka O., Chaikovskyi M., Meshko H. Developing digital competence of teachers of Humanitarian disciplines in the conditions of COVID-19 quarantine measures. Journal of Physics: Conference Series: Vol. 1840, Issue 1. URL. : https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85103480694&origin=resultslist Scopus,


36. Meshko H., Meshko O., Trubavina, I.  Study of the Emotional Well-Being of Students in the Process of Education in the Modern School, Journal of Intellectual Disability – Diagnosis and Treatment, 2021. Vol. 9. No. 4. P. 381–389. DOI: https://doi.org/10.6000/2292-2598.2021.09.04.5  Scopus


37. Tereshchuk, G., Meshko, H., Meshko, O., Prochazka, M., & Radchuk, H. The problem of preserving and strengthening the occupational health of the teacher: a historical aspect. SHS Web of Conferences. Volume 104, 01003, 2021. DOI: https://doi.org/10.1051/shsconf/202110401003  Web of Science.


38. Мешко Г.М., Мешко О.І. Управління процесом формування соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі закладу дошкільної освіти. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2022. Випуск 1(50). С. 186–190. DOI: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.186-190


39. Мешко Г., Габрусєва Н. Методика дослідження професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей. Наука і техніка сьогодні. Сер.: Педагогіка. 2022. № 5 (5).  С. 353–366.  DOI : https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-5(5)-353-36


40. Meshko H. M., Meshko O. I., Habrusieva, N.V. The Impact of the War in Ukraine on the Emotional well-being of Students in the Learning Process. Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment, 2023, 11(1), pp. 55–65. DOI https://doi.org/10.6000/2292-2598.2023.11.01.7 Scopus


41. Мешко Г. М, Мешко О. І. Професійна успішність учителя нової української школи як компонент професійної підготовки. Суспільство та національні інтереси. 2024. № 4(4). С. 532-545. DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1572-2024-4(4)-532-545


42. Мешко О.І., Мешко Г.М. Резильєнтність як чинник професійного благополуччя педагога. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2025. № 2(48). С. 1627-1637. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-2(48)-1627-1637


43. Мешко Г.М., Мешко О.І. Професійна спрямованість як аксіологічна основа становлення професійно-педагогічної позиції особистості майбутнього педагога. Наукові інновації та передові технології (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»). 2025. № 2(42). С. 2080-2089. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2025-2(42)-2080-2089


Menu
Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси