Кравець Володимир Петрович
Доктор педагогічних наук
Професор, дійсний член (академік) НАПН України
Радник ректора університету
Професор кафедри педагогіки та менеджменту освіти
e-mail: kravets@tnpu.edu.ua
Профілі:
ORCID
ResearchGatе
ResearcherID
Працював учителем математики СШ № 14 м. Тернополя.
У 1971 р. розпочав науково-педагогічну роботу в Тернопільському педагогічному інституті асистентом кафедри математичного аналізу.
З 1975 р. до 1978 р. навчався в аспірантурі науково-дослідного Інституту педагогіки Міністерства освіти Української Радянської Соціалістичної Республіки.
У 1978 році в спеціалізованій вченій раді НДІ педагогіки захищена кандидатська дисертація на тему «Проблема єдності знань та поведінки в моральному вихованні учнів».
У 1982 році присвоєно вчене звання доцента кафедри педагогіки.
З 1983р. до 1985р. – декан фізико-математичного факультету Тернопільського державного педагогічного інституту.
З 1985р. до 1990р. – проректор з навчальної роботи Тернопільського державного педагогічного інституту.
З 1990 р. – ректор Тернопільського державного педагогічного інституту (тепер Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка).
З 1994 року – професор кафедри педагогіки.
У 1997 р. – захистив докторську дисертацію на тему «Теорія і практика підготовки учнівської молоді до сімейного життя».
З 1997 р. – заслужений працівник народної освіти України.
З 1999 р. - член-кореспондент Академії педагогічних наук України.
В 2010 р. обраний дійсним членом (академіком) Національної Академії педагогічних наук України.
З грудня 2017 року працює на посаді радника ректора університету.
В. П. Кравець – фахівець у галузі теорії та історії педагогіки. Протягом останніх 20 років наукова діяльність присвячена проблемам дошлюбної підготовки учнівської молоді, реалізації гендерного підходу у вихованні.
Обраний академіком Міжнародної Слав’янської академії освіти ім. Я.А. Коменського (2004 р.), почесним доктором Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди (2012 р.).
Професор В. П. Кравець здійснює значну науково-педагогічну діяльність: під його керівництвом захищено 2 докторські дисертації, 18 кандидатських дисертацій з проблем теорії виховання та історії педагогіки, він очолює спеціалізовану вчену раду із захисту докторських і кандидатських дисертацій у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка, є членом редакційних колегій низки фахових видань.
В. П. Кравець – відомий громадський діяч.
З 2003 р. по 2017 р. він член Президії НАПНУ,
з 2004 р. до 2018 р. – член атестаційної колегії МОН України,
з 2005 р. по 2018 р. – голова ради ректорів ВНЗ ІІІ–ІV рівнів акредитації Тернопільщини;
з 2007 р. до 2012 р. – позаштатний консультант Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, член президії спілки ректорів ВНЗ України,
з 2010 р. по 2016 р. – член Комітету з присудження державних премій в галузі освіти.
Викладав курси історії педагогіки, етики та психології сімейного життя, ґендерної педагогіки, історії ґендерної педагогіки, підготовки учнівської молоді до сімейного життя на різних факультетах Тернопільського педагогічного університету (1971-2018 рр.).
Наукова робота:
Під науковим керівництвом професора Кравця В.П. було зреалізовано науковий проект «Психологія статі та сексуальності» (фонд «Відродження»), науковий проект «Підтримка та збереження репродуктивного здоров’я дітей-сиріт, планування родини», проведено низку наукових конференцій зі статусом Міжнародних та Всеукраїнських з ґендерної проблематики та збереження репродуктивного здоров’я.
З 2001 року здійснював наукове керівництво держбюджетними темами, що фінансувалися Міністерством освіти та науки України:
- 2001–2002 рр. – «Психолого-педагогічні основи підготовки майбутніх педагогів до статевого виховання дітей та юнацтва як передумови формування особистості сім’янина».
- 2003–2006 рр. – «Ґендерна соціалізація дитини та виховання ґендерної рівності дітей та юнацтва».
- 2008–2011 рр. – «Ґендерні компетенції в освітньо-професійному зростанні молоді» (№0109U002308)
- 2009 р. – «Ґендерна освіта та виховання: перспективи розвитку» (№0106U002384)
- 2012–2014 рр. – «Ґендерно-освітні технології у гуманітарному знанні: досвід і перспективи» (№0112U000276)
- 2015–2017 рр. – «Реалізація ґендерного підходу в освітньо-виховний простір “навчальний заклад – родина - громада” в контексті європейської моделі демократії» (№0115U000193)
- З 2008 року керівництво центром ґендерної освіти та виховання учнівської та студентської молоді НАПН України та ТНПУ ім. В. Гнатюка
- З 2013 року патронат проекту Tempus «ELITE» – Education for Leadership, Intelligence and Talent Encouraging ( Освіта для лідерства, інтелігентності та розвитку таланту).
званням «Заслужений працівник освіти України» (1997 р.),
орденами «За заслуги» Ш ступеня (2008 р.) та ІІ ступеня (2014 р.),
Почесною грамотою Кабінету Міністрів України (2010 р.),
Почесною грамотою Верховної Ради України (2017 р.),
Почесною Грамотою ЦК Профспілки працівників освіти України,
нагрудним знаком МОН України «Петро Могила» (2007 р.),
відзнакою Міністерства внутрішніх справ України «За сприяння органам внутрішніх справ» (2006 р.),
медалями НАПН України «Костянтин Ушинський» (2007 р.), «Григорій Сковорода» (2012 р.) та «Володимир Мономах» (2017 р.),
численними грамотами МОН України, Тернопільської обласної державної адміністрації та обласної ради.
Визнавався «Людиною року» в м. Тернополі (2001 р.).
У 2015 році увійшов до складу 100 кращих тернополян.
У 2016 році отримав звання «Почесний громадянин міста Тернополя».
Нагороджений медаллю «За жертовність та любов до України» Української православної церкви Київського Патріархату та Відзнакою Президії Федерації Футболу України.
40.Krawets V. The problems of sexual socialization in the works of A. Makarenko / V. Kravets // Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie «Inovatívny výskum v oblasti vzdelávania a sociálnej práce», Vysoká škola Danubius, Sládkovičovo, 2017. – S. – 23–26.
41.Кравець В.П. Особливості формування професійної самосвідомості фахівців соціальної сфери в умовах євроінтеграції: ґендерний ракурс / В.П.Кравець // Сучасні підходи до формування професійної самосвідомості фахівців соціальної сфери в умовах реалізації гендерної політики в Україні : матеріали регіональної науково-практичної конференції (Харків, 23 березня, 2017 р.). – Харків, 2017. – С. 11–16.
42.Кравець В.П. Сексуальна педагогіка як інновація у вищій школі / В.П.Кравець // Матеріали ІV міжвузівського науково-практичного семінару «Ґендерні студії» (Луцьк, 5 квітня 2017 р.). – Луцьк, 2017. – С. 21–23.
43.Кравець В.П. Сексуальна педагогіка як нова галузь педагогічних знань / В.П.Кравець // Гендер. Екологія. Здоров’я: матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції (Харків, 20–21 квітня 2017 р.). – Харків : ХНМУ, 2017. – С. 195–196. – С. 7–9.
44.Кравець В.П. Теоретичні проблеми сексуальної педагогіки в Україні/ В.П.Кравець // Гендерна парадигма освітнього простору ; за заг. ред. Дороніної Т. О. – Кривий Ріг : ВЦ КГПІ ДВНЗ «КНУ», 2017. – №5 (1). – C.27–33.
45.Кравець В.П. Павло Блонський – засновник сексуальної педагогіки / В.П.Кравець // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка, №2 , 2017. – С.24–32.
46.Кравець В.П. Проблеми сексуальної соціалізації школярів у вітчизняній історії педагогіки ХХ століття / В.П.Кравець // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. – 2017. – №3. – Серія: Педагогіка.
47.Кравець В.П. Особливості ставлення до сексуальності та кохання у середньовічній Європі та Київській Русі: порівняльний аспект/ В.П.Кравець // Україна-Європа-Світ. Міжнародний збірник наукових праць. Серія: Історія, міжнародні відносини. –Тернопіль : ТНПУ, 2017 – Вип. 19. – С.359–367.
48.Кравець В.П. Трансформація сексуальних цінностей на сучасному етапі розвитку України / В.П.Кравець // Україна-Європа-Світ. Міжнародний збірник наукових праць. Серія: Історія, міжнародні відносини. – Вип. 20. – Тернопіль : ТНПУ, 2017.