Радченко Ольга Яківна
Кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти
e-mail: yan.olga1208@gmail.com
Профілі:
Народилася у м. Кременці Тернопільської обл. У 1994 році закінчила Тернопільську загальноосвітню школу № 9 із золотою медаллю. У 1999 році з відзнакою закінчила Тернопільський державний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка за спеціальністю «Початкове навчання і образотворче мистецтво». З 1999 по 2000 рік працювала вихователем групи продовженого дня ДНЗ № 32 м. Тернополя. З 2000 року працювала вчителем початкових класів у загальноосвітній школі I–III ступенів № 30 м. Тернополя. У 2002-2005 рр. навчалася у аспірантурі Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. У 2006 р. в Інституті педагогіки АПН України захистила кандидатську дисертацію «Формування у молодших школярів уміння працювати з підручником» зі спеціальності 13.00.09 – теорія навчання. З листопада 2005 р. – асистент, з 2008 р. – викладач, а з 2014 року – доцент кафедри.
Досвід наукової та науково-педагогічної діяльності 16 років.
Стажування у Житомирському державному університеті імені Івана Франка (2018 рік). Тема стажування: «Підвищення ефективності викладання педагогічних дисциплін».
Коло наукових інтересів: формування у молодших школярів уміння працювати з підручником; підготовка майбутніх учителів до організації роботи з підручником. Автор 20 публікацій із окресленої проблеми. Є членом науково-дослідної лабораторії шкільного підручника.
Основні публікації:
1. Кодлюк Я.П., Янченко О.Я. Робота з підручником на уроках у початковій школі (навчально-методичний посібник). Посібник для вчителя початкової школи / За ред. О.Я.Савченко. К.: Наш час, 2009. 104 с.
2. Радченко О. Я. Інноваційні технології як складова освітнього середовища сучасного закладу освіти. Актуальні проблеми управління закладами освіти в контексті стратегії модернізації освітньої галузі: колективна монографія / за загальною редакцією В. П. Кравця, Г. М. Мешко. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. С. 70-83.
3. Радченко О. Я. Шляхи формування творчої особистості майбутнього педагога у процесі вивчення педагогічних дисциплін Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах № 66 (2019). С.157-163.
4. Радченко О. Я., Вихор С. Т. Підготовка вчителя до використання електронного підручника в навчальному процесі. Матеріали міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Професійна компетентність учителя Нової української школи: формування, розвиток та удосконалення». Тернопіль: ТНПУ. 2020. С. 72-75.
5. Радченко О. Я. Педагогічне стимулювання професійного зростання як управлінська проблема. Розвиток професіоналізму сучасного педагога в постнекласиній парадигмі. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. м.Черкаси, 9-10 квітня 2019 р. Черкаси: Видавець Гордієнко Є.І. С. 44-46.
6. Радченко О. Я. Управління процесом формування іміджу педагога дошкільного закладу. Парадигмальна модель керівника сфери освіти у контексті євроінтеграційних процесів: Матеріали Міжнародного форуму управлінської діяльності (18-19 травня 2019 року, ) м. Тернопіль. Тернопіль: КРОК, 2019. С.141-143.
7. Радченко О. Я. Розвиток пізнавальних процесів молодших школярів засобами підручників. Педагогічний альманах: Збірник наукових праць / редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2015. Випуск 28. С. 45 – 52.
8. Радченко О.Я. Формування у молодших школярів уміння працювати з підручником: підготовка вчителя. Вісник Черкаського університету (Серія: Педагогічні науки). 2013. № 34 (287). С. 98–103.
9. Радченко О.Я. Організація роботи з ілюстративним матеріалом підручника. Імідж сучасного педагога. 2012. № 7 (126). С. 25–28.
10. Янченко О.Я. Проблема діагностики рівня сформованості вміння працювати з підручником. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного університету. Серія педагогічна. Випуск ХІІІ. Кам’янець-Подільський: ФОП Сисин О. В., 2007. С. 175–181.
11. Янченко О.Я. Спрямованість підручників для початкової школи на формування вміння вчитися. Проблеми сучасного підручника: Зб. наук. пр. / Ін-т педагогіки АПН України; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. Луцьк: РРВ «Вежа» Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2007. Вип.7. С. 77–86.