Бойко Марія Миколаївна 


Бойко Марія Миколаївна


Кандидат педагогічних наук


Доцент кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти 


Керівник центру доуніверситетської підготовки


e-mail: mariyaboykodek@gmail.com


Профілі:

     Google Scholar  

     ORCID 
     ResearchGatе 
     ResearcherID
     Scopus



Народилася 27 серпня 1972 р. у смт. Козова Тернопільської області.


У 1989 р. закінчила Козівську середню школу № 1 зі срібною медаллю.


Досвід роботи


У 1994 р. закінчено з відзнакою Тернопільський державний педагогічний інститут за спеціальністю «Педагогіка і методика початкового навчання і музика».


З 1994 р. по 1995 р. – інструктор зі соціального захисту студентів у профспілковій організації університету.


З 1996 р. по 1998 р. навчання в аспірантурі Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.


У 1999 р. захищено кандидатську дисертацію на тему «Формування музично-естетичних орієнтацій  молодших школярів в умовах сім’ї», подану на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 «Теорія та історія педагогіки».


У 2004 р. присвоєно вчене звання доцента кафедри педагогічної майстерності та освітніх технологій Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.


З 2017 р. по 2019 р. – докторантка кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.


З 2004 р. по теперішній час – доцент кафедри педагогіки та методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. 


Сфера наукових інтересів


Проблеми менеджменту та забезпечення якості вищої освіти, упровадження сучасних технологій управління якістю підготовки майбутнього вчителя, педагогічна майстерність та саморозвиток викладача вищої школи. Авторка понад 70 наукових праць.


Очолює комісію з внутрішнього забезпечення якості освіти ТНПУ; експерт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти; розробниця інституційної моделі системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в ТНПУ, яку впроваджують інші ЗВО України; співавторка курсу «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів» на платформі Prometheus; авторка програм навчальних дисциплін «Менеджмент в освіті», «Системи управління якістю та конкурентноспроможністю закладу освіти», «Самоменеджмент».


З 2001 р. по теперішній час очолює Центр доуніверситетської підготовки ТНПУ, проводить активну профорієнтаційну роботу, налагоджує співпрацю університету з освітніми закладами України та зарубіжжя. 


З 2019 р. є керівницею Бюро кар’єри ТНПУ, активно залучає до підготовки майбутніх фахівців зовнішніх та внутрішніх стейкголдерів, сприяє налагодженню взаємодії ТНПУ з ринком праці.


Участь у проєктах


У 2015 р. – учасник проєкту «Прогресивне управління університетом» (Україна–Чехія, університет Масарика, м. Брно).


З 2016 р. по 2019 р. – координатор проєкту сприяння академічній доброчесності в Україні (Strengthening Academic Integrity in Ukraine Project, SAIUP).


У 2018 р. – учасник проєкту «Інноваційний університет і лідерство. Фаза IV. Комунікаційні стратегії та відносини університет-школа», організованого за підтримки Міністерства науки і вищої освіти Республіки Польща, Міністерства освіти і науки України та під почесним патронатом Фундації польських ректорів – Інституту суспільства знань (Варшавський університет, Ягелонський університет, Фундація Artes Liberales, «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики», Спілки ректорів вищих навчальних закладів України).


З 2020 р. по 2022 р. – координатор проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» (Academic Integrity and Quality Initiative – Academic IQ).


Нагороди та відзнаки


Грамота Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка (2010 р.), Подяка міського голови м. Тернополя (2015 р.), Грамота управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації (2016 р.), Подяка МОН України (2017 р.), Грамота МОН України (2018 р.), Почесна грамота Кабінету Міністрів України (2019 р.), Нагрудний знак «Відмінник освіти» (2020 р.), Грамота Верховної Ради України (2023 р.)


Основні публікації


Монографії

1. Бойко М. М. Координаційні функції і компетенції викладачів. Управлінські компетенції у професійній діяльності викладача: / редкол. : В. П. Андрущенко, Г. О. Нестеренко, Є. О. Ємельяненко та ін. Київ : Аграр Медіа Груп, 2015. С. 184–197.


2. Бойко М. М. Якість професійної підготовки майбутнього вчителя як інформаційна детермінанта системи вищої освіти в Україні. Edukacja obywatelska dorosłych a społeczeństwo obywatelskie / redakcja naukowa Dorota Gierszewski, henryk A. Kretek. Racibórz : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Raciborzu, 2015. S. 264–271..


3. Бойко М. Управління якістю професійної підготовки майбутнього вчителя в контексті вимог нової української школи. Підготовка майбутніх фахівців початкової та дошкільної освіти: стратегії реформування : колективна монографія / за ред. В. В. Чайки, О. І. Янкович. Тернопіль, 2019. С. 128–136. 


Публікації у виданнях, які включено до міжнародних наукометричних баз Scopus, Web of Science.


4. Boiko M., Henseruk H., Buyak B., Kravets V., Tereshchuk H. Digital transformation of the learning environment in the university. Innovative Educational Technologies, Tools and Methods for E-learning Scientific Editor Eugenia Smyrnova-Trybulska “E-learning”: monograph. 2020. Vol. 12. P. 325–335. 


5. Boyko M., Petryshyna O. Communicative management in present-day university. SHS Web of Conferences 104, 02012 (2021). P. 1–6. 


6. Boyko M., Turko O., Dluhopolsky O., Henseruk H. The Quality of Training Future Teachers during the COVID-19 Pandemic: A Case from TNPU. Education Sciences. 2021. Issue 11. 13 р. 


7. The Teacher in the System of Developing Students’ Digital Competence / H. Henseruk, M. Boyko, H. Tereshchuk at al. E-learning in the Time of COVID-19 : Scientific Editor E. Smyrnova-Trybulska. Katowice; Cieszyn : STUDIO NOA for University of Silesia in Katowice, 2021. Vol. 13. P. 238–248. 


8. Boyko M., & Butsyk I. Student’s innovative competence as a priority direction of educational management. Revista Tempos e Espaços em Educação. 2022. v. 15 (34). P. 1–14. 


9. Boyko M., Henseruk H.& Henseruk Y. Preparation of Future Humanities Teachers for the Use of Stem Technologies in Professional Activities. E-learning in the Transformation of Education in Digital Society : Scientific Editor Eugenia Smyrnova-Trybulska. “E-learning”, 14, Katowice–Cieszyn 2022, Р. 242–256. 


10. Boyko M., Turko O., Olender T., Petryshyna O., Rozhko-Pavlyshyn T.Formation of Preschoolers' Communicative Competence in the Conditions of Inclusive Education. Journal of Education Culture and Society . 2022. №13 (1). Pp. 239–255.


Публікації в наукових виданнях іноземних держав


11. Бойко М. М. Педагогічні технології з погляду діахронії. Diachronia w badaniach nad językiem i w dydaktyce shkoły wyżshej. Rozprawy komisji językowej. Część 1. Tom LI. – Łódź: Łódzkie Towarzystwo Naukowe, 2006. S. 27–38. 


12. Бойко М. М. Моніторинг в системі управління якістю освіти в педагогічному університеті. Perspektywy rozwoju organizacji w świetle paradygmatów zarządzania i finansów. 2017. № 13. С. 91–100. 


13. Boyko M. Criteria and indicators of quality assessment of future professionals training in the system of Ukrainian higher education. Journal of Education. Health and Sport. 2019. Vol. 9, no. 11. P. 323–330. 


14. Bojko M. Interaction between higher education and the lab our market: experience and prospects. Knowledge, Education, Law, Management. 2020. № 2 (30). P. 10–17. 


15. Boyko M. Self-management in the training of future teachers: content and technologies. The scientific heritage. 2020. No 48. P. 16–20. 


16. Boyko M., Dluhopolskyi O. Academic integrity in Ukrainian universities MEST Journal. 2021. Vol. 9, No. 2. P. 1–6. DOI: 10.12709/mest.09.09.02.01 


17. Bodnar O., Boyko M., Horishna O., Naumchuk V. Conceptual essence of change of management models in the educational environment: theory and practice. Applied Linguistics Research Journal. 2021. № 5(8). P. 25–35. DOI: 10.14744/alrj.2021.75547 


18. Communication in Developing Digital Competence of Future Professionals / H. Henseruk, M. Boyko, H. Tsepeniuk. International Conference on New Trends in Languages, Literature and Social Communications (ICNTLLSC 2021). Atlantis Press, 2021. P. 158–165. 



Статті в наукових фахових виданнях України

19. Бойко М. М. Реалізація гуманістичного підходу в педагогічній технології. Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : зб. наук. пр. / редкол.: Т. І. Сущенко (відп. ред.) та ін. Київ–Запоріжжя. 2002. Вип. 23. С. 21–26.


20. Бойко М. М. Використання інтерактивних методик для активізації пізнавальної діяльності студентів під час вивчення курсу «Основи педагогічної майстерності». Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Сер. Педагогіка і психологія. 2002. Вип. 6. С. 116-118. 


21. Бойко М. М. Особливості викладання навчальної дисципліни «Основи педагогічної майстерності» в умовах кредитно–модульної системи підготовки фахівців. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер. Педагогіка і психологія. 2006. Вип. 11, ч. 2. С. 3–10.


22. Бойко М. М. Підготовка майбутнього вчителя до використання інтерактивних технологій навчання у професійній діяльності. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2007. Вип. 19. С. 116–122.


23. Бойко М., Мартинюк О. Метод проектів в структурі інформаційних технологій. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. 2008. №8. С. 118–120. 


24. Бойко М. М. Удосконалення професійної майстерності викладача вищої школи в контексті вимог Болонського процесу. Вісник Львівського університету. Сер. педагогічна. 2009. Вип. 25, ч. 3. С. 218–223.


25. Бойко М., Млинко В. Інноваційні процеси в педагогічній діяльності. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. 2009. № 5. С. 10–14. 


26. Бойко М. М. Проблеми професійного самовизначення випускника сучасної школи: результати діагностичного дослідження. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2014. № 1. С. 231–236. 


27. Бойко М. М. Система внутрішнього забезпечення якості освіти в педагогічному університеті. Гуманітарний вісник ДНВЗ «Переяслав-Хмельницький» Державний педагогічний університет ім. Г. Сковороди. 2015. дод.1 до Вип. 36, т. 2 (62). Темат. вип. «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». С. 46–59.


28. Бойко М. М. Програмно-цільовий підхід до управління професійною підготовкою майбутнього вчителя. Зб. наук. праць Херсонського державного університету. Педагогічні науки. 2016. № 73, Вип. LXXIII. том І. С. 77–81..


29. Бойко М. М. Технологія SWOT-аналізу в управлінні якістю підготовки майбутнього вчителя у педагогічному університеті. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. 2018. №2. С. 13–21. 


30. Бойко М. М. Інституційна модель системи управління якістю освітньої діяльності в педагогічному університеті. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. 2018. №3. С. 6–14. 


31. Бойко М. М. Управління якістю підготовки майбутнього фахівця в контексті європейського виміру вищої освіти. Наукові записки : зб. наук. статей Нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова. 2019. Вип. СХХХVІІ (137). С. 23–32. 


32. Бойко М. М. Студентоцентроване навчання в процесі управління якістю професійної підготовки майбутнього вчителя. ScienceRise: Pedagogical Education. 2019. № 4 (31). С. 42–46. 


33. Бойко М. М. Академічна доброчесність в освітньому процесі педагогічного університету: управлінський аспект. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. 2020. № 1. С. 8–12. 


34. Бойко М. Зарубіжний досвід управління якістю вищої педагогічної освіти. Adaptive Management: Theory and Practice. Ser. Pedagogics. 2021. Вип. 21, т. 11. 


35. Бойко М. Підготовка майбутнього вчителя в умовах парадигмальних змін. Імідж сучасного педагога. 2021. Вип. 6. С. 28–31. 


36. Бойко М. М., Генсерук Г. Р., Мартинюк С. В. Цифрові інструменти комунікації в освітньому процесі закладу вищої освіти. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Педагогіка. 2022. № 1. С. 31–39. DOI: 10.25128/2415-3605.22.1.4 


37. Бойко М. М. Функції управління якістю професійної підготовки майбутнього вчителя в педагогічному університеті. Імідж сучасного педагога. 2023. № 5 (212). Тема Незламність української освіти в умовах війни. С. 77–86. 


38. Бойко М. М. Концептуальна модель управління якістю професійної підготовки майбутнього вчителя в педагогічному університеті. Електронне наукове фахове видання «Адаптивне управління: теорія і практика». Серія «Педагогіка». Випуск 17(33), 2023. 








Menu
Приймальна комісія
Тел. (098) 416-65-93 Тел. (063) 952-00-05 Тел. (0352) 53-39-58
Email: pk@tnpu.edu.ua
Офіційна скринька
Email: info@tnpu.edu.ua

Гаряча лінія
Тел. (0352) 43-58-80 Email: pravo@tnpu.edu.ua
Ресурси