кандидат філологічних наук,
e-mail: lupak@elr.tnpu.edu.ua
Профілі:
Народилася 5 липня 1965 року в м. Кременці Тернопільської області.
У 1982 р. закінчила ЗОШ №
У 1987 р. закінчила з відзнакою факультет підготовки вчителів початкових класів із додатковою спеціальністю «музика» ТДПІ імені Я. Галана.
У 2000 р. закінчила факультет післядипломної освіти за спеціальністю – вчитель української мови і літератури, вчитель зарубіжної літератури ТПДІ ім. Я. Галана. З 1987 по 1999 рр. — вчитель початкових класів у СШ № 12.
1999 — 2004 рр. — вчитель укр. мови вищої категорії, заступник директора з навчально-виховної роботи у школі №3 м. Тернополя.
У 2003 р. вступила в аспірантуру Тернопільського державного педагогічного університету.
З 2004 р. працює на кафедрі педагогічної майстерності та освітніх технологій.
У 2007 р. захистила кандидатську дисертацію на тему: «Художня та літературно-музична інтерпретації образу Мазепи», здобула науковий ступінь кандидата філологічних наук, а згодом – вчене звання доцента кафедри педагогічної майстерності та освітніх технологій Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка.
У 2010 році отримала диплом доктора філософії.
У 2021 році захистила докторську дисертацію на тему: "Теорія і практика формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей на засадах інтермедіальної технології" (13.00.04 - теорія і методика професійної освіти) та отримала диплом доктора педагогічних наук.
Провідною темою діяльності є дослідження проблеми діалогу як феномена культури. Розглядаючи концепцію діалогу культур у сучасній системі освіти, акцентує на необхідності збереження національної ідентичності в новому міжкультурному просторі в процесі формування ментальної культури особистості. Н. Лупак – автор 60 наукових праць, 6 монографій, 5 науково-методичних посібників.
Стажування
1. Київський національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (кафедра педагогічної творчості) з 28.11.2013 – 15.05.2014 рр.
2. Східно-європейський інститут психології (Україна-Франція), інститут проблем виховання НАПН України з 23.05.2016 – 26.05.2016 рр.
3. Східно-європейський інститут психології (Україна-Франція), інститут проблем виховання НАПН України з 18.05.2017 – 21.05.2017 рр.
4. Східно-європейський інститут психології (Україна-Франція), інститут проблем виховання НАПН України з 23.11.2017 – 25.11.2017 рр.
5. Інститут міжнародного академічного та наукового співробітництва (IIASC) з 02.08.-09.08.2019 рр.
Сфера наукових інтересів
Мистецький діалог в освіті, інноваційні практики викладання, інтермедіальні технології.
Відзнаки
Грамота університету за особливі заслуги у педагогічній діяльності 2013 р.
Грамота університету за особливі заслуги у педагогічній діяльності 2020 р.
Основні публікації
1. Лупак Н. М. Роль синтезу мистецтв і компаративного дискурсу в літературній рецепції образу Мазепи. Тернопіль: Монографія. Міжнаціональні горизонти і компаративістичний дискурс сучасних літературознавчих студій. 2005. С. 157-165.
2. Лупак Н. М. Контрапункт як музичний термін та його компаративістичне наповнення. Тернопіль Ред.-вид. відділ ТНПУ, 2006. – С. 225 – 230.
3. Лупак Н. М. Семантико-смислові зміщення музичної термінології в епопеї Б. Лепкого „Мазепа”. Житомир: Ред.-вид. відділ ЖДУ, 2006. – № 26. С. 151-154.
4. Лупак Н. М. Конфлікт інтерпретацій у літературно-музичному просторі // Герменевтика і проблеми літературознавчої інтерпретації. Монографія. Тернопіль: Ред.-вид. відділ ТНПУ, 2006. – С. 95-123.
5. Лупак Н. М. Літературно-музичні контакти у зоні взаємодії художніх мов різних мистецтв. Миколаїв: Вид.-во МДГУ ім.. П. Могили, 2006, – С. 144-150.
6. Лупак Н. М. Музичність літератури кінця ХІХ – поч.. ХХ століття (у творчості „молодомузівців”). Чернівці: Вид.-во Рута, 2006. – Вип.. 71 С. 64-75
7. Лупак Н. М. Лейтмотив як спосіб організації літературного і музичного простору. Зб. наукових праць. Вип.. ХVІІ / Ред. кол. Я.О. Поліщук та ін. – Рівне: РДГУ, 2007. – 226
8. Лупак Н. М. Літературно-музичне буття образу Мазепи. Монографія Тернопіль: Карт-Бланш, 2007. – 200с.
9. Лупак Н. М. Інтермедіальність як педагогічна проблема. Сборник научных трудов по материалам Международной научно-практ. конф. «Научные исследования и их практическое применение. Современное состояние и пути развития». Т.
Педагогика, психология и социология. – Одесса: Черноморье, 2008.
10. Лупак Н. М. Особистісна спрямованість мистецької освіти (культурологічний аспект). Збірник наукових праць. Теоретичний та науково-методичний часопис: Вища освіта України. – № 3. – Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». – К.: Гнозис, 2008.
11. Лупак Н. М. Формування компетентностей вчителя мистецьких дисциплін. Збірник наукових праць: «Проблеми сучасної педагогічної освіти». Серія: Педагогіка і психологія. – Ялта: РВВ КГУ, 2008.
12. Лупак Н. М. Вербальний опис музичного тексту як елемент художнього аналізу. Наукові праці. Серія; педагогіка, психологія і соціологія. – Донецьк: ДНТУ, 2009. – Вип. 6 (160).
13. Лупак Н. М. Мистецький діалог в освіті. Людинознавчі студії: Збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Ред. Кол. Т. Біленко, М. Чепіль та ін. – Вип. 19. Педагогіка. – Дрогобич: ДДПУ, 2009.
14. Лупак Н. М. Педагогічна майстерність. Тести. Навчальний посібник для студентів педагогічних вищих навчальних закладів. Тернопіль: Підручники і посібники, 2009. – 96 с.
15. Лупак Н. М. Концепція діалогу культур у сучасній системі освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2010.
16. Лупак Н. М. Використання ігрових моделей у педагогічній практиці. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Серія: Педагогіка і психологія. – Зб. наук. ст.. – Ялта: РВВКТУ, 2010.
17. Лупак Н. М. Медіакультура як фактор розвитку особистості в умовах глобалізації інформаційного простору. Наукові праці. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. – Донецьк: ДНТУ, 2010.
18. Освітні технології у короткому викладі : навчально-методичний посібник для вчителів, вихователів та студ. пед. закл. освіти / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко, Лупак Н. М. [та ін.]. – [вид допов.]. – Тернопіль : Астон, 2013. – 160 с. – Бібліогр.: с. 151–
19. Лупак Н. М. Зошит для практичних робіт з курсу "Основи педагогічної майстерності". Тернопіль: СПДФО "Калашник Т.Б. 2014. – 104 с.
20. Лупак Н. М. Освітні технології: тести (навчально-методичний посібник). Тернопіль СПДФО Калашник Т.Б., 2014. – 127 с.
21. Лупак Н. М. Педагогічна творчість як наукова (фахова) проблема. Дрогобич: Молодь і ринок, 2014.
22. Лупак Н. М. Освітні технології у схемах і таблицях. Тернопіль: СПДФО «Калашник Т.Б.» 2017. – 130 с.
23. Лупак Н. М. Технологія портфоліо як інструмент педагогічної діагностики. Психологія та педагогіка сучасності: проблеми та стан розвитку науки і практики в Україні: Збірник тез наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, 26-27 серпня 2016 року). – Львів: ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2016. – С. 64-67.
24. Лупак Н. М. Формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецтва: засади інтермедіальної технології: монографія / за наук. ред. Г. В. Терещука. Тернопіль: Підручники і посібники, 2020. 452 с.
25. Лупак Н. М. Інноваційна практика художніх трансформацій: інтермедіальний аспект мистецької освіти. Директор школи, ліцею, гімназії / Спеціальний тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейского освітнього простору». Київ, 2018. Вип 6 (2). Т. II (80). С. 135–149.
26. Лупак Н. М. Педагогічна інноватика у вищій школі в контексті світових тенденцій розвитку освітніх систем. Наукові записки ТНПУ ім. В. Гнатюка. Серія: педагогіка, 2018. Вип. 1. С. 12–19.
27. Лупак Н. М. Інтермедіальні технології в системі мистецької освіти як педагогічна інновація. Педагогічні науки, 2018. Вип. LXXXIV (2). С. 127–132.
28. Лупак Н. М. Комунікативна компетентність майбутніх учителів мистецьких спеціальностей як предмет наукового дослідження. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія: Педагогіка та психологія, 2018. Вип. 2 (8). С. 188– 191.
29. Лупак Н. М. Комунікація як феномен взаємодії у контексті нової парадигми освіти. Наукові записки ТНПУ ім. В. Гнатюка. Серія: Педагогіка, 2018. Вип. 3. С. 37– 47.
30. Лупак Н. М. Синергетичний аспект комунікативної взаємодії суб’єктів освітнього процесу в умовах педагогічного університету. Інноваційна педагогіка, 2018. Вип. 7. С. 121–132.
31. Lupak N. M. Communicative competence of future teachers of artistic disciplines: definition of concept. East European Science Journal, 2019. Вип. 5 (45). С. 50 – 53.
32. Лупак Н.М., Водяний Б.О. Мистецька освіта в Україні: комунікативний аспект. Science Review, 2019. Vol. 8(25). Р. 24–29.
33. Лупак Н. М. Культурносеміотичний, медіатехнологічний, комунікативний підходи у дослідженні поняття «інтермедіальність». Science Review, 2019. Vol. 6 (23). P. 21–27.
34. Lupak N. M. Methodological approaches to the formation of communicative competence of future teachers of artistic disciplines. The European Journal 2 of Humanities and Social Sciences, 2019. Vol. 3. Р. 60–65.
35. Лупак Н. М. Структура комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких дисциплін: сучасний формат. International Academy Journal Web of Scholar: multidisciplinary scientific edition, 2019. Vol 4(34). P. 32–38.
36. Лупак Н. М. Художня комунікація в площині мистецької освіти: теорія, практика, інновації. Мистецтво та освіта: науково-методичний журнал, 2019. Вип. 1(91) С. 6–11.
37. Melnychuk І., Lupak N., Pryshlyak О., Bloshchynskyi І. Media communication in the system of higher education as a modern technological component of students' vocational training. Revista Dilemasconporáneos: Educación, Política y Valores, 2019. Special Edition (VII). URL: https://www.dilemascontemporaneoseducacionpoliticayvalores.com/en/edici%e2%99%80n-2013/year-vii-special-edition-october-2019/ (Web of Science).
38. Lupak N., Kopotun I., Hamsa A., Albul S., Panova S. Creation of Cluster and Tools for Improving the Professional Competence of Future Educators. European Journal jf Educational Research, 2020. Volume 9, Issue 2, 709-716. Scopus / URL: http:// www.eu-jer.com/ (Scopus).
39. Лупак Н. М. Організаційно-педагогічні умови ефективного функціонування інтермедіальної комунікативної діяльності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей у закладах вищої освіти. Vector of modern pedagogical and psychological science in Ukraine and EU countries: Collective monograph. Part 2. Riga: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2020. P. 409 – 426.
40. Лупак Н. М. Сучасні вимоги до вчителя мистецтва. Мистецтво та освіта: науково-методичний журнал, 2020. Вип. 3(97). С. 2–6.
41. Лупак Н. М. Концепція інтермедіальної комунікативної діяльності у системі професійної підготовки майбутніх учителів мистецьких спеціальностей. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: Збірник наукових праць, 2020. Вип. 69. Т. 3. С. 15–20.
42. Лупак Н. М. Інтермедіальна технологія формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецтва: структурно-функціональна модель. International Journal of Innovative Technologies Social Science. №1(22). Warsaw: RS Global Sp.zo.o., 2020. С. 3–9.
43. Лупак Н. М. Інтерактивна модель навчання – важливий засіб створення сприятливого освітнього середовища. Підготовка майбутніх учителів до реалізації державного стандарту початкової загальної освіти: матеріали регіонального науково-практичного семінару (Тернопіль, 29-30 квітня 2013 р.). Тернопіль, 2013. С. 80 –82.
44. Лупак Н. М. Інтерактивні вправи з метафоричними асоціативними картами в педагогічній практиці. Наука та освіта в умовах трансформації суспільства: IV Міжнародна науково-практична інтернет-конференція: тези доповідей: Ч.2 (Дніпро, 28 лютого 2018 р.). Дніпро: НБК, 2018. С. 27–31.
45. Лупак Н. М. Комунікативний аспект мистецької освіти. Стан та перспективи розвитку педагогіки та психології в Україні та світі: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Київ, 31 серпня – 1 вересня 2018 р.). Київ: ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2018. С. 35–36.
46. Лупак Н. М. Синергетична комунікація суб’єктів навчального процесу в умовах сучасної університетської освіти: Modern educational space: the transformation of national models in terms of integration: Conference Proceedings (Leipzig, October 26, 2018). Leipzig: Baltija Publishing, 2018. P. 22–24.
47. Лупак Н. М. Інноваційний підхід до формування комунікативної компетентності сучасного вчителя мистецьких дисциплін. International Multidisciplinary Conference «Key issues of education and sciences: development prospects for Ukraine and Poland» (Stalowa Wola, 20-21 July 2018). Stalova Wola: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2018. P. 143–146.
48. Лупак Н. М. Інтермедіальний аналіз художніх текстів у навчальній діяльності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей. Proceedings of XXIX Internationalscietific conference «Way to science» (Morrisville, October 6, 2018). Morrisville: Lulu Press, 2018. P. 91– 94.
49. Лупак Н. М. Мистецька освіта в інтермедіальному вимірі. Мистецтво у нелінійному просторі: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Тернопіль, 25 жовтня 2018 р.). Тернопіль, 2018. С. 12.
50. Лупак Н. М. Світоглядна функція мистецької освіти. Освіта і наука в умовах глобальних трансформацій: матеріали II Всеукраїнської наукової конференції. Ч. 1. (Дніпро, 26-27 жовтня 2018 р.). Дніпро: СПД «Охотнік», 2018. С.135–136.
51. Лупак Н. М. Впровадження освітніх технологій та інновацій у практику роботи вищих навчальних закладів. Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації: матеріали XXXIV Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Переяслав-Хмельницький, 30 березня 2018 р.). Переяслав-Хмельницький, 2018. Вип. 34. С. 270 – 272. Режим доступу: http://confscientific.webnode.com.ua
52. Лупак Н. М. Медіакомпетентність сучасного вчителя мистецьких дисциплін. Сучасний рух науки: матеріали III Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Дніпро, 1-2 жовтня 2018 р.). Дніпро: міжнародний електронний науково-практичний журнал «Way Science». Режим доступу: https://intscience.wixsite.com/conf
53. Лупак Н. М. Діалоговий характер медіакомунікації в освітньому середовищі. Вплив досягнень психологічних і педагогічних наук на розвиток сучасного суспільства: збірник тез Міжнародної науково-практичної конференції (Харків, 8–9 березня 2019 р.). Харків: «Центр педагогічних досліджень», 2019. С. 45–47.
54. Лупак Н. М. Інтермедіальні аспекти комунікації в площині мистецької освіти. Освіта і наука у мінливому світі: проблеми та перспективи розвитку: матеріали Міжнародної наукової конференції (Дніпро, 29–30 березня 2019). Дніпро: СПД «Охотнік», 2019. С. 176–177.
55. Лупак Н. М. Діалектичний підхід до формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецтва. Інтеграція освіти, науки та бізнесу в сучасному середовищі: літні диспути: матеріали I Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Дніпро, 1–2 серпня 2019). Дніпро, 2019. С. 403–406.
56. Лупак Н. М. Інтермедіальність як феномен художньої інтеграції. Нова українська школа: теорія і практика реалізації інтегрованого підходу: матеріали Міжнар. наук. конф. (Тернопіль, 17–18 травня 2018 р.). Тернопіль: Вектор, 2018. С. 235–238.
57. Лупак Н. М. Педагогічне спілкування в умовах художньо-інтегративного середовища. Актуальні наукові дослідження в сучасному світі: матеріали LVII Міжнародної наукової конференції (Переяслав-Хмельницький, 26-27 січня 2020 р.). Переяслав-Хмельницький, 2020. Вип. 1(57). Ч. 6. С. 93–96.
58. Лупак Н. М. Комунікативна діяльність майбутніх учителів мистецьких дисциплін у педагогічних університетах. Професійна компетентність учителя Нової української школи: формування, розвиток та удосконалення: матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції. (Тернопіль, 22 травня 2020 р.). Тернопіль, 2020. С. 163–165. Режим доступу: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/15781
59. Pryshlyak О, Lupak N. Including intercultural competence in foreing language teaching classroom: readiness of Ukrainian teachers of English. Збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 2019. Вип. 8/40. С. 185–200.
60. Лупак Н. М. Дизайн інтермедіальної комунікації: досвід, творчі пошуки, рефлексії. Навчально-методичний посібник. Тернопіль: СПДФО Калашник Т. Б., 2021.54 с.
61. Лупак Н. М. Інтермедіальні технології в контексті інтегрованої мистецької освіти. Інтегральна система мистецької освіти: етнокультурний напрям розвитку здібностей творчої особистості: колективна монографія. Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. С. 150 - 171.