
e-mail: lupak@elr.tnpu.edu.ua
Профілі:
Короткі біографічні дані
Народилася 5 липня 1965 року в м. Кременці Тернопільської області.
У 1987 р. закінчила з відзнакою факультет підготовки вчителів початкових класів із додатковою спеціальністю «музика» ТДПІ імені Я. Галана.
У 2000 р. закінчила факультет післядипломної освіти за спеціальністю – вчитель української мови і літератури, вчитель зарубіжної літератури ТПДІ ім. Я. Галана. З 1987 по 1999 рр. — вчитель початкових класів у СШ № 12.
1999 — 2004 рр. — вчитель укр. мови вищої категорії, заступник директора з навчально-виховної роботи у школі №3 м. Тернополя.
У 2003 р. вступила в аспірантуру Тернопільського державного педагогічного університету.
З 2004 р. працювала на кафедрі педагогічної майстерності та освітніх технологій. У 2007 р. захистила кандидатську дисертацію на тему: «Художня та літературно-музична інтерпретації образу Мазепи», здобула науковий ступінь кандидата філологічних наук, а згодом – вчене звання доцента кафедри педагогічної майстерності та освітніх технологій Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка.
У 2010 році отримала диплом доктора філософії.
У 2021 році захистила докторську дисертацію на тему: "Теорія і практика формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей на засадах інтермедіальної технології" (13.00.04 - теорія і методика професійної освіти) та отримала диплом доктора педагогічних наук. У 2022 році отримала вчене звання професора кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти.
Провідною темою діяльності є дослідження проблеми діалогу як феномена культури. Розглядаючи концепцію діалогу культур у сучасній системі освіти, акцентує на необхідності збереження національної ідентичності в новому міжкультурному просторі в процесі формування ментальної культури особистості. Досліджує проблему перформативного мистецтва. Н. Лупак – автор 80 наукових праць, 6 монографій, 5 науково-методичних посібників.
Професійна та громадська діяльність
З 2022 р. член спеціалізованої вченої ради Д 58. 053.01 у ТНПУ ім. В. Гнатюка для захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора наук зі спеціальностей 13.00.01 « Загальна педагогіка та історія педагогіки», 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти»
Сфера наукових інтересів
Мистецький діалог в освіті, інноваційні практики викладання, інтермедіальні технології, перформативне мистецтво.
Стажування, підвищення кваліфікації
1. Київський національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (кафедра педагогічної творчості) з 28.11.2013 – 15.05.2014 рр.
2. Східно-європейський інститут психології (Україна-Франція), інститут проблем виховання НАПН України з 23.05.2016 – 26.05.2016 рр.
3. Східно-європейський інститут психології (Україна-Франція), інститут проблем виховання НАПН України з 18.05.2017 – 21.05.2017 рр.
4. Східно-європейський інститут психології (Україна-Франція), інститут проблем виховання НАПН України з 23.11.2017 – 25.11.2017 рр.
5. Інститут міжнародного академічного та наукового співробітництва (IIASC) з 02.08.-09.08.2019 рр.
6. Міжнародне стажування у контексті lll міжнародної програми наукового стажування» Нобелівські Лауреати» (3.12.2021- 20.01.2022)
7. University of Tartu “ EU DIGITAL EDUCATION PLAN AND DIGITAL COMPETENCE FRAMEWORK” ( 10 june 2024 to 14 july 2024)
Відзнаки
1. Грамота університету за особливі заслуги у педагогічній діяльності 2013 р.
2. Грамота університету за особливі заслуги у педагогічній діяльності 2020 р.
3. Подяка міського голови за вагомий внесок у розвиток освіти і науки та з нагоди святкування Дня університету (2023).
4. Грамота Тернопільської обласної ради за плідну науково-педагогічну діяльність ( 2024).
5. Подяка Департаменту культури та туризму, Тернопільської обласної військової адміністрації, Тернопільського обласного методичного центру народної творчості за організацію та керівництво проєкту «Хореографічний перформанс: Ода Незламності» (2024).
Основні публікації
1. Лупак Н. М. Роль синтезу мистецтв і компаративного дискурсу в літературній рецепції образу Мазепи. Тернопіль: Монографія. Міжнаціональні горизонти і компаративістичний дискурс сучасних літературознавчих студій. 2005. С. 157-165.
2. Лупак Н. М. Контрапункт як музичний термін та його компаративістичне наповнення. Тернопіль Ред.-вид. відділ ТНПУ, 2006. С. 225 – 230.
3. Лупак Н. М. Семантико-смислові зміщення музичної термінології в епопеї Б. Лепкого „Мазепа”. Житомир: Ред.-вид. відділ ЖДУ, 2006. № 26. С. 151-154.
4. Лупак Н. М. Конфлікт інтерпретацій у літературно-музичному просторі // Герменевтика і проблеми літературознавчої інтерпретації. Монографія. Тернопіль: Ред.-вид. відділ ТНПУ, 2006. С. 95-123.
5. Лупак Н. М. Літературно-музичні контакти у зоні взаємодії художніх мов різних мистецтв. Миколаїв: Вид.-во МДГУ ім.. П. Могили, 2006, С. 144-150.
6. Лупак Н. М. Музичність літератури кінця ХІХ – поч.. ХХ століття (у творчості „молодомузівців”). Чернівці: Вид.-во Рута, 2006. Вип. 71 С. 64-75
7. Лупак Н. М. Лейтмотив як спосіб організації літературного і музичного простору. Зб. наукових праць. Вип. ХVІІ / Ред. кол. Я.О. Поліщук та ін. Рівне: РДГУ, 2007. 226.
8. Лупак Н. М. Літературно-музичне буття образу Мазепи. Монографія Тернопіль: Карт-Бланш, 2007. 200с.
9. Лупак Н. М. Вербальний опис музичного тексту як елемент художнього аналізу. Наукові праці. Серія; педагогіка, психологія і соціологія. Донецьк: ДНТУ, 2009. Вип. 6 (160).
10. Лупак Н. М. Мистецький діалог в освіті. Людинознавчі студії: Збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Ред. Кол. Т. Біленко, М. Чепіль та ін. Вип. 19. Педагогіка. Дрогобич: ДДПУ, 2009.
11. Лупак Н. М. Педагогічна майстерність. Тести. Навчальний посібник для студентів педагогічних вищих навчальних закладів. Тернопіль: Підручники і посібники, 2009. – 96 с.
12. Лупак Н. М. Концепція діалогу культур у сучасній системі освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2010.
13. Лупак Н. М. Використання ігрових моделей у педагогічній практиці. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Серія: Педагогіка і психологія. Зб. наук. ст. Ялта: РВВКТУ, 2010.
14. Лупак Н. М. Медіакультура як фактор розвитку особистості в умовах глобалізації інформаційного простору. Наукові праці. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Донецьк: ДНТУ, 2010.
15. Освітні технології у короткому викладі : навчально-методичний посібник для вчителів, вихователів та студ. пед. закл. освіти / О. І. Янкович, Л. М. Романишина, М. М. Бойко, Лупак Н. М. [та ін.]. [вид допов.]. Тернопіль : Астон, 2013. 160 с.
16. Лупак Н. М. Зошит для практичних робіт з курсу "Основи педагогічної майстерності". Тернопіль: СПДФО "Калашник Т.Б. 2014. – 104 с.
17. Лупак Н. М. Освітні технології: тести (навчально-методичний посібник). Тернопіль: СПДФО Калашник Т.Б., 2014. 127 с.
18. Лупак Н. М. Педагогічна творчість як наукова (фахова) проблема. Дрогобич: Молодь і ринок, 2014.
19. Лупак Н. М. Освітні технології у схемах і таблицях. Тернопіль: СПДФО «Калашник Т.Б.» 2017. 130 с.
20. Лупак Н. М. Формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецтва: засади інтермедіальної технології: монографія / за наук. ред. Г. В. Терещука. Тернопіль: Підручники і посібники, 2020. 452 с.
21. Лупак Н. М. Інноваційна практика художніх трансформацій: інтермедіальний аспект мистецької освіти. Директор школи, ліцею, гімназії / Спеціальний тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейского освітнього простору». Київ, 2018. Вип 6 (2). Т. II (80). С. 135–149.
22. Лупак Н. М. Педагогічна інноватика у вищій школі в контексті світових тенденцій розвитку освітніх систем. Наукові записки ТНПУ ім. В. Гнатюка. Серія: педагогіка, 2018. Вип. 1. С. 12–19.
23. Лупак Н. М. Інтермедіальні технології в системі мистецької освіти як педагогічна інновація. Педагогічні науки, 2018. Вип. LXXXIV (2). С. 127–132.
24. Лупак Н. М. Комунікативна компетентність майбутніх учителів мистецьких спеціальностей як предмет наукового дослідження. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія: Педагогіка та психологія, 2018. Вип. 2 (8). С. 188–191.
25. Лупак Н. М. Комунікація як феномен взаємодії у контексті нової парадигми освіти. Наукові записки ТНПУ ім. В. Гнатюка. Серія: Педагогіка, 2018. Вип. 3. С. 37– 47.
26. Лупак Н. М. Синергетичний аспект комунікативної взаємодії суб’єктів освітнього процесу в умовах педагогічного університету. Інноваційна педагогіка, 2018. Вип. 7. С. 121–132.
27. Lupak N. M. Communicative competence of future teachers of artistic disciplines: definition of concept. East European Science Journal, 2019. Вип. 5 (45). С. 50 – 53.
28. Лупак Н.М., Водяний Б.О. Мистецька освіта в Україні: комунікативний аспект. Science Review, 2019. Vol. 8(25). Р. 24–29.
29. Лупак Н. М. Культурносеміотичний, медіатехнологічний, комунікативний підходи у дослідженні поняття «інтермедіальність». Science Review, 2019. Vol. 6 (23). P. 21–27.
30. Lupak N. M. Methodological approaches to the formation of communicative competence of future teachers of artistic disciplines. The European Journal 2 of Humanities and Social Sciences, 2019. Vol. 3. Р. 60–65.
31. Лупак Н. М. Структура комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецьких дисциплін: сучасний формат. International Academy Journal Web of Scholar: multidisciplinary scientific edition, 2019. Vol 4(34). P. 32–38.
32. Лупак Н. М. Художня комунікація в площині мистецької освіти: теорія, практика, інновації. Мистецтво та освіта: науково-методичний журнал, 2019. Вип. 1(91) С. 6–11.
33. Melnychuk І., Lupak N., Pryshlyak О., Bloshchynskyi І. Media communication in the system of higher education as a modern technological component of students' vocational training. Revista Dilemasconporáneos: Educación, Política y Valores, 2019. Special Edition (VII). URL: https://www.dilemascontemporaneoseducacionpoliticayvalores.com/en/edici%e2%99%80n-2013/year-vii-special-edition-october-2019/ (Web of Science).
34. Lupak N., Kopotun I., Hamsa A., Albul S., Panova S. Creation of Cluster and Tools for Improving the Professional Competence of Future Educators. European Journal jf Educational Research, 2020. Volume 9, Issue 2, 709-716. Scopus / URL: http:// www.eu-jer.com/ (Scopus).
35. Лупак Н. М. Організаційно-педагогічні умови ефективного функціонування інтермедіальної комунікативної діяльності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей у закладах вищої освіти. Vector of modern pedagogical and psychological science in Ukraine and EU countries: Collective monograph. Part 2. Riga: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2020. P. 409 – 426.
36. Лупак Н. М. Сучасні вимоги до вчителя мистецтва. Мистецтво та освіта: науково-методичний журнал, 2020. Вип. 3(97). С. 2–6.
37. Лупак Н. М. Концепція інтермедіальної комунікативної діяльності у системі професійної підготовки майбутніх учителів мистецьких спеціальностей. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: Збірник наукових праць, 2020. Вип. 69. Т. 3. С. 15–20.
38. Лупак Н. М. Інтермедіальна технологія формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецтва: структурно-функціональна модель. International Journal of Innovative Technologies Social Science. №1(22). Warsaw: RS Global Sp.zo.o., 2020. С. 3–9.
39. Лупак Н. М. Синергетична комунікація суб’єктів навчального процесу в умовах сучасної університетської освіти: Modern educational space: the transformation of national models in terms of integration: Conference Proceedings (Leipzig, October 26, 2018). Leipzig: Baltija Publishing, 2018. P. 22–24.
40. Лупак Н. М. Інноваційний підхід до формування комунікативної компетентності сучасного вчителя мистецьких дисциплін. International Multidisciplinary Conference «Key issues of education and sciences: development prospects for Ukraine and Poland» (Stalowa Wola, 20-21 July 2018). Stalova Wola: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2018. P. 143–146.
41. Лупак Н. М. Інтермедіальний аналіз художніх текстів у навчальній діяльності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей. Proceedings of XXIX Internationalscietific conference «Way to science» (Morrisville, October 6, 2018). Morrisville: Lulu Press, 2018. P. 91– 94.
42. Лупак Н. М. Медіакомпетентність сучасного вчителя мистецьких дисциплін. Сучасний рух науки: матеріали III Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Дніпро, 1-2 жовтня 2018 р.). Дніпро: міжнародний електронний науково-практичний журнал «Way Science». Режим доступу: https://intscience.wixsite.com/conf
43. Pryshlyak О, Lupak N. Including intercultural competence in foreing language teaching classroom: readiness of Ukrainian teachers of English. Збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Педагогіка», 2019. Вип. 8/40. С. 185–200.
44. Лупак Н. М. Організаційно-педагогічні умови ефективного функціонування інтермедіальної комунікативної діяльності майбутніх учителів мистецьких спеціальностей у закладах вищої освіти. Vector of modern pedagogical and psychological in Ukraine and EU countries: Collective monograph. Riga: Izdevnieciba «BaltijaPublishing», 2020. P. 2. P. 409–426.
45. Лупак Н. М. Інтермедіальна технологія формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецтва: структурно-функціональна модель. International Journal of Innovative Technologies In Social Science, 2020. Вип. 1(22). С. 3–9.
46. Лупак Н. М. Концепція інтермедіальної комунікативної діяльності у системі професійної підготовки майбутніх учителів мистецьких спеціальностей. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: збірник наукових праць, 2020. Вип. 69. С. 15–20.
47. Лупак Н. М. Формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецтва: засади інтермедіальної технології: монографія. Тернопіль: Підручники і посібники, 2020. – 450 с.
48 Лупак Н. М. Саморозвиток здобувача освіти в контексті синегретичного підходу та постнекласичної освітньої парадигми. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2021 Вип. 2. С. 13-20. DOI https://10.25128/2415-3605.21.2.2
49. Лупак Н. М. Дизайн інтермедіальної комунікації: досвід, творчі пошуки, рефлексії. Навчально-методичний посібник. Тернопіль: СПДФО Калашник Т. Б., 2021.54 с.
50. Лупак Н. М. Інтермедіальні технології в контексті інтегрованої мистецької освіти. Інтегральна система мистецької освіти: етнокультурний напрям розвитку здібностей творчої особистості: колективна монографія. Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. С. 150 - 171.
51. Лупак Н. М. Технологія постановки запитань у контексті формування критичного мислення особистості: ментальний аспект. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2022 Вип. 1. С. 6-16. DOI https://doi.org./10.25128/2415-3605.22.1.1.
52. Lupak N. Student’s innovative competence as a priority direction of educational management. Revista tempos e espacos educacao
Видавництво: Universidade Federal de Sergipe. Бразилія. 2022. P. 1-14.
ISSN: 1983-6597 / 2358-1425
https://seer.ufs.br/index.php/revtee/article/view/17167
53. Lupak N. Simulation of Educational and Professional Training of Students. Apuntes universitarios/ Видавництво: UNIV Peruanaunion, Перу. Випуск: Vol 12 No 2 (2022). P. 114-132. ISSN^2225-7136 / 2304-0335 https:/apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/1036
54. Лупак Н. Технологія розширеного навчання у контексті євроінтеграції // Формування професійної компетентності майбутніх фахівців: педагогічна та філологічна парадигми : матеріали Міжнародної науково-практичної міждисциплінарної конференції (м. Тернопіль, 11 травня 2023 року). Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. С. 124-127.
55. Anosova A., Levitina L., Lupak N. [et al.] Methods of developing management competencies of education workers in postgraduate education. AMAZONIA INVESTIGA. – Florencia : Editorial Primmate, 2023. – Vol.12, іssue 66. – P. 335-346. – URL.: https://www.webofscience.com
56. Лупак п. 1. Зуєнко Н. О., Лупак Н. М. та ін. Moodle як основа системи дистанційного навчання та формування електронного освітнього середовища. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка». Серія «Психологія». Серія «Медицина». Київ, 2023. Вип № 8(26). С. 122-136
57. Лупак Н. М., Ступеньков С. О. та ін. Педагогічні можливості дистанційних технологій навчання у сучасних умовах. Наука і техніка сьогодні (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізико-математичні науки», Серія «Техніка»)» : журнал. Київ : Наукові перспективи, 2023. Вип. № 3 (17). С. 346-359. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-3(17)-346-359
58. Лупак Н. М., Майданюк І. З., Макода С. Л., Бідюк Д. Є. Історія розвитку бальної хореографії // Вісник науки та освіти : журнал. Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»). Київ : Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління, 2024. Вип. № 3 (21). С. 814-822. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-3(21)-814-823.
59. Lupak N., Kramarenko L., Shkvyr o., Kazakova N., Yashchuk I. Influence of induvidualised teaching methods on improving the professional flexibility of future primary school teachers.EDUCACAO & FORMACAO. VOLUME: 9. Educ.Form., Fortaleza, v.9, e12851,2024 (WOS). DOI: https://doi.org/10.25053/redufor.v9.e12851
60. Березяк К., Лупак Н., Кирилішина М., Шкраб’юк В. Формування стресостійкості та життєстійкості в сучасних умовах. Наукові інновації та передові технології. Серія: Психологія. № 8(36) 2024. С. 1548-1554.
https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-8(36)-15.48-1554