Матіяш Валентина Василівна
Кандидат педагогічних наук, доцент
Доцент кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти
e-mail: matijaw_vv@ukr.net
Профілі:
Короткі біографічні дані та аспекти професійної діяльності
Народилася 8 грудня 1965 року в сім’ї військовослужбовця.
У 1883 році закінчила Тернопільську середню школу №14.
У 1987 році випускниця Тернопільського державного педагогічного інституту імені Я.Я Галана спеціальність «педагогіка і методика початкового навчання», кваліфікація «вчитель початкових класів».
Упродовж 1987 – 1991 р.р – працювала вчителем початкових класів у ЗОШ №22 м. Тернополя.
У 1991р – асистент кафедри педагогіки і методики початкової освіти Тернопільського державного педагогічного інституту. Кандидат педагогічних наук з 1999 року
.Дисертацію «Педагогічне краєзнавство у підготовці учителів початкових класів до гуманітаризації навчання» захистила у спеціалізовані вчені раді при Південоукраїнському державному педагогічному університет (м. Одеса) ім. К. Д. Ушинського.
З 2003-2004 виконувала обовязки заступника декана з виховної роботи факультету підготовки вчителів початкових класів.
З 2004 року доцент кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти. Веде такі навчальні дисципліни: «Основи педагогіки», «Теорія і методика виховання», «Педагогічна етика»,«Методика роботи в літніх оздоровчих закладах», «Теорія і методика співпраці ЗДО з родинами», спецкурс «Педагогічне краєзнавство».
Досліджує проблему використання засобів педагогічного краєзнавства у підготовці майбутніх учителів початкових класів.
Активно здійснює керівництво магістерськими, курсовими роботи, рецензент науково – методичних видань, опонувала дисертаційні дослідження. Керує науковою проблемною групою студентів.
Член методичної комісії факультету, відповідальна за організацію відпочинкового табору для молодших школярів при ТНПУ.
Сфера наукових інтересів
Теорія і методика виховання, педагогічна етика, педагогічне краєзнавство, педагогіка вищої школи, методика викладання педагогіки.
Стажування, підвищення кваліфікації
Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
Відзнаки
Грамоти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка за сумлінну працю і громадську діяльність
Основні публікації
1. Матіяш В. В., Гладюк Т. В., Гладюк М. М., Водяна В. О., Водяний Б. І, Баньковський Б. М. Інтерактивні технології формування загадьнокультурної освіченості майбутніх педагогів. Молодь і ринок. №6 (206 ), 2024. С.147-152.
2. Матіяш В. В., Гладюк Т.В., Гладюк М.М. Еколого-краєзнавче виховання дітей старшого дошкільного віку та молодших школярів. Перспективи та інновації науки. Серія Педагогіка . Серія Психологія. Серія Медицина. Київ, 2023. Вип. № 16 (34). С. 214-226.
3. Матіяш В. В. Засоби педагогічного краєзнавства у самостійно- дослідницькій діяльності майбутнього вчителя початкової школи. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців: педагогічна та філологічна парадигми: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Тернопіль 11 травня 2023 року). Тернопіль: ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2023. С.146-149.
4. Матіяш В. В. Особливості національно-патріотичного виховання в початковій школі засобами інтерактивних технологій. Вісник науки та освіти: електронний журнал. Серії філологія, культура, історія та археологія .Київ, 2023. №4(10). С.570-585
5. Матіящ В. В. Сторінками народного календаря. Вільне життя. 2023. №40(16504). С.1
6. Матіяш В. Відпочинковий табір для молодших школярів при педагогічному університеті як альтернатива літнього оздоровчого закладу. Практична підготовка здобувачів вищої освіти в умовах воєнного часу: матеріали міжфакультетського навчально-методичного семінару. Тернопіль, 2022. С.40-43
7. Матіяш В. В. До проблеми партнерських стосунків вихователів дошкільних закладів з батьками. Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації: матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (29 листопада 2022 року. Переяслав, 2022 .Вип. 88 .С.163-164
8. Методичні рекмендації з педагогічної практики: для студентів відділення “Початкова освіта”/З. М. Онишків, Я. П. Кодлюк, В. В. Матіяш [упорядники] 5 -те видання, перероблене. Тернопіль: ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2022. 26 с.
9. Методичні рекомендації щодо написання курсових робіт з педагогіки: [для студентів спеціальності “Початкова освіта”] /З. М. Онишків, Я. П. Кодлюк В. В. Матіяш Тернопіль : ТНПУ ім .В. Гнатюка, 2022 .26с
10. Матіяш В. В. Особливості виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в умовах війни: морально етичний аспект. Перспективи та інновації науки. Серія Педагогіка. Серія Психологія. Серія Медицина. Київ , 2022, №13(18). С. 334-343
11. Матіяш В. Формування громадянської спрямованості особистості молодшого школяра у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського. Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку: матеріали Всеукраїнської науково практичної конференції (18 листопада 2022 року) Переяслав, 2022. Вип. 82 .С. 66-67
12. Матіяш В. , Гринько В. , Ваколя З. Формування національної та громадянської свідомості здобувачів початкової освіти засобами педагогічного краєзнавства. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. Дрогобич : Гельветика, 2022. Вип. 51. С. 474-481.
13. Матіяш В. Навчально-науково-дослідна діяльність майбутніх учителів у аспекті педагогічно-краєзнавчої підготовки . Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації : матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (31 березня 2021 року). Переяслав, 2021. Вип. 69. С. 214–217
14. Матіяш В. В. Про один із ресурсів педагогічного краєзнавства у підготовці майбутніх учителів. Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку : матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (23 березня 2021 року). Переяслав, 2021. Вип. 68. С. 109–111
15. Professional competencies of primary school teachers: life-long learning / T. Chykalova, N. Mieliekiestseva, O. Kovalchuk [et al.] // Ad alta-journal of interdisciplinary research. 2021. Vol.11, issue 2. P. 27–33.
16. Matijash V. V. Pedagogical local lore as a phenomenon / V. V. Matijash // Modern Scientific Researches : IntemationaCperiodic scientific journal. – Minsk : Yolnat PE, 2020. Issue №14. Part 3. P. 36-38.
17. Primary school pupils' problem-solving skills formation / O. Yankovych, I. Shorobura, O. Binytska [et al.] // Romanian Journal for Multidimensional Education. Romania, 2020. Vol. 12, issue 2. P. 148-168.
18. Матіяш В. Етична підготовка майбутніх учителів початкових класів. Підготовка майбутніх фахівців початкової та дошкільної освіти: стратегії реформування : колективна монографія. Тернопіль : Осадца Ю. В., 2019. С. 69–78.
19. Матіяш В. Педагогічні умови готовності до педагогічно-краєзнавчої діяльності майбутніх учителів. Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації : матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (27 квітня 2019 року). Переяслав-Хмельницький, 2019. Вип. 46. С. 218-221
20. Матіяш В. В., Рославець Р. М. Педагогічно-краєзнавча модель підготовки фахівця: сучасні аспекти. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія». Мукачево : Вид-во МДУ, 2019. Вип. 1 (9). С. 88-91.