Свідерська Галина Мирославівна
Кандидат психологічних наук
Доцент кафедри психології розвитку та консультування
Сертифікований консультант у методі позитивної психотерапії,
член Української спілки психотерапевтів (УСП)
Е-mail: sviderska.g@gmail.com
Профілі:
Google Scholar
З 1992 по 1996 рік навчалася у Чортківському педагогічному училищі, яке закінчила з відзнакою. У 1999 році закінчила з відзнакою Тернопільський державний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка за спеціальністю «Початкове навчання і практична психологія».
З 1999 по 2005 р. працювала практичним психологом у Педагогічному ліцеї м.Тернополя та викладала курс «Основи психології» для ліцеїстів 10-11 класів.
З 2005 по 2008 р. навчалася в аспірантурі Національного педагогічного університету імені М.Драгоманова (м.Київ). У 2009 р. успішно захистила кандидатську дисертацію на тему «Психолого-педагогічні чинники розвитку чуйності у ранньому юнацькому віці».
З 2008 року працює на кафедрі практичної психології (тепер кафедра психології розвитку та консультування) ТНПУ імені Володимира Гнатюка. З 2015 року доцентка кафедри. Виконує обов’язки профорга кафедри психології розвитку та консультування, з 2023 р. обрана головою профбюро факультету педагогіки і психології. У 2017 р. закінчила базовий курс напрямку «Позитивна психотерапія» (Український інститут позитивної і транскультурної психотерапії). У 2023 році завершила навчання на програмі «Базові навички медіатора» в Українському Центрі Медіації при Києво-Могилянській бізнес школі.
Є авторкою більше, ніж 50 наукових публікацій у фахових вітчизняних і зарубіжних виданнях, одноосібної монографії «Психологія чуйності» (2013), співавторкою навчально-методичних посібників «Підсумкова атестація магістрів психології: збірник тестових завдань для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Психологія конфлікту та практична медіація» (2023), «Збірник тестів для державної атестації бакалаврів з психології» (2023), Підсумкова атестація магістрів психології. Збірник тестових завдань для студентів закладів вищої освіти за спеціальністю 053 Психологія (2022), «Система практик у професійній підготовці психологів» (2019) та колективних монографій «Становлення культури життєвого самовизначення сучасної молоді: психологічна теорія і практика»(2016), «Communication as a factor of transparency of social interaction: psychological, historical, legal, economic and political dimension»(2022), «Освітній діалог як гуманітарна психодидактична технологія вищої освіти» (2023). Брала участь у більше ніж 50 міжнародних, всеукраїнських та регіональних конференціях, семінарах, вебінарах (психологія, освіта). Членкиня Української спілки психотерапевтів (УСП). Сертифікована консультантка у напрямку «Позитивна психотерапія».
Викладає навчальні курси:
«Психологія особистості»,
«Психологія релігії»,
«Гендерна психологія»,
«Екстрена психологічна допомога»,
«Етнопсихологія»,
«Психологічна допомога в кризових ситуаціях»,
«Психологія материнства»»,
«Перша психологічна допомога»,
«Психологія переговорів»,
«Кризове психологічне консультування».
Керує профілактичною психологічною практикою здобувачів першого освітнього рівня.
Стажування
03 листопада – 28 листопада 2014 р. - стажування на кафедрі психології Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова.
01.12. 2016 – 22.10.2017 рр.– освітня програма Базового курсу за напрямком «Позитивна психотерапія» Українського інституту Позитивної крос-культурної психотерапії та менеджменту - Сертифікований консультант у методі позитивної психотерапії (Сертифікат № 176-БК-Т-2017 (укр.), Certificate No 176-UKR-2017 (English).
Листопад 2017 - листопад 2018 рр.– навчання за 200-годинною програмою, схваленою Українським науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи за модулем «Основи соціально-психологічного консультування та коучингу у руслі позитивної психотерапії» (сертифікат СП №1542320).
24 - 28 червня 2018 р. - наукове стажування в University of South Bohemia in Ceske Budejovice (сертифікат №8-2018/06).
18 листопада - 18 грудня 2019 р. – стажування на кафедрі практичної психології Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка (240 год).
2021 – 2023 рр - Український Центр Медіації при Києво-Могилянській Бізнес Школі, навчання на програмі «Базові навички медіатора», Сертифікат від 06.05.2023 № 23050220 (90 годин).
03.04.2023 - 21.04.2023 – закордонне стажування - International Internship «Digital Future: Blended Learning» з DіgІn.Nеt 2 , Certificate DN 202305210 (180 год).
Відзнаки
Нагороджена грамотою ТНПУ імені Володимира Гнатюка за сумлінну багаторічну працю, підготовку висококваліфікованих кадрів, активну участь у житті університету та з нагоди 77-річчя ТНПУ (25.04.2017),
Нагороджена грамотою Тернопільської обласної ради за вагомий внесок у розвиток освіти і науки, багаторічну сумлінну працю, високий професіоналізм, плідну науково-педагогічну діяльність, успіхи у виховній та навчальній роботі та з нагоди Дня ТНПУ імені Володимира Гнатюка (2023)
Сфера наукових інтересів
Наукові вподобання лежать у царині дослідження психології особистості, особливостей надання допомоги у кризових ситуаціях, аналізі релігійних феноменів з психологічної точки зору, гендерної просвіти та психології усиновлення.
Основні публікації
Монографія
Свідерська Г.М. Психологія чуйності: монографія. Тернопіль: ТНПУ імені В.Гнатюка, 2013. 306 с.
Публікації у фахових виданнях
Chuyko О., Kaminska А., Sviderska Н., Kononenko Т. Problems of Gender Tolerance Formation in the Context of the Introduction of Martial Law in Ukraine. Brazilian Journal of Education, Technology and Society. 2023. №03. Vol.16. P.617-624. https://brajets.com/index.php/brajets/article/view/1240 http://dx.doi.org/10.14571/brajets.v16.n3.617-624
Свідерська Г.М., Прокопенко Т.І. Гендерні відмінності сексуальності студентів. Перспективи та інновації науки. (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). 2023. Випуск № 12(30). С.739-757. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-12(30)
Свідерська Г.М., Пшик С.А. Психологічні особливості розвитку перфекціонізму та особистісної зрілості студентів. Габітус. 2022. Вип. 40. С. 136-142. https://doi.org/10.32782/2663-5208.2022.40.22
Radchuk H., Adamska Z., Chopyk S., Sviderska H., Oleksiuk V. Psychological analysis of paradigms of development of modern higher education. SOCIETY. INTEGRATION.EDUCATION Proceedings of the International Scientific Conference. May 28th - 29th, 2021.Vol. I. HIGHER EDUCATION. pp. 513- 523. https://doi.org/10.17770/sie2021vol1.6269 (Web of science)
Свідерська Г. М., Гнап А. А. Психологічні особливості гомофобії у молодіжному середовищі. Психологічний часопис, 2020. №6. С. 20 – 28. https://doi.org/10.31108/1.2020.6.12.2
Radchuk, H., Adamska, Z., Sviderska, H., Andrіychuk I., & Oleksiuk, V. Емоційна спрямованість у структурі фасилітативної діяльності майбутніх психологів. Психологічний часопис. 2019. №5 (11). С. 22-33. https://doi.org/10.31108/1.2019.5.11.2
Статті у монографіях та збірниках конференцій
Свідерська Г.М. Освітній діалог у контексті викладання дисципліни «Психологія переговорів». Освітній діалог як гуманітарна психодидактична технологія вищої освіти: монографія за науковою редакцією Г.Радчук. Тернопіль: ТНПУ ім.В.Гнатюка, 2023. С. 268-282.
Свідерська Г.М. Медіація: соціальні та психологічні аспекти феномену. Communication as a factor of transparency of social interaction: psychological, historical, legal, economic and political dimension: monograph. Editors J.Mrozek, O.Koval, K.Ziołkowska. Publisher: Centre for Warmian-Masurian University. Elk, 2022. Р.193-203.
Свідерська Г., Михайлюк Х. Комунікативна компетентність медіатора. Аксіопсихологічні вектори розвитку сучасної освіти: зб. матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції, м. Тернопіль, 19 – 20 жовтня 2023 р. / за ред. Г.К.Радчук. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. 542 с. (Електронне наукове видання). С.455-459.
Свідерська Г., Козачук Є. Психологічна підготовка як фактор успішності переговорів. Аксіопсихологічні вектори розвитку сучасної освіти: зб. матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції, м. Тернопіль, 19 – 20 жовтня 2023 р. / за ред. Г.К.Радчук. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. 542 с. (Електронне наукове видання). С.495-500.
Свідерська Г.М. Особливості формування стресостійкості студентів-психологів в умовах війни в Україні. Роль психології в часі відстоювання незалежності країни: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції, Київ, 14 жовтня 2022 р. Київ : НУБіП України, 2022. С.60-62.
Свідерська Г.М. Просоціальність як професійна риса майбутнього психолога. Просоціальна особистість у гендерному вимірі: теоретико-методологічні та прикладні аспекти: матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, м. Умань, 31 трав. 2022 р. / М-во освіти і науки України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; редкол.: О. О. Кравченко, А. І. Войтовська. Умань, 2022. С.176-178.
Свідерська Г.М., Грицак Ю.Б. Академічна прокрастинація у студентському середовищі Світ наукових досліджень. Вип. 14: Матеріали Міжнародної мультидисциплінарної наукової інтернет-конференції, (м. Тернопіль, Україна – м. Переворськ, Польща, 24-25 листопада 2022 р.) / [ редкол. : О. Патряк та ін.] ; ГО «Наукова спільнота»; WSSG w Przeworsku. Тернопіль, 2022. С.146-149.
Свідерська Г.М. Розвиток фахової компетентності студентів-психологів при вивченні курсів «Екстрена психологічна допомога» та «Психологічна допомога у кризових станах». Методологічні, теоретичні та практичні проблеми психологічної науки. Зб. статей учасників Третьої Міжнар. наук. інтернет-конф. «Методологічні, теоретичні та практичні проблеми психологічної науки» (16 березня 2021 р., м. Дрогобич). Редактори-упорядники: М.В. Савчин, А.Р. Зимянський. Дрогобич: «Швидкодрук», 2021. С. 254 – 261.
Свідерська Г.М. Страждання як шлях віднайдення сенсу при переживанні людиною горя втрати. Психологія кризових станів: наука і практика: матеріали Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції, 4-6 листопада 2021 р., м. Київ / за ред. С. Д. Максименка, В. В. Турбан. Київ, Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2021. С.147-149.
Свідерська Г. Сексуальна освіта у сучасних українських реаліях: проблеми та перспективи розвитку. Сучасні стратегії ґендерної освіти в умовах євроінтеграції: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (10–11 вересня 2020 р.). Тернопіль : ТНПУ, 2020. С. 47-49.
Свідерська Г.М. Інноваційні тенденції у викладанні психологічних дисциплін як чинник становлення професійної компетентності студентів-психологів. Психологічне забезпечення інноваційних процесів в освітньо-професійному просторі закладу вищої освіти: сучасні реалії та перспективи: зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук.-практ. конф. 6 грудня 2019 р. Кам’янець-Подільський, 2020. С.113 – 116.