Радченко Ольга Яківна
Кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти
e-mail: yan.olga1208@gmail.com
Профілі:
Народилася у м. Кременці Тернопільської обл. У 1994 році закінчила Тернопільську загальноосвітню школу № 9 із золотою медаллю. У 1999 році з відзнакою закінчила Тернопільський державний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка за спеціальністю «Початкове навчання і образотворче мистецтво». З 1999 по 2000 рік працювала вихователем групи продовженого дня ДНЗ № 32 м. Тернополя. З 2000 року працювала вчителем початкових класів у загальноосвітній школі I–III ступенів № 30 м. Тернополя. У 2002-2005 рр. навчалася у аспірантурі Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. У 2006 р. в Інституті педагогіки АПН України захистила кандидатську дисертацію «Формування у молодших школярів уміння працювати з підручником» зі спеціальності 13.00.09 – теорія навчання. З листопада 2005 р. – асистент, з 2008 р. – викладач, а з 2014 року – доцент кафедри.
Досвід наукової та науково-педагогічної діяльності 18 років.
Стажування:
• "Digital Future: Blended Learning (October 10, 2022 - November 30, 2022) DN 202211123
• Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка; кафедра загальної педагогіки та дошкільної освіти з 15 травня 2023 р. до 30 червня 2023 р. Тема стажування: «Особливості підготовки майбутніх фахівців в умовах дистанційного та змішаного форматів навчання» Довідка про проходження стажування від 03 липня 2023 р № 858 180 год (6 кредитів ЄКТС).
• "Digital Transformation: The Power of Blended Learning” (October 14, 2024 – December 12, 2024) DN 202405030
Коло наукових інтересів: використання інструментів інтерактивного навчання у закладах освіти; підготовка майбутніх учителів до організації роботи з підручником, Автор 40 публікацій із окресленої проблеми. Є членом науково-дослідної лабораторії шкільного підручника.
Основні публікації:
1. Кодлюк Я.П., Янченко О.Я. Робота з підручником на уроках у початковій школі (навчально-методичний посібник). Посібник для вчителя початкової школи / За ред. О.Я.Савченко. К.: Наш час, 2009. 104 с.
2. Радченко О. Я. Інноваційні технології як складова освітнього середовища сучасного закладу освіти. Актуальні проблеми управління закладами освіти в контексті стратегії модернізації освітньої галузі: колективна монографія / за загальною редакцією В. П. Кравця, Г. М. Мешко. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. С. 70-83.
3. Радченко О. Я. Шляхи формування творчої особистості майбутнього педагога у процесі вивчення педагогічних дисциплін Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах № 66 (2019). С.157-163.
4. Радченко О. Я., Вихор С. Т. Підготовка вчителя до використання електронного підручника в навчальному процесі. Матеріали міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Професійна компетентність учителя Нової української школи: формування, розвиток та удосконалення». Тернопіль: ТНПУ. 2020. С. 72-75.
5. Радченко О. Я. Педагогічне стимулювання професійного зростання як управлінська проблема. Розвиток професіоналізму сучасного педагога в постнекласиній парадигмі. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. м.Черкаси, 9-10 квітня 2019 р. Черкаси: Видавець Гордієнко Є.І. С. 44-46.
6. Радченко О. Я. Управління процесом формування іміджу педагога дошкільного закладу. Парадигмальна модель керівника сфери освіти у контексті євроінтеграційних процесів: Матеріали Міжнародного форуму управлінської діяльності (18-19 травня 2019 року, ) м. Тернопіль. Тернопіль: КРОК, 2019. С.141-143.
7. Радченко О. Я. Розвиток пізнавальних процесів молодших школярів засобами підручників. Педагогічний альманах: Збірник наукових праць / редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2015. Випуск 28. С. 45 – 52.
8. Радченко О.Я. Формування у молодших школярів уміння працювати з підручником: підготовка вчителя. Вісник Черкаського університету (Серія: Педагогічні науки). 2013. № 34 (287). С. 98–103.
9. Радченко О.Я. Організація роботи з ілюстративним матеріалом підручника. Імідж сучасного педагога. 2012. № 7 (126). С. 25–28.
10. Янченко О.Я. Проблема діагностики рівня сформованості вміння працювати з підручником. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного університету. Серія педагогічна. Випуск ХІІІ. Кам’янець-Подільський: ФОП Сисин О. В., 2007. С. 175–181.
11. Янченко О.Я. Спрямованість підручників для початкової школи на формування вміння вчитися. Проблеми сучасного підручника: Зб. наук. пр. / Ін-т педагогіки АПН України; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. Луцьк: РРВ «Вежа» Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2007. Вип.7. С. 77–86.
12. Yaroslava Kodliuk, Nadiya Bibik, Ihor Kodliuk, Liubov Kodliuk, Olha Radchenko. School textbook as an object of pedagogical research SHS Web of Conferences 104, 02009 (2021) URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19052
13. Вихор С., Радченко О. Особливості практичного впровадження дистанційного навчання під час викладання предметів педагогічного циклу у ЗВО. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 35. Том 1. C. 297-305. URL: http://www.aphn-journal.in.ua/archive/35_2021/part_1/48.pdf
14. Радченко О. Я.,. Вихор С. В Аналіз можливостей і особливостей використання е-підручників в умовах зміни формату навчання Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін.. Запоріжжя : КПУ, 2021. Вип. 75. 188 с. Т. 2. С. 79 – 85. http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2021/75/part_2/17.pdf
15. Вихор С. Т.; Радченко О. Я. Проблема уникнення сексизму в рекламі: тенденції та наслідки. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. 2022. Серія 05. Випуск 87. 2022 С. 15-20. (категорія Б) URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38025
16. The implementation of STE(A)M education through Scratch projects S Leshchuk, N Dilna, I Grod, O Radchenko and T Hnoiova. Journal of Physics: Conference Series, Volume 2871, XVI International Conference on Mathematics, Science and Technology Education (ICon-MaSTEd 2024) 15/05/2024 - 17/05/2024 Kryvyi Rih, Ukraine. DOI 10.1088/1742-6596/2871/1/012018 https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2871/1/012018
17. Вихор С. Т., Радченко О. Я. Використання біографічного методу в процесі викладання історико-педагогічних дисциплін // Вісник науки та освіти : журнал. Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»). Київ : Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління, 2023. Вип. № 12 (18). С. 315-327. (категорія Б) DOI : https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-12(18)-315-327
18. Радченко Ольга, Вихор Світлана Використання цифрових інструментів з метою формувального оцінювання студентів Формування професійної компетентності майбутніх фахівців: педагогічна та філологічна парадигми : матеріали Міжнародної науково-практичної міждисциплінарної конференції, м. Тернопіль, 11 травня 2023 року / за загал. ред. О. Турко, О. Янкович, Ю. Петрици. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. С. 164-167 http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/29231/1/39_Radchenko_Vuxor.pdf
19. Радченко О., Баран В. Умови ефективного управління упровадженням інноваційних педагогічних технологій в освітній процес ЗЗСО Аксіопсихологічні вектори розвитку сучасної освіти: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, 19-20 жовтня 2023 р.). Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. С. 100-106. http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/31075








































